Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Låter som en bra plan, hemarbete är inte att förakta, att ha det fint är också ett sätt att visa självrespekt.
Vet du varför du dricker, är det pga att du har värk, eller är det som en rutin också, att du typ tar en glas vin så fort du vaknar? För i så fall behöver du nog se över rutinerna också, så du verkligen bryter mönster.
Är det värken som är värsta boven i dramat, så försök vila istället för att dricka, för värk stjäl säkert energi. Jag hoppas att det går bra för dig imorgon 😊
Tack så mycket, Florman.
Nja, jag dricker nog av två anledningar som kanske är sammankopplad. Ibland tar jag ett första glas för att känna mig lite skärpt och tyvärr hjälper det. Jag blir lite skarpare och snabbare, paradoxalt nog. Men ibland dricker jag väl för att tänka bort smärta och för att helt enkelt fly undan lite. Oansvarigt, men nog sant.
Jag dricker aldrig före lunch, försöker vänta till eftermiddag eller helst kväll.
Vila, tyvärr jag har provat det för länge och lyckats överdosera även det. Det blir för lite riktigt vila, för mycket sociala medier och mobilspel och annat. Men nu ska jag börja föra dagbok även över hur mycket jag vilar och vad jag gör om dagarna.