2024-10-07, 20:16
Medlem
Hej!
Jag medicineras sedan en tid tillbaka b la Lyrica, utan några biverkningar och med ganska god effekt. Jag har, som sig bör, inte druckit någon alkohol sedan jag började med denna.

Till helgen är det dock dags att gå på fest och jag vill gärna ta några glas. Har någon koll på hur man ska göra med Lyrican? Jag äter 150 mg + 75 mg +75 mg/dag. Hur långt innan bör jag sätta ut den?
Observera att jag INTE är ute efter något ”rus” av blandningen eller liknande, utan tvärt om. Vill helt enkelt bara ta ett par glas vin som vem som helst.
Har ett par andra mediciner med men de har jag koll på.
Citera
2024-10-07, 22:11
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Hej!
Jag medicineras sedan en tid tillbaka b la Lyrica, utan några biverkningar och med ganska god effekt. Jag har, som sig bör, inte druckit någon alkohol sedan jag började med denna.

Till helgen är det dock dags att gå på fest och jag vill gärna ta några glas. Har någon koll på hur man ska göra med Lyrican? Jag äter 150 mg + 75 mg +75 mg/dag. Hur långt innan bör jag sätta ut den?
Observera att jag INTE är ute efter något ”rus” av blandningen eller liknande, utan tvärt om. Vill helt enkelt bara ta ett par glas vin som vem som helst.

Ingen aning, har för länge sedan testat 2x 150g och druckit. Minns att man var extremt pigg men jävligt svajjig(balans) med den kombon. Du kommer inte få ett rus oavsett.

Effekten på Lyrica avtar rätt fort vad jag vill minnas.
Citera
2024-10-07, 23:47
Medlem
Citat:
Hej!

På dessa låga doser och tolerans kan du säkerligen blanda utan fara några glas men jag skulle säga ta din sista 75 mg lyrica på kvällen (dagen innan festen) och dvs dagen efter när det är dags för fest undviker du lyrican en dag helt enkelt!

Sen om du blir bakfull dagen efter festen är det ingen fara att ta en 75 mg lyrica på morgonkvisten! Lycka till!
Citera
2024-10-08, 07:51
Medlem
Citat:
Hej!

Har gjort det, slutade på psyk..Lyrica är fan det farligaste skit som finns. Självmordsdrogen nummer ett!
Citera
2024-10-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsken1399
På dessa låga doser och tolerans kan du säkerligen blanda utan fara några glas men jag skulle säga ta din sista 75 mg lyrica på kvällen (dagen innan festen) och dvs dagen efter när det är dags för fest undviker du lyrican en dag helt enkelt!

Sen om du blir bakfull dagen efter festen är det ingen fara att ta en 75 mg lyrica på morgonkvisten! Lycka till!

Ja, det är ju en rätt låg dos jag står på så jag är verkligen inte rädd för att det skulle kunna ramla ihop och dö eller liknande. Jag vill mer undvika att jag gör något opassande och pinsamt, eller upplevs som dyngrak.
Men det verkar ju räcka med att hoppa över medicinen den aktuella dagen så kör på det, tack! Får väl leta rfter alkoholens effekter lite mer än vanligt under kvällen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in