2026-07-25, 15:15
Medlem
Vem0ths avatar
Senast jag åkte tåg(början på året) så fanns det Mariestad, Budvar, Ship full of IPA och Rekorderlig smaksatt cider.
Citera
2026-07-30, 14:07
Medlem
Fl1pst3rs avatar
Kan nu bekräfta att Mariestads långburk och Krušovice fanns på försäljning båda resorna jag åkte denna vecka.
Citera
2026-07-30, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fl1pst3r
Någon som kan bekräfta att Mariestads långburk är det som serveras även 2026?

Yes, det finns. Krusovice långburk är utbytt mot Budvar långburk. Nattåget mot norr har annat utbud dock, det är ett dotterbolag hos SJ.
Citera
2026-07-30, 20:28
Medlem
godboys avatar
Sist jag reste, Gbg-Sthlm och omvänt, så fanns Mariestads och Budvar på 50 cl burk. Tidigare har det varit Krusovice och Mariestad. Så det verkar som Mariestad är ett "fast" sortiment. Jag har dock haft med mig annan öl ombord som jag delat med mina kollegor vid olika tillfällen. Det har aldrig varit något som helst problem. Men vill man göra det lite svårt för konduktörerna så kör man Mariestads.

Men min absoluta uppfattning är att det inte är ett problem att ha med sig egen öl eller eget vin ombord så länge man håller det snyggt. Börja inte kröka förrän tåget börjat rulla och biljettvisitation är klar eller att konduktören åtminstone gått igenom tåget i alla fall en gång. Sen ska man givetvis sköta sig, vara lågmäld och uppföra sig. Normalt jävla vett med andra ord.

Jag tror nog att de flesta som jobbar ombord inte är ett dugg intresserade av att tjafsa med passagerarna. De är nog mest trötta på stökiga araber och förseningar som de behöver rodda.
Citera
2026-08-10, 21:50
Medlem
Fl1pst3rs avatar
Helt rätt att hålla låg ton när man reser med egen öl, sen är det mest en bonus att inte göra det för uppenbart att man inte köpt från Bistron.
Citera
2026-08-11, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parida
Jag kanske var lite otydlig, men planen är ju såklart att på Systembolaget köpa lika öl som de serverar i bistron!
Då borde vi ju kunna dricka den i lugn och ro!

Är du snål.
Citera
2026-08-15, 14:07
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katr00pzz
Har för mig att de brukar ha Ship full of IPA och Mariestads på flaska. Dock överpris som satan. Du ska veta att de även har blivit strängare med att du inte får dricka medtagen alkohol, så optimalt hade varit att ta med dig en egen termos eller liknande som du kan dricka ur och så behöver du inte vara orolig att bli avkastad från tåget.
Eller så har du medtagen Ship full of IPA eller Mariestads, och säger vid ev, förfrågan att du köpt den i Bistron.
Tips är att se till att Bistron är öppen först.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in