2024-10-05, 16:41
Medlem
Ändå bara topp 5-10% av grabbarna som får ligga idag, slöseri med tid och pengar för övriga att använda Tinder eller gå på nattklubb.
Citera
2024-10-05, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

”En trend i flera städer
Sébastien Tutenges, docent på Lunds universitet, forskar om nattliv. Han berättar att trenden med färre besökare på nattklubbar märks av i flera svenska städer.
– Vi ser en nedstängning av ganska många nattklubbar i Sverige, och vissa städer i Sverige har inte kvar nattklubbar, säger han.”

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/betyget-till-borlanges-nattliv-obefintligt

Med tanke på att inträdet kostar vad jag brukade lägga på en helkväll på krogen är det väl inte jättekonstigt att folk drar sig för att gå ut. Vem har råd att slänga pengar där när samma öl är mycket billigare på systemet och hemmafest är gratis.
Citera
2024-10-05, 16:53
Medlem
flipflaps avatar
När "bruscha gangsters" och blattar i allmänhet lämnar Sverige, storstäder då återgår samhället till normalt.
I centraleuropa kan barn leka i parker med kompisar till sent på kvällen utan att vara oroliga (eller deras förldrar) eftersom där finns "riktiga poliser"
I svitjod jagar polisen ungdomar på moped eller med epa-traktorer eftersom dessa ungdomar inte är kriminella och därmed är ofarliga för poliser. De vågar inte stoppa en audi med tonade rutor (dessa kan skjuta en polis) men en flicka 15 år i e EPA är ofarlig och polisen får ett kryss i sitt exseldokument. Och Sverige sjunker djupare i kriminalitet och skit ...

Jag lämnar er ..
Citera
2024-10-05, 16:58
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Ja men priserna på sunkhak är nu som klubbar kostade förr.
Jag ser allt mer yngre som sätter sig på dessa ställen medan stammisar gått undan till bolaget.

Jo men fortfarande välbesökta. Finns väl några med billigare öl också
Citera
2024-10-05, 16:59
Medlem
Idén om att det bara skulle vara gnäll ("amen folkparkerna dog ju oxo!!") är ganska tokig. Vad vi ser är, helt enkelt, en tendens mot social atomisering, säkerhetstänkande som löper amok (det finns inga större risker för kvinnor att besöka, exempelvis, ett normalt technoevent) och en sexualitet styrd av pissrika, algoritmkonstruerande jänkare i generiska enfärgade t-shirts.

Den som inte ser de uppenbara problemen med att låta appar (som ingen av oss har någon påverkan på vad gäller deras utformning) tendentiellt ta över hela den sociala infrastrukturen borde tänka lite mer på saken.
Citera
2024-10-05, 17:18
Medlem
Mogadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
50% av ungdomarna är muslimer.
Bingo.
Citera
2024-10-05, 17:19
Medlem
Sixten00s avatar
En klar affärsidé är att skapa renodlade medlemsklubbar och vara relativt frikostig med medlemsskap (=många kunder) men att neka oönskade individer medlemsskap. Sedan om man kan driva det i kedjeform över hela landet (Club Sweden) kan det bli en slags kvalitetsgaranti där vanligt folk kan umgås.
Citera
2024-10-05, 17:20
Medlem
Litauens avatar
Spela dansband på krogarna. Baconchips som tilltugg.
Citera
2024-10-05, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sixten00
En klar affärsidé är att skapa renodlade medlemsklubbar och vara relativt frikostig med medlemsskap (=många kunder) men att neka oönskade individer medlemsskap. Sedan om man kan driva det i kedjeform över hela landet (Club Sweden) kan det bli en slags kvalitetsgaranti där vanligt folk kan umgås.

Det är ju i praktiken så många sorters musikmiljöer redan fungerar (utan behov av den här onödiga kontrollstrukturen du föreslår). Åk till, exempelvis, Norbergsfestivalen och räkna antalet för dig läskiga araber du ser, eller för den delen sexuella övergrepp du hör talas om. Siffran kommer antagligen att vara 0 i båda kategorier. Och detta är alltså inte något begränsat till en nischad festival, utan är ett återkommande mönster i "alternativa" elektroniska musiksammanhang. En selektionseffekt, obviously, men också en konsekvens av ett medvetet strävande inom de sammanhangen (alla antydningar till sexuella övertramp är helt enkelt extremt inte önskvärda (och det förstår i princip alla deltagare), och något liknande kan sägas om våld män emellan). Den enkla sanningen är antagligen att ju mer bögar och ju mer knark en utelivsmiljö innehåller, desto roligare och tryggare är den, och ju fler "normala" testomän av alla sorters färger, desto tråkigare och obehagligare stämning.
Senast redigerad av DaVinci 2024-10-05 kl. 17:28.
Citera
2024-10-05, 17:25
Medlem
jag bor i en stad med 30k invånare, och en hög andel invandrare.

staden har en nattklubb, och typ 2-3 barer kan man väl säga

jag hade en svacka när jag var runt 19. jag mådde lite sisådär och umgicks då med vissa skeva typer.

det skulle aldrig komma mig på tanken att gå ut i den här staden igen nu när jag är 23 och har hittat tillbaka igen. alldeles för mycket invandrare, blev erbjuden att köpa droger flertalet gånger, för att inte tala om alla skjutningar som sker på kvällarna, i närheten av dessa klubbar. dessutom är det dåliga bussförbindelser på kvbällarna,. det är omöjligt för mig som bor lite utanför att ta mig hem med buss. för liten rot för att taxis ska stå uppradade i centrum, och svarttaxi är ju ett helvete att få tag i. köra full är inte heller så bra..

ska man in på de riktiga klubbarna (i staden bredvid) så är det 30 minuter buss dit. för långt för taxi om man inte har en tät plånbok, och bussen går för tidigt hem.

näej, det är mest bottenskrap på klubbarna. de gånger jag har gått ut de senaste 2 åren har jag mest känt att jag inte riktigt hör hemma där.

det jag kan sakna är hemmafester i villa, jävlar vad kul det var. men när man kommer upp lite i ålder har alla flyttat till lägenhet, så ingen har liksom tillgång till villa längre. känns som att när man är 23 är man helt enkelt för gammal för att festa, en del har till och med red
an skaffat barn

högskolans kårhus däremot... det är kul! då slipper man alla idioter och bottenskrap. inget bråk, inga skitungar, inga droger, inga dryga dörrvakter (har man druckit för mycket? i värsta fall får man då inte beställa i baren, ta ett glass vatten och komma tillbaka), alla har kul! billigt som fan är det också, rekommenderas starkt
Senast redigerad av DrillBitTTT 2024-10-05 kl. 17:28.
Citera
2024-10-05, 17:26
Medlem
Whatelseshouldis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cynicalfucktard
Märks att du inte har rest överhuvudtaget i världen
Finns mer därute en lilla bondhålan Stockholm

Är du dum i huvet? Det är Sverige artikeln handlar om.
Citera
2024-10-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whatelseshouldi
Är du dum i huvet? Det är Sverige artikeln handlar om.

ändå relevant att titta på internationella omständigheter när man letar förklaringar till svenska förhållanden. varför ser man inte samma trend i exempelvis Berlin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in