2025-04-19, 19:21
Medlem
otellos avatar
Good for gen-z, det går att bränna pengar på bättre saker än drinkar och inträde, man slipper dessutom bli förnedrad av dryga vakter, bartenders och individer av det motsatta könet. När jag tänker efter så har jag inte speciellt höga tankar om någon som frivilligt utsätter sig för klubbmiljön.
Senast redigerad av otello 2025-04-19 kl. 19:24.
Citera
2025-04-19, 19:23
Medlem
Kanske beror på att många ställen har anställt kriminella efterblivna våldtäkts-grottmänniskor som vakter. Vem fan vill gå ut till ett sånt ställe. Sverige är fan unikt. Efterblivet på alla plan.
Citera
2025-04-19, 19:33
Avslutad
Finns inget direkt nattliv i Sverige. Nattklubbar i Stockholm är ju totalt värdelösa.

Lite underground fester och skogsrejv kan va kul. Annars är de ba slöseri med pengar och tid.
Citera
2025-04-19, 19:35
Medlem
italiensks avatar
Gen Z gör helt rätt.
Nattklubbar är dyrt, trångt, hög musik så det ej går prata. Köa för att komma in, köa för att beställa, köa för att gå på toa.

Finns roligare och trevligare sätt att umgås. Gymmet, tennishallen, biljard, shuffleboard, barer.
Citera
2025-04-19, 19:35
Medlem
Vadå generation generation. Herregud fan vad det är snack om generation hela jävla tiden. Jag har fan ratat nattklubbar hela mitt liv. Alla människor är olika. Jag har inte knullat en endaste tjej i hela mitt liv. Jag vet inte ens hur en fitta känns. Jag är fan incel för i helvete.
Citera
2025-04-19, 19:36
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mnb0jK/karlskronas-sista-nattklubb-har-stangt-svart-att-locka-unga

Tankar om detta? Lite konstigt att en sak inte förs fram i artikeln. Handlar det inte väldigt mycket om ekonomin att de unga i dag inte går ut som förr? Inflationen har väl gjort sitt till. Men jag måste erkänna att jag inte har en aning om yngres ekonomi i dag. När jag gick ut på 1980-90talet som ung, så var det definitivt vanligt man brände 1000-2500kr på en helg, dvs 2 utgångar. Du hade ofta inträde 50-100kr sen en massa dricka o käk samt ibland taxi.
Samtidigt, i artikeln står det ju att gen Z kommer när det är speciellt. Vilket i mina ögon ger tanken att är det speciellt så är det dyrare och mer pengar att lägga ut. Vilket gör att mitt resonemang faller lite.
Biljard och shuffleboard låter väl kul en stund, men spela i timmar njaee. Sen är det väl inte speciellt utan du har ju en del pubar.ställen som har det året om.
Kanske är det så lätt som att raggningen numera sker på nätet och inte på discogolven. Men det var jädrigt kul vara ute på discogolvet och svänga runt å spana eller bara dansa.

1. Nattklubbar suger
2. Nattklubbar vill ha ordning och reda
3. Nattklubbar är för dyra

Där har vi problemet!

Bättre att supa sig redlös i en EPA-traktor istället.
Citera
2025-04-19, 19:37
Medlem
Dagens ungdomar hittar man på närmaste Coop-parkering med sina epatraktorer och folköl i handen, de är tyvärr ena jävlar på att skita ned hade de bara skött sig så hade man kanske tyckt om dessa ungdomar.

Nattklubbarna är på väg att dö ut, priserna på alkohol stiger fort och deras studiebidrag/Csn hänger inte med i svängarna.

Ser är det väl säkert trevligare att träffas några stycken på Coop-parkeringen än att vara inne på någon stökig nattklubb där man inte hör vad man säger till varandra.

Gick själv på nattklubbar när man var yngre men idag så skulle jag inte sätta min fot där, går då hellre på ett skogsrave.
Citera
2025-04-19, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Det låter bra, alkohol är egentligen en jävla pissdrog och när man kommit upp i åldern är det inte så jävla rockigt eller roligt att supa till, då man gjort det såpass ofta. När jag rände på nattklubbar i 18 - 20 års åldern så tänkte jag ofta "va fan gör jag detta för?"

Om någon Gen Z läser detta så missar du inget om du inte går på nattklubb.

Hög jävla musik så du inte hör vad någon säger utan måste skrika dem i öronen.

Man tappar lätt bort sina kompisar och måste spendera halva kvällen på att hitta dem om sällskapet är på en större nattklubb med mycket folk.

Ölen/Alkoholen är dyr

Att gå på toa på en nattklubb kan fan vara de vidrigaste som finns, för att inte tala om när det är kö till de där skitiga jävla toaletterna och man håller på att göra i brallan och det är 15 fyllon som ska skita/pissa på toan före dig.

Du får stå och trängas med 50 andra fyllon för att beställa öl ifrån en eller två stressiga och sura bartenders.

Alkohol är en jävla pissdrog, du betalar typ 1000 spänn för att springa runt full som ett ägg och skrika på klubben, skita på äckliga toaletter, dansa lite, försöka ragga upp någon halvfet madam och sen spendera nästa dag döende i en bakfylla.

Det finns inget glamoröst eller häftigt med nattklubbar, det är bara Paradise Hotell WT:n och Guccikeps Babbar som tycker det är coolt/status att hänga på nattklubbar.

Det är alltid något jävla fyllo som får ledas ut vid stängning och sen stapplar runt ute på gatan och spyr som en kalv. En gång så var det en polare som satt utkastad ifrån klubben på gatan och när polisen kom och skulle kolla hur det var med honom, så spydde han dem på benen/skorna .

Han fick spendera natten i fyllecell.

WT brudar med tre barn med olika pappor i 20 års åldern som frågar "kan du köpa en drink till mig?" NEJ DITT AS! Köp din egen drink din sugga!

Nej usch, hade aldrig i hela helvetet gått på en nattklubb idag. Aldrig i livet.

Kunde jag resa tillbaka i tiden så hade jag örfilat upp mitt 20 åriga jag och sagt att jag skulle spendera mer tid på träning, äta mycket bra mat och vara ute i skogen, istället för att böga runt på nattklubbar som något rotehjon.
Du är i alla fall ärlig.
Håller med dig till 100%.
Citera
2025-04-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mnb0jK/karlskronas-sista-nattklubb-har-stangt-svart-att-locka-unga

Tankar om detta? Lite konstigt att en sak inte förs fram i artikeln. Handlar det inte väldigt mycket om ekonomin att de unga i dag inte går ut som förr? Inflationen har väl gjort sitt till. Men jag måste erkänna att jag inte har en aning om yngres ekonomi i dag. När jag gick ut på 1980-90talet som ung, så var det definitivt vanligt man brände 1000-2500kr på en helg, dvs 2 utgångar. Du hade ofta inträde 50-100kr sen en massa dricka o käk samt ibland taxi.
Samtidigt, i artikeln står det ju att gen Z kommer när det är speciellt. Vilket i mina ögon ger tanken att är det speciellt så är det dyrare och mer pengar att lägga ut. Vilket gör att mitt resonemang faller lite.
Biljard och shuffleboard låter väl kul en stund, men spela i timmar njaee. Sen är det väl inte speciellt utan du har ju en del pubar.ställen som har det året om.
Kanske är det så lätt som att raggningen numera sker på nätet och inte på discogolven. Men det var jädrigt kul vara ute på discogolvet och svänga runt å spana eller bara dansa.

Nä jag tror inte det är en ekonomisk fråga. Dom föredrar väl skärm framför mänsklig kontakt. Sen tror jag många är rädda för att gå ut.
Citera
2025-04-19, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogersson
Numera hänger 18-åringarna med epa-raggarna så jag antar att klubbandet har flyttats till ICA & Coop parkeringarna.

Gjorde man väl förr oxå. I byhålor.
Citera
2025-04-19, 19:48
Medlem
Är nått av detta sant borde många klubbar slå igen snart.
Citera
2025-04-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym523
Det finns män som knullar tjejer hela tiden och det finns män som aldrig knullar i hela sina liv. Alla är olika. Vad ska vi göra åt saken

En massinvandring av unga singelkvinnor till landet, Sverige skulle behövt ca. 100,000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in