2024-10-02, 21:17
Medlem
Om man använder den för att spela tv spel. Jag har haft en "vanlig" kontorsstol i flera år och jag använder inte händerna och allt det där som om jag hade mus och tangentbord. Går inte direkt att luta sig bakåt så jag sitter istället framåtlutade och spänd när jag spelar istället för att kunna slappna av... Det är när jag spelar mer competetive online spel. Har märkt att vid vanliga chill spel kan jag typ lägga mig ner i stolen nästan typ ha ryggen där man sitter och fötterna/benen mot väggen blir helt slapp.

Min rygg är ganska dålig stela axlar/nacke.. Så jag tror faktiskt det har och göra med denna stolen att jag inte har kunnat slappna av. Hellre "slapp" som jag ändå är än helt spänd och ont/förstörd.

Så vad passar bäst tycker ni
Citera
2024-10-02, 21:23
Medlem
De flesta kontorsstolar går utmärkt att luta
Citera
2024-10-02, 21:28
Medlem
Livssynslurks avatar
Beror på vad du klassar som "vanlig kontorsstol".
Om du känner av bekymmer med rygg/axlar/nacke så borde du dock byta från den stol du använder idag mot en som mer ergonomiskt passar just dig.
Citera
2024-10-02, 21:29
Medlem
Damen101s avatar
Soffa och en konsol. PC spel, speciellt FPS förstör nacken.
Citera
2024-10-02, 22:06
Medlem
Jag hade en fåtölj när jag var yngre den var dock "begagnad" från någon tidigare och tillslut var den så trasig att armstödet var loss fick ofta skruva in bulten. Sen att den var sned man såg det den liksom lutade sig bakåt åt sidan. Satte man sig på den så åkte den upp istället typ brukade känna hur lädret tryckte emot ryggen. Måste tillägga har alltså liten skolios i ländryggen. Dock var inte alls stel i nacke/rygg och spänd som jag är nu och varit i 5-6 år.

Ska skaffa mig en fåtölj ändå för jag spelar inget riktigt "fps" spel längre mer chill spel så vill kunna slappna av när jag spelar inte sitta spänd eller i någon dålig position/hålling
Citera
2024-10-02, 22:11
Medlem
Alltså inte bara "otränad" min rygg är dålig och stel. Sen när jag sitter med laptop i sängen ligger man liksom bakåtlutad men sned och samtidigt framåtlutad när man skriver osv.. För man ligger "rakt" inte helt och laptopen på sidan. Överdelen av ryggen/nacken är emot ryggstödet på sängen nedre delen av ryggen helt slapp. Ibland när jag sover ligger på mage känns det som man är sned någonstans fast man ligger rakt så måste typ ändra mig ibland typ vrida mig lite vid höften eller så. Svårt förklara helt förstörd bara, tror ben längdskillnad oxå. Så måste ju börja med att kunna slappna av sen såklart inte sitta så mycket på laptopen i sängen.
Senast redigerad av Fb2021 2024-10-02 kl. 22:13.
Citera
2024-10-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Soffa och en konsol. PC spel, speciellt FPS förstör nacken.

Körde mkt Battlefield på konsol men mitt favorit spel stängdes ned online. Då körde jag helt spänd. Nu när jag spelar Fifa eller GTA typ lägger jag mig ned på stolen ppa man inte kan luta sig bakåt .
Citera
2024-10-03, 04:08
Medlem
pn222jws avatar
Dom kallas pilotstolar - helt överlägsna - https://www.google.com/search?q=pilot+stol+kontor&rlz=1CABZSH_enSE942SE94 2&oq=pilot+stol+kontor&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEU YOdIBCjExMTg3ajBqMTWoAgiwAgE&sourceid=chrome&ie=UT F-8
Citera
2024-10-03, 04:14
Medlem
floraflaps avatar
Ligg bakåtlutad i soffan eller sängen istället. Eller bygg en stol som passar era behov.
Citera
2024-10-04, 23:16
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fb2021
Körde mkt Battlefield på konsol men mitt favorit spel stängdes ned online. Då körde jag helt spänd. Nu när jag spelar Fifa eller GTA typ lägger jag mig ned på stolen ppa man inte kan luta sig bakåt .

Investera i en riktigt fotölj eller en sådan singel soffa du kan ligga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in