2024-10-08, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Det tar flera timmar att koka en köttfärsås så den blir bra så det är inget bra exempel. Men det är klart äter man vad som helst så kan du ju fortsätta så

Möjligt, men en snabbt ihopslabbad köttfärssås är ändå alltid godare än valfri färdigrätt.
Citera
2024-10-08, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Möjligt, men en snabbt ihopslabbad köttfärssås är ändå alltid godare än valfri färdigrätt.

Ja men du är väl en simpel knegare. Lägg lite tid på din matlagning istället.
Citera
2024-10-08, 17:26
Medlem
geuncle420s avatar
Jösses, hur gammal är du TS? Din trådstart och sättet du skriver på får mig att uppleva mitt första migränliknande tillstånd.
”Justa” i var och varannan mening, vad i helvete är det ens du säger..

Angående frågeställningen så är de kylda rätterna rätt JUSTA. Typ Gooh etc. Dyrt men billigare än restaurang.
Citera
2024-10-08, 18:10
Medlem
Rolzs avatar
Brukar köpa den här ibland:
https://www.coop.se/handla/varor/fardigmat-mellanmal/fardigmat/portionsratter/oxfilepasta-7331500700422

För 76 KR en helt okej lunch, dock inte fryst.
Citera
2024-10-08, 19:24
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Beror helt på vad man jobbar med? Jag själv jobbar med amerikanska bolag och ibland dyker det upp akut möten vi måste ta via teams. Hört talas om tidsskillnad? Så nej, man vet inte alltid i förväg om man måste jobba över. Dummaste jag har hört.
Var det det dummaste du hört? Och du påstår att du jobbat på Mc...-amerikanska bolag? Låter väldigt trovärdigt.
Citera
2024-10-08, 19:54
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Det är idioter som köper denna skitmat och slika som inte orkar eller bryr sig om vad de stoppar i sig för dynga. Även de som är valhänta i köket köper detta avskräde...
Citera
2024-10-08, 19:57
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Att laga ihop en köttfärssås tar ca 10 minuter, vad är problemet?
Då måste man förbereda och diska efteråt.
Citera
2024-10-08, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Var det det dummaste du hört? Och du påstår att du jobbat på Mc...-amerikanska bolag? Låter väldigt trovärdigt.

Han jobbar på McDonalds o ibland kommer kontrollanter från USA o då tar de fram
hamburgare från frysen o tinar - ingenting får kastas franchisetagarna har slavkontrakt
o många burgerställen är olönsamma
Citera
2024-10-08, 20:16
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Hur kan man ens få för sig att köpa färdiga frysrätter i butik? Vad driver slika amöbor? Bara att göra storkok och ev. frysa in. Köttbullar, köttfärssås, soppor etc. är alla perfekta exempel på enkel mat att tillaga och sedan frysa in i lämpliga förpackningar och portioner. Hur djävla svårt skall det vara, egentligen?
Citera
2024-10-08, 20:25
Medlem
Om jag vill lyxa till det köper jag "oxfilé pasta" från "Carolines Saltsjöboo" när dom säljs för 50% pga utgånget datum. Vrålgott.

Annars tycker jag Lidls lasagne är mycket smaklig mat för pengarna alternativt deras bunt med 8st färdiga pannkakor.

Fast det är ju kylda rätter.

Just frysta blir det mest pizza och Billys piroger. Det är ju också väldigt gott.
Citera
2024-10-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tempmail2
"Ta fajten", på vilket sätt? Du menar hos ungarnas kompisar då eller? Just köttbullar är ju märkligt att köpa färdiga, få saker är väl så smidiga att göra? Vet inte om ungkarl behöver vara synonymt med psykisk ohälsa, finns nog en hel del småbarnsföräldrar som käkar sämre, tar rester eller skiter i att laga mat när/om ungarna är hemifrån någon dag. Skittråkig att laga mat till sig själv, även när ens liv och fritid kan vara bra i övrigt..

Med frugan, farföräldrar. Folk som inte känner till/bryr sig om att man bör undvika ultraprocessad mat konsumerar det i princip dagligen.

Är köttbullar verkligen smidiga att göra själv? Findus frysta köttbullar går ju att tillaga på nolltid.

Jag tror definitivt det finns en koppling mellan psykisk ohälsa och dåliga matvanor. Det betyder inte att alla som har dåliga matvanor (eller är ungkarlar) lider av psykisk ohälsa. För mig har det iallafall blivit lättare att laga ordentlig mat när det inte bara är min utan mina barns hälsa det handlar om.
Citera
2024-10-08, 20:40
Medlem
ICA-muppens avatar
Lidls ”Crispy duck” köper jag ofta:
https://archivana.com/sv/se/lidl/phXiG/
Finns i hela EU, och man vet vad man får, Yummy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto