https://www.sydsvenskan.se/artikel/miljonkrav-mot-sd-topp-teg-om-sin-pappas-dod/?utm_source=local_newsletters&utm_medium=email&utm _content=&utm_campaign=SDS_Morgonens_Nyheter_2024-10-04
Sydsvenskan:
"Skatteverket, Pensionsmyndigheten och banken har fortsatt att skicka brev hem till Dragan Brankovic där det står hur mycket pengar som klirrar in på pappans konto varje månad.
– All post till honom har bara gått in i dokumentförstöraren, säger Dragan Brankovic.
Han hävdar också att han inte har tillgång till pappans bankkonto och inte vet vart pensionspengarna har tagit vägen.
– Nej, inte i dagsläget.
-
Men om– någon kommer fram till att det är mitt fel så kommer varenda krona att betalas tillbaka, säger han.
Vilken jävel, nu vill han betala tillbaka pengarna

som om ingenting hänt.
Han vill göra rätt för sig.
Serber utmärker sig i pensionsbedrägerier eftersom många som kom till Sverige på 1960-70 talet är idag i hög pensionsålder.
Serbien är inte med i EU, vilket underlättar bedrägerier.
Det fuskas inte bara med att gamlingen bor sedan länge i Serbien och borde få en mycket lägre pension som utflyttad från Sverige men deras barn får ut även bostadsbidrag och deras lägenheter hyrs ut svart så så på det viset får de ut en dubbel pension.
Tusentals av dessa pensionärer bor i sitt hemland i snitt ett decennium innan de avlider och som det inte räckte så fortsätter deras barn i många fall mjölka Pensionsmyndigheten även efter deras död.
Jag misstänker att tiotusentals lägenheter hyrs ut svart medan pensionärer som är folkbokförda där bor i sina hemländer på Balkan.
Jag tror att det är toppen på isberget, vad tror ni?