Citat:
"Experterna" lyssnade inte Oj, att ingen har tänkt på det tidigare! Vi får någ ta och skicka dig till alla länder och instutitioner som hamstrar BTC. Experter med doktorsexamen i ämnet på Black Rock och Wallstreet som nu sysslar med BTC alla måste genast få hör om ditt expertutlåtande. Det här vansinnet måste sluta innan det blir för stort!
då jag förutspådde de stora börsfallen både 1987 och "IT-bubblan" ca ett halvår innan rasen 1993 kollade jag inte för jag inte för jag var upptagen med försäljning av mitt företag med 70 anställda, starta ett nytt, flytt och modernicering av mitt nyköpta hus.
2007 var jag allvarligt sjuk, men det raset hade jag nog ändå missat för jag trodde inte att Wall Street o d var så inkompetenta
(NÅGRA av dem visste nog vad de gjorde, men kom undan med sitt bedrägeri!!!)
Innan jag bytte till producerande undervärderade fastigheter, slog jag genomsnittet av "experterna".
På 80-talet innan jag gick ur innan raset jag förutspådde hade jag ont om tid p g a att jag hade många anställda, så körde på "rutin" ungefär likadant system de olika åren och tjänade då ca 33 procent per år.
Efter "IT-bubblan" hade jag tid och tjänade 174 och 267 procent per år.
På den tiden introducerade jag och publicerande i aktieforum vad jag kallade "Kvartalsrapport i förväg" några dagar innan de riktiga kom, så bra förutspådda att många trodde jag hade insiderinformation
men det hade jag inte. Och jag publicerade även en del FA-analyser. T ex skrev jag då en aktie kostade 6 - 6:50 att de var värda 18. Några lyssnade och de gick upp till 9, men efter kvartalsrapporten rusade den upp till 16:50, då den planade ut lite så jag sålde för jag hade hittat något annat fynd

Då Ericsson kostade ca 75 publicerade jag en analys där jag påstod att de var värda under 20. Då blev jag idiotförklarad av alla, som skrev något - sedan gick de ner till under 4...
Under fallet hösten 2008 var jag som sagt sjuk, det enda jag gjorde gällande investeringar var att köpa en aktie, som en kompis påminde mig om att jag hade rekomenderat honom tidigare.
Resultat: UPP 45 procent! medan index FÖLL 42 procent...
Genomgående investerande i sådant med högre fundamentalt värde att risken var väldigt liten...
Gällande folk med högre utbildningar gick jag bara en termin innan jag skippade för de lärde ut för dåligt och för långsamt
Studerade en massa enskilt själv istället. T ex behövde jag 1987 tala om för Handelsbankens huvudkontors investeringsavdelning hur optioner fungerar, för det visste de inte! (Fast de ställde till det ändå så istället för att jag tjänade mycket, tjänade jag ingenting för de genomförde inte mina ordrar, sa att jag fick vänta till nästa vecka!!! Det var då det gick så fort att en tjänade en kvarts miljon extra på att han väntade en timme med att sälja...
Det finns en del så korkade med hög examen att jag för några år sedan myntade uttrycket:
"Hög utbildning kurerar inte dumhet."
Så "experterna" borde lyssna på mig... haha