2024-10-04, 09:58
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
När jag pluggade i Uppsala var det flera Stockholmare jag träffade som berättade att de aldrig går ut i Stockholm för det är inte roligt men att de tyckte det var mycket roligare att gå på de diverse nationsklubbar som fanns i Uppsala.

Tror klientelet har ändrats i nattlivet.
En del av grejen med att gå ut på klubb är att man känner sig som en del av de som hänger där och att man känner sig trygg.
När det då finns massa kriminella blattar på klubbarna så förstörs lite hela grejen.
Är väl därför raves blev populärt igen, för inga blattar vill vandra ut i skogen och stå och gunga i lervälling.

Svensken gör det mesta för att självsegregera, även om de flesta inte är ärliga med det.
Familjen bodde i Lund och enligt mina barn som pluggar där är det full fart på nationerna. Kan det bero på att enbart studenter kommer in, och det finns fler kvinnliga studenter så inte mansöverskott, och absolut noll män är från MENA?

Det är alltså vänsterns regler om diskriminering som förstör klubbmiljön? Annars hade man kunnat ha en klubb "enbart för vita".

Jag har sett filmer på youtube om den enorma nedgången för pubar i England. Förut levde engelsmannen på puben. Men nu kostar en öl 60 kr och de har helt enkelt inte råd. De sitter hemma och ser på TV. Det är alltså kommersialism och skatter som dödat puben.
Citera
2024-10-04, 09:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrGiggles
Mycket glad jag var med på under 80-90 årtiondena. Tjejer var tjejer och skön stämning ute. Inga skjutningar,bråk,ofredanden,knarkdrogade typer utan skön svensk partystämning ingen behövde vara rädd.
Den tiden kommer aldrig igen.

De flesta nattklubbar som vanligtvis huserade endast svenskar men plötsligt fick en massa invandrare att komma in går väldigt ofta i konkurs. Undra varför?
Citera
2024-10-04, 10:00
Medlem
ManicToos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Högerns politik fungerar inte, de stimulerar inte ekonomin när de ger mer till ett fåtal som redan tjänar mycket. Medelålders projektledares konsumtionsmönster har satt sig, och pengarna hamnar på banken.

Om man däremot ger de pengarna till studenter, då omsätts de på klubbar och barer, vilket leder till fler arbeten inom restaurangbranschen.

Högern klarar inte av att tänka i två steg. Den kortsiktiga egoismen gör dem till idioter.
Haha och hur tänker du att studenterna fått MINDRE pengar under Högern än Vänstern? Tvärtom har Sverige antagligen världens generösaste system för studenter. Jag hörde ett samtal igår mellan två indier som talade engelska. "I Sverige BETALAR staten för att man ska studera WTF".
Citera
2024-10-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Familjen bodde i Lund och enligt mina barn som pluggar där är det full fart på nationerna. Kan det bero på att enbart studenter kommer in, och det finns fler kvinnliga studenter så inte mansöverskott, och absolut noll män är från MENA?

Det är alltså vänsterns regler om diskriminering som förstör klubbmiljön? Annars hade man kunnat ha en klubb "enbart för vita".

Jag har sett filmer på youtube om den enorma nedgången för pubar i England. Förut levde engelsmannen på puben. Men nu kostar en öl 60 kr och de har helt enkelt inte råd. De sitter hemma och ser på TV. Det är alltså kommersialism och skatter som dödat puben.

Fast vi alla vet att just svenska kvinnor gärna tar kuk ifrån araber och metrar. Så den teorin stämmer inte.. 💋❤️
Citera
2024-10-04, 10:02
Medlem
CyberIngmars avatar
Det nya Sverige? Säkrare kort med hemmafester. Vem vill riskera att rånas eller våldtas.

Jag tror att det även handlar om kostnader. Drinkar och öl ute är dyrt. Där kommer hemmafester in igen. Den som vill träffa någon ny har Tinder och swipe.
Citera
2024-10-04, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Nä för att det är efterblivet.

Varför är det efterblivet?
Citera
2024-10-04, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManicToo
Haha och hur tänker du att studenterna fått MINDRE pengar under Högern än Vänstern? Tvärtom har Sverige antagligen världens generösaste system för studenter. Jag hörde ett samtal igår mellan två indier som talade engelska. "I Sverige BETALAR staten för att man ska studera WTF".
Det går ju inte att leva på studiebidraget enbart. Och det räcker definitivt inte till klubbar och barer.
Citera
2024-10-04, 10:09
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Läsa en bok.
Ta en promenad i skogen.
Se en bra film.
Laga en middag.
Lära sig ett hantverk.
Sticka en tröja.
Med mera.

På en löningslördag? NEEEERD!
Citera
2024-10-04, 10:14
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeendeLennart
Vad tror ni detta beror på?
Beror det på minskad alkoholkonsumtion, sociala medier eller finns det mer naturliga förklaringar till detta?

Det dricks mindre. Det umgås mindre IRL. Folk nuförtiden har färre vänner och bekanta. Ett tag kände alla tre personer, idag tror jag den siffran ligger på 1.5. Den trenden går att läsa om i USA och gäller säkert för Sverige också.

Det finns en viss klubbscen kvar, men den är kraftigt decimerad. Men i takt med att många ger upp sociala medier så kanske det blir en renässans för drickandet, supandet och festandet. Jag kan ej avgöra faktiskt närmare. Festarkulturen började väl när urbaniseringen tog fart från kanske 40/50-talet och framåt, sedan en peak på 90/00-talet kanske? Mönstret kan återuppstå.
Senast redigerad av Hegamon 2024-10-04 kl. 10:16.
Citera
2024-10-04, 10:18
Medlem
Nu var det bra länge sedan man var ute och klubbade. Men gissar att klubbdöden beror främst av 4 anledningar.

- Finns inte mycket kvar av det gamla "gå ut och ragga på krogen" kvar nu när dejtingapparna finns.
- Unga super mindre idag, att gå ut och supa skallen av sig på en klubb i glada vänners sällskap är mindre lockande för dem.
- Mer babbar, hur kul är det för tjejerna om för varje meter dom går bli omringade av av ett gäng blattar från orten som ska klämma och känna som en flock apor.
- Dyrare än någonsin.
Citera
2024-10-04, 10:24
Medlem
Nja folk går fortfarande på nattklubbar, det är inte så att man märker någon skillnad. Folk är inte så skraja att gå stan pga invandrare som sverigedemokrater försöker få det till.
Det enda som har hänt är att krogarnas ekonomi har blivit sämre och många har fått slå igen. Detta pga inflationen och att alla pandemiskulder kom ikapp dom nu. Och att vi nu ser resultatet av den överetablering som tidigare bygges upp, för ett par år sen kunde krogar som gick kasst fortfarande överleva för att de kunde mjölka investerare och hade billiga lån, den tiden är förbi nu.
Citera
2024-10-04, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rastafaraii
Vet nån vad hen försöker säga??

Han pratar om techno.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto