Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Fast det är ju en twist i det hela som gör att man kanske skall hålla hästarna lite.
Flickan anklagar mannen - direkt - om jag förstår det rätt.
Mannen kontaktar sedan rektorn och berättar om anklagelsen - och denne kontaktar föräldrarna som uppmanas att anmäla.
Det är en ganska unik gång i det här fallet.
Så man kanske skall avvakta lite mer information innan man slaktar en människa.
Citat:
Ursprungligen postat av
fantomen86
Tror man får vara lite försiktig i såna här fall just nu.
Kan lätt vara så att föräldrarna har pratat med barnet i samband med Ljusdalpedofilen och sagt att hon alltid ska säga i från om det känns konstigt.
Barnet kanske säger något i samband med toabesök till killen som sedan berättar det för chefen.
Chefen vet att hon kommer få sparken om hon inte tar det på 100% allvar, så hon ringer föräldrarna och ber dom polisanmäla så polisen får utreda det.
Jag hajade till direkt när jag läste att barnet gått personligen till killen och att han sen kontaktat sin chef.
Jag får på känn att barnet gått till honom och sagt något som tex "du gjorde det och det mot mig" och att killen då kontaktade sin chef direkt för att undvika just det som hänt nu.
Jag började med tänka i tankarna om Ljusdal och säkerligen har MÅNGA föräldrar nu pratat med sina barn och självklart som sig bör. Kanske även ställer ledande frågor som : Brukar XX vara med när du är på toaletten, brukar XX torka dig, har XX rört dig osv.
Är det så att barnen nu själv gått till honom låter det som att det kan vara att barnet fått just ledande frågor och säger nått liknande som typ -" Du tog mig på snippan/snoppen igår när vi var på toaletten, mina föräldrar säger att det får man inte" men att det som egentligen kanske hänt var att han torkade barnet efter toabesöket.
Förhoppningsvis kommer det göras en grundlig utredning men man kanske ska vara försiktig att hänga ut MGM tills man har lite mer att gå på.
Jag har själv arbetat på förskola i 19 år och glömmer aldrig när en förälder kom till mig och sa att hennes son (5 år) hade sagt att jag trampat honom jättehårt på foten när dom var i skogen. Tack och lov sa mamman själv att han lät lite skyldig när han sa så, så hon ville prata med mig först innan det togs vidare.
Jag hade inte ens varit med hans grupp i skogen. Än mindre trampat honom på foten.
Ett annat ex är när en flicka på 3 år sa till en kollega till mig att hennes pappa stoppat in något hårt i rumpan på henne hemma.
Utan att kontakta chefen först så anmälde hon det direkt till socialen, det visade sig att pappan gett flickan ett stolpiller de fått på recept för någon åkomma (kanske förstoppning)
Pappan var helt förkrossad och det slutade med att de flyttade från stan.
På den tiden fanns inte sociala forum, annars hade han nog blivit lynchad.
Visar det sig att denna kille är ett äckligt peddo så självklart ska han hängas ut, men med tanke på det lilla vi vet just nu kanske man ska ligga lite lågt till en början.