2024-10-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zcinner
Varför skulle X få husransakan efter brevet kommit fram?
Dom hade tydligen hittat hens namn och beställning online, på något sätt.
Citera
2024-10-02, 21:32
Avslutad
Skriv gärna här sen och berätta hur allt slutade, var lite spännande det här
Citera
2024-10-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santamonica
Köpte 100 Zolpidem från en privatperson X (en vän), som jag vet köpt dom på nätet.
Nu har X åkt på husrannsakan från polisen pga den sändningen (som jag redan fått), men hos X hittade dom inte så många (typ 5 stycken). X har dessutom Zolpidem på recept (dock inte så många per månad så hen behöver själv köpa svart då och då).
Jag vet inte om X har berättat vem som köpt dom 100 från den aktuella beställningen/leveransen, vågar inte ringa och fråga om det skulle vara avlyssnat. Brukar polisen göra det i sådana här fall? Fick veta vad som hänt av en anhörig till X.

Vad riskerar X att åka på som köpt i sitt namn, men sålt dom till mig?
Vad kan jag åka på om X sagt till polisen att det är till mig hen sålt?
Ingen av oss är någonsin straffad förut. X är sjukskriven och jag är pensionär.

händer inget små brott
max strafföreläggande
Citera
2024-10-02, 23:06
Medlem
Citat:
Nej sms vågar man sig väl inte på heller antar jag? Vi bor dessutom väldigt långt från varandra. Får väl åka dit kanske.
Om din polare är så jäbla dum att erkänna försäljning så får vi hoppas att snuten skippar din bostad, men tror knappast att han skulle göra de.
Citera
2024-10-02, 23:15
Medlem
Badassmfokas avatar
Citat:
Idén med pillrens eventuella återtåg beror helt och hållet på omsorg om vännen, och de olika straffsatserna som beskrivits här i tråden! Jag klarar mig.
Även då kan du endast förvärra situationen. Enda realistiska sättet han åker på försäljning i denna situation är om han redan erkänt själv vilket är väldigt korkat och ovanligt att man gör, om han gjort det är det redan gjort så inget du kan göra åt saken i så fall.
Citera
2024-10-02, 23:22
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IT-snubben
Och om de har span på X hus och du åker till hen, vad tror du händer då?

Sorry, kunde inte låta bli Du oroar dig för mkt. Mycket osannolikt att de avlyssnar X telefon såvida inte X är en person med väääldigt mkt fuffens för sig...
aina får ju göra lite vadsomhelst nuförtiden, det kan säkert finnas span på både ts och X.

Men jag undrar bara en sak först TS, hur torskade X på ett paket X redan mottagit utan problem? Hade X fått tidigare beslag eller?

Men om X golar så är du körd i vilket fall..

TS åk inte till X, ta inte kontakt, du får helt enkelt spola pillrena och hoppas på det bästa.

Och om X mot all förmodan golar så ska denne HEN fanimig sättas på skampålen resten av livet, du ska sprida ordet om att denne är en golare till alla du och X känner, låt ALDRIG någon komma undan med att gola ostraffat..
Citera
2024-10-02, 23:29
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zcinner
Varför skulle X få husransakan efter brevet kommit fram?
Exakt, detta är det största mysteriet som TS måste klargöra för.
Citera
2024-10-02, 23:46
Medlem
Manginazs avatar
Betala du med swish!?

Har du funderat över att polisen läser på flashback?
Citera
2024-10-03, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av randomdudeReloaded
Exakt, detta är det största mysteriet som TS måste klargöra för.
Hur ska jag veta det? Dom kanske inväntade det hela för att se om det var för eget bruk eller såldes vidare.
Citera
2024-10-03, 02:20
Medlem
Citat:
Nej tyvärr, bara Messenger där vi kommunicerat, och det har jag raderat helt. Även tagit bort X (tillfälligt) på FB/Messenger. Undrar just om det faktum att jag raderat all vår kommunikation på Messenger och tagit bort hen som vän där gör att den försvinner även på X´s Messenger?
Det försvinner inte från den personens messenger, och raderade konversationer kan polisen återställa om dom vill det, men har svårt att tro att dom är intresserade av att göra det i det här fallet.
Citera
2024-10-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annieluuv
Det försvinner inte från den personens messenger, och raderade konversationer kan polisen återställa om dom vill det, men har svårt att tro att dom är intresserade av att göra det i det här fallet.
Tror att X gjort detsamma. Och nej, jag tror väl inte heller att det är så intressant för dom i det här fallet.
Citera
2024-10-03, 03:26
Medlem
Statsminister2030s avatar
Har du betalat med Cash så kommer polisen inte åt dig. Oroa dig inte.

Otroligt att det finns folk som betalar för knark, läkemedel, svartjobb och horor med swish.
Senast redigerad av Statsminister2030 2024-10-03 kl. 03:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in