Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
När jag pluggade i Uppsala var det flera Stockholmare jag träffade som berättade att de aldrig går ut i Stockholm för det är inte roligt men att de tyckte det var mycket roligare att gå på de diverse nationsklubbar som fanns i Uppsala.
Tror klientelet har ändrats i nattlivet.
En del av grejen med att gå ut på klubb är att man känner sig som en del av de som hänger där och att man känner sig trygg.
När det då finns massa kriminella blattar på klubbarna så förstörs lite hela grejen.
Är väl därför raves blev populärt igen, för inga blattar vill vandra ut i skogen och stå och gunga i lervälling.
Svensken gör det mesta för att självsegregera, även om de flesta inte är ärliga med det.
Familjen bodde i Lund och enligt mina barn som pluggar där är det full fart på nationerna. Kan det bero på att enbart studenter kommer in, och det finns fler kvinnliga studenter så inte mansöverskott, och absolut noll män är från MENA?
Det är alltså vänsterns regler om diskriminering som förstör klubbmiljön? Annars hade man kunnat ha en klubb "enbart för vita".
Jag har sett filmer på youtube om den enorma nedgången för pubar i England. Förut levde engelsmannen på puben. Men nu kostar en öl 60 kr och de har helt enkelt inte råd. De sitter hemma och ser på TV. Det är alltså kommersialism och skatter som dödat puben.