2024-10-06, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Oj, att ingen har tänkt på det tidigare! Vi får någ ta och skicka dig till alla länder och instutitioner som hamstrar BTC. Experter med doktorsexamen i ämnet på Black Rock och Wallstreet som nu sysslar med BTC alla måste genast få hör om ditt expertutlåtande. Det här vansinnet måste sluta innan det blir för stort!
"Experterna" lyssnade inte då jag förutspådde de stora börsfallen både 1987 och "IT-bubblan" ca ett halvår innan rasen
1993 kollade jag inte för jag inte för jag var upptagen med försäljning av mitt företag med 70 anställda, starta ett nytt, flytt och modernicering av mitt nyköpta hus.
2007 var jag allvarligt sjuk, men det raset hade jag nog ändå missat för jag trodde inte att Wall Street o d var så inkompetenta
(NÅGRA av dem visste nog vad de gjorde, men kom undan med sitt bedrägeri!!!)

Innan jag bytte till producerande undervärderade fastigheter, slog jag genomsnittet av "experterna".
På 80-talet innan jag gick ur innan raset jag förutspådde hade jag ont om tid p g a att jag hade många anställda, så körde på "rutin" ungefär likadant system de olika åren och tjänade då ca 33 procent per år.
Efter "IT-bubblan" hade jag tid och tjänade 174 och 267 procent per år.
På den tiden introducerade jag och publicerande i aktieforum vad jag kallade "Kvartalsrapport i förväg" några dagar innan de riktiga kom, så bra förutspådda att många trodde jag hade insiderinformation men det hade jag inte.
Och jag publicerade även en del FA-analyser. T ex skrev jag då en aktie kostade 6 - 6:50 att de var värda 18. Några lyssnade och de gick upp till 9, men efter kvartalsrapporten rusade den upp till 16:50, då den planade ut lite så jag sålde för jag hade hittat något annat fynd
Då Ericsson kostade ca 75 publicerade jag en analys där jag påstod att de var värda under 20. Då blev jag idiotförklarad av alla, som skrev något - sedan gick de ner till under 4...

Under fallet hösten 2008 var jag som sagt sjuk, det enda jag gjorde gällande investeringar var att köpa en aktie, som en kompis påminde mig om att jag hade rekomenderat honom tidigare.
Resultat: UPP 45 procent! medan index FÖLL 42 procent...

Genomgående investerande i sådant med högre fundamentalt värde att risken var väldigt liten...

Gällande folk med högre utbildningar gick jag bara en termin innan jag skippade för de lärde ut för dåligt och för långsamt Studerade en massa enskilt själv istället.
T ex behövde jag 1987 tala om för Handelsbankens huvudkontors investeringsavdelning hur optioner fungerar, för det visste de inte! (Fast de ställde till det ändå så istället för att jag tjänade mycket, tjänade jag ingenting för de genomförde inte mina ordrar, sa att jag fick vänta till nästa vecka!!! Det var då det gick så fort att en tjänade en kvarts miljon extra på att han väntade en timme med att sälja...
Det finns en del så korkade med hög examen att jag för några år sedan myntade uttrycket:
"Hög utbildning kurerar inte dumhet."

Så "experterna" borde lyssna på mig... haha
2024-10-06, 16:32
Medlem
När tror du Bitcoinbubblan spricker?
Så länge folk köper är den ju värd att trejda.
Eller kan det vara så att Bitcoin är det nya digitala guldet på riktigt och att värdet består/ökar?
2024-10-06, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Bitcoin har kostat en smärre förmögenhet att bryta och är väldigt sällsynt samt mycket användbart att hålla i digitala plånböcker som ett virtuellt betalnings medium vilket ger ett högt egenvärde på det digitala guldet.
Så du har gått på bedragarnas - och upprepade av lurade - BS om mining

Det är inte digitalt guld, det är (s g s) INGENTING...
Citat:
Ursprungligen postat av NyStartForSverje
Helt i motsats till fiat valuta vars inflation är i princip godtycklig och späder ut värdet mer och mer.

Således köps Bitcoin för fiat valuta så att priset ökar hela tiden.
Alltså eftersom Bitcoin köps med USD, som haft inflation på grovt räknat 300 procent sedan introduktionen på 1 usd per Bitcoin, så borde alltså Bitcoinpriset alltså vara, som jag skrev, 3 usd...
2024-10-06, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkylen
Eller kan det vara så att Bitcoin är det nya digitala guldet på riktigt och att värdet består/ökar?

Folk har kallat det en bubbla och jämfört den med "Tulipanmanin" under den Neterländska stormaktstiden som dom så duktigt har lärt sig om på samhällskunskapen i högstadiet.
Detta har pågått enda sedan 2012.

Endå puffar BitCoin på som vanligt, den har sina krasher sedan explosiva uppgångar och sätter ständigt nya rekord då efterfrågan ständigt ökar och tillförseln minskar kraftigt var 4 år.

Vissa länder har redan börjat använda den som officiel valuta där du mer eller mindre kan gå och köpa mjölk för BitCoin och andra ser den bara som en store of value då den överträffar guld i dess alla attribut. Ingen kan förutspå framtiden men det är samtidigt dumt att inte hoppa på tåget medans man kan.

Nejsägarna har hittills haft fel i alla år och BitCoin har visat sig slå allt i form av avkastning.
Bara att välja vilket läger du vill vara i

Här har du en fin chart som visar varje gång profeterna har förklarat BitCoin död:
https://buybitcoinworldwide.com/bitcoin-is-dead/
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-06 kl. 16:59.
2024-10-06, 17:00
Medlem
marytraders avatar
Är inte alls inne på Bitcoin i min swingtrading. En novis fråga för er som har råkoll på Coins: Kan man se eller uppskatta hur mycket av utgivna BC som använts som betalning för verkliga varor/tjänster i blockkedjan?
Senast redigerad av marytrader 2024-10-06 kl. 17:04.
2024-10-06, 17:03
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Du missade att den NATURLIGA efterfrågan är INGENTING, eftersom Bitcoin är s g s ingenting Den drivs av TA-idioter som inte begriper vad de gör...
Varför är den "naturliga efterfrågan" på bitcoin noll menar du?
2024-10-06, 17:08
Medlem
Citat:
Det är inte frågan om om utan om när När kan jag inte förutspå för det är för många TA-idioter inblandade. (De syndes även på Nasdaqindex i början av covid då många började trada fastän de inte hade en aning om vad de gjorde...) Det är i grundläggande logic, vilket många traders inte har
(Det var med logic, som jag förutspådde IT-bubbelraset,
och har hittat flera vinnare ett tag innan marknaden begrep.)
Citat:
Kanske det OM du är smartare än bedragarna
OCH OM du hinner undan då ballongen spricker. Vet du om att storfräsarna har tradingrobotar stationerade intill börser för att bli några millisekunder snabbare än vad vanligt folk har chans att vara? Så deras stop-loss går före vanligt folks, så det kan hinna rasa långt under din angivna summa innan din stop-löss är på tur...

Citat:
Bara så länge många TROR att "luft" kan vara värt mycket
Det var liknande feltro vid t ex Tulipanbubblan - till den sprack...
2024-10-06, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Är inte alls inne på Bitcoin i min swingtrading. En novis fråga för er som har råkoll på Coins: Kan man se eller uppskatta hur mycket av utgivna BC som använts som betalning för verkliga varor/tjänster i blockkedjan?

Det går inte att se direkt från blockkedjan, i blockkedjan kan du bara se att en transaktion med X mängd BTC har flyttats från plånbok A till plånbok B. Plånböckerna är bara en lång kod, så om du inte vet på förhand vet vem plånbok B tillhör så blir det svårt.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-06 kl. 17:23.
2024-10-06, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyskFalthare
Varför är den "naturliga efterfrågan" på bitcoin noll menar du?
Ja, eftersom "ballongluft" är inte värt mycket

Utom bland kriminella, eftersom Bitcoinöverföringar är svårkollade, därför älskar de den möjligheten. MEN nyligen knäckte utredare koden på ett av de bland kriminella ofta använt Bitcointradeställe, så de fick in en massa bevis. Återstår att se om det sänker Bitcoinpriset.
Och Ryssland försökte använda Bitcoin för att komma runt tradeembargot gällande Ryssland.
2024-10-06, 17:23
Medlem
TyskFalthares avatar
Citat:

Utom bland kriminella, eftersom Bitcoinöverföringar är svårkollade, därför älskar de den möjligheten. MEN nyligen knäckte utredare koden på ett av de bland kriminella ofta använt Bitcointradeställe, så de fick in en massa bevis. Återstår att se om det sänker Bitcoinpriset.
Och Ryssland försökte använda Bitcoin för att komma runt tradeembargot gällande Ryssland.
Ingen vidare utveckling av svaret.. Utgå ifrån att jag är tre åt, och förklara för mig varför "det naturliga värdet" är noll.

Vilken kod knäckte dom? Bitcoin är inte alls svårt att spåra, har aldrig varit det heller.
2024-10-06, 17:27
Medlem
Citat:

Om jag var kriminell så skulle BitCoin vara det sista jag använde. Den är 100% spårbar då alla transaktioner som någonsin gjorts ligger helt publikt och öppen för vem som helst att se. Det är lika smart som att använda Swish för att köpa knark.

Vanlig fiat i form av kontanter är fortfarande king där.

Citat:

Sedan kan vi ju vända på det hela och säga att mindre lottade invider i världen använder BTC för att undkomma förtryck från diktaturer som styr ens tillgångar med järnhand. Eller i misskötta länder där hyperinflation råder och där ens månadsjusterade FIAT-lön förvandlas till värdet av dasspapper kvartalsvis.
Senast redigerad av DaddyCool64 2024-10-06 kl. 17:40.
2024-10-06, 17:51
Medlem
Citat:
Endå puffar BitCoin på som vanligt, den har sina krasher sedan explosiva uppgångar och sätter ständigt nya rekord då efterfrågan ständigt ökar och tillförseln minskar kraftigt var 4 år.
So what om tillgången av "ballongluft" minskar? För det är ju (s g s) INGENTING.
Någon gång kommer TA-idioter att begripa det om inte annat då de som begriper värdet slutar riskera att trada i "luft" och säljer för då kommer det att bildas en enorm TA-säljsigal och den kommer de att begripa...
Citat:
Vissa länder har redan börjat använda den som officiel valuta där du mer eller mindre kan gå och köpa mjölk för BitCoin
Ja, användarmöjligheten har ökat "värdet" men det är ju fortfarande "ballongluft" ...

Menar du att korkade politiker skulle vara bevis på att Bitcoin är bra?
Citat:
andra ser den bara som en store of value då den överträffar guld i dess alla attribut.
Det är det ju INTE, det är "BALLONGLUFT"...
Citat:
Ingen kan förutspå framtiden
Det har jag ju gjort flera gånger...
med LOGISKT TÄNKANDE.
Citat:
det är samtidigt dumt att inte hoppa på tåget medans man kan.
Det är sådant tänk som LURAR folk så det SKAPAR BALLONGER
även innan TA-verktygen kom och används av många, som inte begriper vad de gör. Så nu blåser TA-verktygen upp ballonger ännu mer.
(Kan kanske inte kalla Nasdaq uppblåst, men TA-verktygen har ställt till en övervärdering där också. I snitt PE 25 För er som inte begriper vad PE är, är ett sådant värde skit, bara 4 procent på RISKinvesteringar...)

Citat:
Nejsägarna har hittills haft fel i alla år
Många är korkade, så det dröjer innan de begriper. Likadant som det varit före andra ballongbristningar...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in