2024-10-03, 19:38
Medlem
kl4sseKocks avatar
Mycket besviken på klippet trodde Lizette skulle gå all-in fy fan!
Citera
2024-10-03, 19:42
Medlem
SnutteFia03s avatar
Hon i klippet var ju inte vad jag skulle kalla för "lättklädd".

Jag gissar att valet av kläder är gjort för att vara på samma nivå som den tilltänkta publiken till programmet.
Citera
2024-10-03, 19:44
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p00nino
"Lättklädd" om man är en taliban kanske. Otroligt besviken på klippet måste jag säga!

Citat:
Ursprungligen postat av StektSkitkorv
Ludret i ditt klipp var ju överviktig så inte särskilt sexuell. Troligtvis magen som var för stor, inte tröjan som var för liten.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du pratar om "lättklädda kvinnor", har du något exempel? För jag antar att du länkade till fel video - kvinnan i klippet har helt normala kläder.

Citat:
Ursprungligen postat av will242
Kan väl hålla med dig och att det mer är kläder för en 13årig tjej än en vuxen kvinnaish...svårt att säga åldern på henne i klippet men skulle gissa i alla fall minst 20 år. Sen tänker jag att det inte direkt är lättheten i kläderna utan att det är för casual. Hade det varit en klänning som visade lite hy hade det varit helt ok. Statlig tv borde ha lite mer klass på sina presentatörer. Kollar man tex aktuellt känns det mer presentabelt. Sen kan såklart programledare i lekprogram ha lite mer casual kläder ...vilket kanske klippet iofs var ifrån.

Som jag själv skriver var detta ett väldigt tamt exempel med en väldigt lågt croppning (så väldigt lite visades). Tidigare har jag sett exempel där tröjan slutar milimeter under bröstet eller urringningen visar majoriteten av bröstet. Ska fota nästa gång när ett mer extremt exempel dyker upp på TVn. F.ö. borde ni läsa vad jag skriver mer ordentligt, jag skrev klart och tydligt att detta var ett tamare exempel med låg croppning. Då borde ni inte dra slutsatsen att det var det mest extrema och sedan dra alla era slutsatser utifrån det. Låt någon annan som sett en del Lilla Aktuellt med barnen svara i tråden istället för er som skapar hela eran verklighetsuppfattning på ett enda exempel som jag själv var tydlig med inte var det mest extrema.
Citera
2024-10-03, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Som jag själv skriver var detta en väldigt tamt exempel med en väldigt lågt croppning. Tidigare har det varit exempel där tröjan slutar milimeter under bröstet eller urringningen visar majoriteten av bröstet. Ska fota nästa gång ett mer extremt exempel dyker upp på TVn. F.ö. borde ni läsa vad jag skriver mer ordentligt, jag skrev klart och tydligt att detta var ett tamare exempel med låg croppning. Då borde ni inte dra slutsatsen att det var det mest extrema och sedan dra alla era slutsatser utifrån det. Låt någon annan som sett en del Lilla Aktuellt med barnen svara i tråden istället för er som skapar hela eran verklighetsuppfattning på ett enda exempel som jag själv var tydlig med inte var det mest extrema.
Länka det "mest extrema" istället då din dumma jävel.
Citera
2024-10-03, 19:46
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock

Vem är Lizette?
Citera
2024-10-03, 19:48
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Länka det "mest extrema" istället då din dumma jävel.

Jag fotar inte TV'n så fort någon kvinna visar lite hud till skillnad från dig din dumma jävel. Vidrigt av dig att tro att jag skulle samlat ihop något slags arkiv med exempel.
Citera
2024-10-03, 19:48
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ska fota nästa gång ett mer extremt exempel dyker upp på TVn. F.ö. borde ni läsa vad jag skriver mer ordentligt, jag skrev klart och tydligt att detta var ett tamare exempel med låg croppning. Då borde ni inte dra slutsatsen att det var det mest extrema och sedan dra alla era slutsatser utifrån det. Låt någon annan som sett en del Lilla Aktuellt med barnen svara i tråden istället för er som skapar hela eran verklighetsuppfattning på ett enda exempel som jag själv var tydlig med inte var det mest extrema.
Du vill diskutera programledarnas lättklädda klädstil i Lilla Aktuellt, och så väljer du alltså att bifoga att uselt klipp där programledaren är klädd i helt normal klädsel. Och så gnäller du för att vi ifrågasätter huruvida det faktiskt är lättklätt? Är det korrekt uppfattat? Du verkar minst sagt ganska korkad. Förstår varför du tittar på Lilla Aktuellt.
Citera
2024-10-03, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Har sett mer naket på möte i Frälsningsarmen.
Citera
2024-10-03, 19:50
Avslutad
Citat:
Jag fotar inte TV'n så fort någon kvinna visar lite hud till skillnad från dig din dumma jävel. Vidrigt av dig att tro att jag skulle samlat ihop något slags arkiv med exempel.
Varför startade du en tråd isåfall??
Här trodde man det skulle vara "lättklädda" och du länkar nån jävla magtröja som på sin höjd vore utmanande 1870 eller nåt. Svagbegåvad?
Citera
2024-10-03, 19:51
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsa.Andersson
Du ser alltså inte kvinnor som individer utan som sexobjekt.
Bra, då vet vi det.

Men herregud, jag säger bara att jag anser att det finns en poäng med att klä sig propert när man är ett statligt finansierat nyhetsankare. Det gäller såväl män som kvinnor. Det finns ingen sexuellt med detta. Det finns klädkoder man bör följa i olika sammanhang. Men du kanske går på begravningar i en borat-mankini?
Citera
2024-10-03, 19:53
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Du vill diskutera programledarnas lättklädda klädstil i Lilla Aktuellt, och så väljer du alltså att bifoga att uselt klipp där programledaren är klädd i helt normal klädsel. Och så gnäller du för att vi ifrågasätter huruvida det faktiskt är lättklätt? Är det korrekt uppfattat? Du verkar minst sagt ganska korkad. Förstår varför du tittar på Lilla Aktuellt.

Citat:
Varför startade du en tråd isåfall??
Här trodde man det skulle vara "lättklädda" och du länkar nån jävla magtröja som på sin höjd vore utmanande 1870 eller nåt. Svagbegåvad?

Trodde folk med barn som själv sett på programmet skulle svara, istället för er barnfria incels som tycker eran åsikt behövs trots att ni inte har någon erfarenhet av samtalsämnet.
Citera
2024-10-03, 19:57
Medlem
cosmic_dancers avatar
Helt normal klädsel och inget märkvärdigt. Nej det är kanske ingen klädsel du har på en arbetsintervju men i ett litet kort klipp om årets julkalender ser jag verkligen inte problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in