2024-10-04, 19:57
  #1
Medlem
Citat:
Coor Service Management Holding
Coor flyttar huvudkontoret från Kista, upplever större otrygghet i området (Finwire)
2024-10-04 16:15
Fastighetsservicebolaget Coor flyttar sitt huvudkontor från Kista, bland annat som en följd av bristande säkerhet.

På torsdagen rapporterade Fastighetsvärlden att Ericsson kan vara på väg att lämna Kista, vilket enligt uppgifter till Dagens industri delvis har att göra med oro för personalens säkerhet.

På fredagen säger Coors vd AnnaCarin Grandin att även Coor, vars huvudkontor ligger granne med Ericsson i Kista, till våren flyttar huvudkontoret med 310 anställda från drygt tio år i ett av Vasakronans hus i Kista till Fabeges i Solna, något Fabege kommunicerade i juni 2023.

Beslutet är delvis baserat på säkerhetsaspekter i Kista.

"Det är ett område som vi upplever har blivit mer otryggt än när vi flyttade in, men det finns också andra drivkrafter i beslutet att flytta till ett nytt kontor”, säger hon till Dagens industri.

Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire

Om man läser mellan raderna så har nu det sociala experimentet även tagit sig så långt att framstående företag väljer att flytta sina huvudkontor för att slippa den s.k. otryggheten aka sjuklöverns resultat av en havererad invandringspolitik och integration.

Hur lång tid tar det, och hur många fler företag kommer att flytta från storstäderna och ev landet för att slippa det social experimentet?
Citera
2024-10-04, 20:04
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swe
Om man läser mellan raderna så har nu det sociala experimentet även tagit sig så långt att framstående företag väljer att flytta sina huvudkontor för att slippa den s.k. otryggheten aka sjuklöverns resultat av en havererad invandringspolitik och integration.

Hur lång tid tar det, och hur många fler företag kommer att flytta från storstäderna och ev landet för att slippa det social experimentet?
Coor är en klassfiende vars affärsidé är att krossa fackförbunden genom att erbjuda tillfällig och ofta invandrad arbetskraft. Tro fan det att de får problem med folket i förorterna. Coor borde försvinna jäävligt långt bort, gärna till andra sidan jorden. Men helst inte det heller för då drabbas de arbetarna i stället!

Upp till kamp emot kvalen!
Sista striden det är,
ty Internationalen
åt alla lycka bär!
Citera
2024-10-04, 20:13
  #3
Medlem
Man får väl räkna Kista också nu som ett särskilt område där företagen gärna vill flytta ifrån om inget konkret görs. Som att utvisa 100.000 invandrare med kriminella aktiviteter.
Citera
2024-10-04, 22:10
  #4
Medlem
Inte helt oväntat.

Ericsson gjorde en ambitiös ansträngning i Stockholmsområdet för flera år sedan och flyttade ihop i stort sätt alla mindre kontor till Kista.
Surt blev det, när personalen skulle få längre restider till jobbet.

Det här är en stark markering, men troligen mycket rationell.
I Sverige så visar man genom de stora företagen som Ericsson och Volvo att näringslivet, välfärden och staten hänger ihop.

Det blir bra reklam för Ericsson, staten Sverige som ett tryggt och bra land att leva, bo och jobba i. Så har man gjort sedan Ericsson etablerades vid Huvudfabriken.

Om förutsättningarna i Kista förändrats så mycket så kommer även bilden av Sverige att bli negativ, Sverige uppfattas som ett otryggt land och då väljer man andra företag. Andra platser att jobba på.

Enkelt. Ericsson flyttar och med dem även fastighetsbolaget Coor.
Citera
2024-10-04, 22:28
  #5
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> I&I

Strix/Mod
Citera
2024-10-04, 22:30
  #6
Medlem
Mad monks avatar
Bra de får smaka sin egen medicin det förtjänar de.
Citera
2024-10-04, 22:44
  #7
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Man får väl räkna Kista också nu som ett särskilt område där företagen gärna vill flytta ifrån om inget konkret görs. Som att utvisa 100.000 invandrare med kriminella aktiviteter.
Det hela börjar likna Sydafrika där vissa områden är helt omöjliga att bedriva verksamhet pga. kriminalitet.
Om Ericsson och COOR lämnar området så lär de andra följa efter och/eller stänga.
Scenariet gällande Kista har vissa likheter med den mycket begåvade nidtecknaren Kalle Strokirks bild:
Citat:
Rinkeby - Ni lämnar nu Svenskt territorium.
Citera
2024-10-05, 00:47
  #8
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Coor är en klassfiende vars affärsidé är att krossa fackförbunden genom att erbjuda tillfällig och ofta invandrad arbetskraft. Tro fan det att de får problem med folket i förorterna. Coor borde försvinna jäävligt långt bort, gärna till andra sidan jorden. Men helst inte det heller för då drabbas de arbetarna i stället!
Vet lite och ingenting om Coor och deras företagspolicy men när större (stora aktörer) väljer att lämna ett område pga. personalens säkerhet så har det blivit fel någonstans.

Jämför med vanliga människor (jag) valde att lämna ett område när det inte kändes som en bra plats att uppfostra mitt barn i. Ingen vill bo eller arbeta i områden där kriminella allt mer tar över, då flyttar man om man har råd och möjlighet. Kvar blir de kriminella och de stackare som inte har råd eller möjlighet att flytta.

Sjung du din "Internationalen" det hjälper inte ett skit mot vad som händer i samhället.
Citera
2024-10-05, 07:29
  #9
Bannlyst
Solna har blivit nya Kista. Telia har flyttat ifrån Farsta till Solna, Vattenfall har flyttat ifrån Råcksta till Solna, SEB har flyttat ifrån Rissne till Solna. Kista har förfallit väldig mycket pga kakistokrat styret i stadshuset. Men ligger för långt bort på blåa linje. Miljonprogram känslan i Kista gör inte saken bättre. Det finns trevliga bostäder i Solna t.ex längs Råsunda vägen.

Solna är oxå aktrativare än Kista, det kommer komma tunnelbanna ditt ifrån Odenplan..

Man borde bygga en stor mur kring järva fältet. Vid checkpoint ceasar har man sandsäckar och massor med MG 42 ( Bästa antikommunist vapnet, mycket bra vapen att använda vid koran upplopp ) monterade riktade inåt järva fältet. Sedan få man passera checkpoint ceasar där det på stora skyltar står.

"Välkommen till ockuperad område. I No go zonen Järva , gäller inte Sveas rikeslag och Svenska myndigheter har begränsade möjligheter att upprätta lag och ordning. Tillräde på egen risk."

Givetvis då även på Arabiska och andra språk som ockupationsmakten har som mordesmål
__________________
Senast redigerad av PalmeKiller 2024-10-05 kl. 07:37.
Citera
2024-10-05, 10:23
  #10
Medlem
Bara bra, raketforskare och den yppersta eliten blir kvar i Kista om man nu ska tro svensk slask media.

Tur vi har Svensk media med deras speciella talanger att förvränga.
Citera
2024-10-05, 10:45
  #11
Medlem
Om jag inte minns fel så flyttade faktiskt Elgigantens Sverigekontor från samma område tidigare, någon får gärna rätta mig om jag har fel.

I så fall blir det än värre.
Citera
2024-10-05, 12:21
  #12
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Bra de får smaka sin egen medicin det förtjänar de.

Svenska företag har själva höjt mångkulturen över skyarna så det är verkligen självförvållat. Det är synd att de kan flytta eftersom man hade velat att de skulle leva in sin självförvållade verklighet.

Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Det hela börjar likna Sydafrika där vissa områden är helt omöjliga att bedriva verksamhet pga. kriminalitet.
Om Ericsson och COOR lämnar området så lär de andra följa efter och/eller stänga.
Scenariet gällande Kista har vissa likheter med den mycket begåvade nidtecknaren Kalle Strokirks bild:

Frågan är vad de ska göra med de tomma utrymmena i Kista? En sak de kan göra är att huserat fler migranter och de kan bo där tills kommunen hittat en villa till dem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in