PS4 och Xbox One var väl den svagaste generationen med renodlade gamla laptop-komponenter.
Citat:
Ursprungligen postat av
gotet
Jag kommer ihåg att jag läste på gamereactor för några år sedan hur en spelutvecklare påstod att Ps5 var löjligt kraftfull. Detta skulle ju då innebära enorma förbättringar på spelfronten men vad fick vi?
PS5 klarar inte ens av att driva spel i 60fps med Ray tracing! Då jag själv föredrar fps gör detta att jag aldrig kan spela med och uppleva Ray tracing. Löjligt kraftfulla va? PS5 och series X orkar ju inte med mycket alls.
Pratade med en PC spelare om detta och han körde allt i 120fps med Ray tracing. Jag vet såklart om hur dyra datorer man måste ha för att uppnå detta men ändå. "Löjligt kraftfulla" ingenting kunde vara längre från sanningen med PS5.
Vad säger ni? Är den senaste konsolgenerationen löjligt kraftfulla eller är de den svagaste generationen hittills?
Nja, konsolerna PS5 och Series skulle nog kunna leverera mycket rent tekniskt, problemet är väl interaktion med PC och att man i princip inte optimerar konsolspel längre. Det är förstås svårt att ta ett uselt optimerat PC-spel, som kör bra på PC bara genom brute force, och sedan gör man inga ansträngningar för att optimera konsolversionen.