2024-10-03, 19:01
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Ibland när ungarna tittat på Lilla Aktuellt och jag sneglat över på vår TV har jag allt oftare börjat lägga märke till att de kvinnliga programledarna är lättklädda. Inte på något extremt sätt, men de bär ändå den typen av kläder som känns felplacerade i nyhetsförmedling, även om det är till barn. Härommånaden var det någon tjej som hade en sådan urringning som visade ungefär halva bröstet. Sedan är det två av tjejerna som året om verkar bära magtröja, ibland väldigt högt croppade och ibland lägre. Jag säger inte att kvinnor ska bära slöja och täcka för sina kroppar, men på samma sätt som man klär upp sig propert på kontor eller vid högtider känns det som att nyhetsankare kanske inte ska ha en alltför "casual" klädstil i statligt finansierad TV. Eller är det bara jag som är för gammalmodig? Vad anser Flashback?
Senast redigerad av Tidsmaskinisten 2024-10-03 kl. 19:49.
Citera
2024-10-03, 19:03
Medlem
xbutterflyyxs avatar
Helt normala kläder. Låt dom.
Citera
2024-10-03, 19:06
Avslutad
"Lättklädd" om man är en taliban kanske. Otroligt besviken på klippet måste jag säga!
Citera
2024-10-03, 19:06
Medlem
StektSkitkorvs avatar
Ludret i ditt klipp var ju överviktig så inte särskilt sexuell. Troligtvis magen som var för stor, inte tröjan som var för liten.
Citera
2024-10-03, 19:07
Medlem
peterZiipens avatar
Du pratar om "lättklädda kvinnor", har du något exempel? För jag antar att du länkade till fel video - kvinnan i klippet har helt normala kläder.
Citera
2024-10-03, 19:11
Medlem
Dishys avatar
Skulle inte säga att det där är lättklätt utan snarare ungdomlig klädsel. Borde inte heller vara konstigare att visa en del av magen än att ha t-shirt som visar armarna.
Citera
2024-10-03, 19:20
Medlem
Kan väl hålla med dig och att det mer är kläder för en 13årig tjej än en vuxen kvinnaish...svårt att säga åldern på henne i klippet men skulle gissa i alla fall minst 20 år. Sen tänker jag att det inte direkt är lättheten i kläderna utan att det är för casual. Hade det varit en klänning som visade lite hy hade det varit helt ok. Statlig tv borde ha lite mer klass på sina presentatörer. Kollar man tex aktuellt känns det mer presentabelt. Sen kan såklart programledare i lekprogram ha lite mer casual kläder ...vilket kanske klippet iofs var ifrån.
Citera
2024-10-03, 19:22
Medlem
Loreias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av will242
Kan väl hålla med dig och att det mer är kläder för en 13årig tjej än en vuxen kvinnaish...svårt att säga åldern på henne i klippet men skulle gissa i alla fall minst 20 år. Sen tänker jag att det inte direkt är lättheten i kläderna utan att det är för casual. Hade det varit en klänning som visade lite hy hade det varit helt ok. Statlig tv borde ha lite mer klass på sina presentatörer. Kollar man tex aktuellt känns det mer presentabelt. Sen kan såklart programledare i lekprogram ha lite mer casual kläder ...vilket kanske klippet iofs var ifrån.

Det är Lilla Aktuellt, alltså för barn
Citera
2024-10-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Ibland när ungarna tittat på Lilla Aktuellt och jag sneglat över på vår TV har jag allt oftare börjat lägga märke till att de kvinnliga programledarna är lättklädda. Inte på något extremt sätt, men de bär ändå den typen av kläder som känns felplacerade i nyhetsförmedling, även om det är till barn. Härommånaden var det någon tjej som hade en sådan urringning som visade ungefär halva bröstet. Sedan är det två av tjejerna som året om verkar bära magtröja, ibland väldigt högt croppade och ibland lägre. Här är ett exempel på lägre croppad som publicerades idag: https://www.youtube.com/shorts/mzzJineAe5s Jag säger inte att kvinnor ska bära slöja och täcka för sina kroppar, men på samma sätt som man klär upp sig propert på kontor eller vid högtider känns det som att nyhetsankare kanske inte ska ha en alltför "casual" klädstil i statligt finansierad TV. Eller är det bara jag som är för gammalmodig? Vad anser Flashback?

Du ser alltså inte kvinnor som individer utan som sexobjekt.
Bra, då vet vi det.
Citera
2024-10-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av will242

Statlig TV borde ha mer klass på de kvinnor som medverkar i TV.
Typ som Kina och Nordkorea.
Citera
2024-10-03, 19:25
Medlem
Loreias avatar
Barn tycker om att se vuxna vars kläder dom inte tycker är skittöntiga och fula. Det blir ett mellanting mellan t.ex. lärare, föräldrar osv
Citera
2024-10-03, 19:28
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Ibland när ungarna tittat på Lilla Aktuellt och jag sneglat över på vår TV har jag allt oftare börjat lägga märke till att de kvinnliga programledarna är lättklädda. Inte på något extremt sätt, men de bär ändå den typen av kläder som känns felplacerade i nyhetsförmedling, även om det är till barn. Härommånaden var det någon tjej som hade en sådan urringning som visade ungefär halva bröstet. Sedan är det två av tjejerna som året om verkar bära magtröja, ibland väldigt högt croppade och ibland lägre. Här är ett exempel på lägre croppad som publicerades idag: https://www.youtube.com/shorts/mzzJineAe5s Jag säger inte att kvinnor ska bära slöja och täcka för sina kroppar, men på samma sätt som man klär upp sig propert på kontor eller vid högtider känns det som att nyhetsankare kanske inte ska ha en alltför "casual" klädstil i statligt finansierad TV. Eller är det bara jag som är för gammalmodig? Vad anser Flashback?

Har nämnt att du har en skev verklighetsuppfattning i andra trådar och inget mer behöver sägas...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in