2024-10-09, 13:48
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIL
Kommunen har haft pressträff vid 13.00.

"Nya anmälningar om misstänkta sexuella övergrepp har gjorts efter att en man i söndags häktats misstänkt för våldtäkt på ett barn på en förskola i Flens kommun.

Samtliga anmälningar rör samma förskola där mannen har arbetat, uppger Flens kommun vid en snabbinkallad pressträff på onsdagen. Flera polisanmälningar har gjorts, men kommunen vill inte gå in på hur många."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/fler-anmalningar-om-misstankta-sexovergrepp-pa-forskola-i-flen

Åh, herregud! Vad ska detta landa i? Bara spekulationer, men har fler familjer vågat anmäla nu efter första anmälningen eller har allt hänt under samma tidsperiod? Vad ska man tro?

Stackars barn och familjer ❤️
Citera
2024-10-09, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FemHaxx
Gissar att analysen av elektroniken som beslagtogs kan vara klar och att man hittat bevis för ytterligare övergrepp då?
Nej jag tror att man ska tolka det som att flera familjer har gjort anmälningar, annars hade det nog stått att mannen var misstänkt för fler brott. Men min gissning är lika bra som din.
Citera
2024-10-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
Nej jag tror att man ska tolka det som att flera familjer har gjort anmälningar, annars hade det nog stått att mannen var misstänkt för fler brott. Men min gissning är lika bra som din.

Nya anmälningar från samma förskola i Flens kommun
En förskoleanställd man i Flens kommun sitter häktad misstänkt för grov våldtäkt mot barn. Brottet ska ha begåtts på en av kommunens förskolor. På onsdagen berättar skolchefen Henrik Ljungqvist och kommunchefen Håkan Berggren att fler polisanmälningar nu kommit från samma förskola, mot samma person
Senast redigerad av Sommarkubb 2024-10-09 kl. 14:26. Anledning: Fetat
Citera
2024-10-09, 14:29
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Åh, herregud! Vad ska detta landa i? Bara spekulationer, men har fler familjer vågat anmäla nu efter första anmälningen eller har allt hänt under samma tidsperiod? Vad ska man tro?
Det kan handla om vuxna som utan erfarenhet av barnförhör har hållit ledande småförhör med sina telningar vilket resulterat i berättelser som gör att föräldrarna sedan polisanmäler.
Vad som är skapade minnen och vad som är riktiga minnen är något som polisens specialenhet för barnförhör sedan får nöjet att reda ut.
Citera
2024-10-09, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarkubb
Nya anmälningar från samma förskola i Flens kommun
En förskoleanställd man i Flens kommun sitter häktad misstänkt för grov våldtäkt mot barn. Brottet ska ha begåtts på en av kommunens förskolor. På onsdagen berättar skolchefen Henrik Ljungqvist och kommunchefen Håkan Berggren att fler polisanmälningar nu kommit från samma förskola, mot samma person
Ja att det gälde samma person var nog underförstått, men att det kommit in fler anmälningar säger ju inget i sak.
Citera
2024-10-09, 14:34
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det kan handla om vuxna som utan erfarenhet av barnförhör har hållit ledande småförhör med sina telningar vilket resulterat i berättelser som gör att föräldrarna sedan polisanmäler.
Vad som är skapade minnen och vad som är riktiga minnen är något som polisens specialenhet för barnförhör sedan får nöjet att reda ut.
Låter ganska rimligt
Citera
2024-10-09, 14:41
Medlem
Citat:
Ja att det gälde samma person var nog underförstått, men att det kommit in fler anmälningar säger ju inget i sak.

Snarare säger det nog en hel del i SAK skulle jag säga
Citera
2024-10-09, 14:43
Medlem
Citat:
Hur menar du nu, jämnställer du antalet anmälningar med skuld?
Det är inte så det funkar, man röstar inte om vem som är skylldig till ett brott.
Alla kan skicka in en anmälan om brott.
Citera
2024-10-09, 14:51
Medlem
Citat:
Hur menar du nu, jämnställer du antalet anmälningar med skuld?
Det är inte så det funkar, man röstar inte om vem som är skylldig till ett brott.
Alla kan skicka in en anmälan om brott.

Sannolikheten ökade drastiskt och jag chansar på att det inte är slumpen, Men visst har du rätt, oskyldig till motsatsen kan bevisas. Där även den chansen har ökat drastiskt.
Citera
2024-10-09, 14:53
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Snarare så att stressade och panikslagna föräldrar har korsförhört sina barn och ställt ledande frågor och sen har deras confirmation bias tagit över. Fullt förståeligt såklart, de kan inte ha det lätt nu.
Citera
2024-10-09, 14:56
Medlem
Citat:
Sannolikheten ökade drastiskt och jag chansar på att det inte är slumpen, Men visst har du rätt, oskyldig till motsatsen kan bevisas. Där även den chansen har ökat drastiskt.
Ja vi får helt enkelt vänta snällt o se vad som händer, undertiden kan vi ju driva privatutrdedning och gissningslek här.
Citera
2024-10-09, 14:57
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Det skulle enligt ett inlägg här i tråden handla om avdelning Hallonet på förskolan. Någon som vet vad det är för åldersspann på barnen där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in