2024-10-02, 19:15
Medlem
Damen101s avatar
Folk öl kanske hjälper till med att dämpa suget. Köp 2.8or eller 3.5or. Max ett 6-pack om dagen.
2024-10-02, 19:15
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Låter som en bra plan, hemarbete är inte att förakta, att ha det fint är också ett sätt att visa självrespekt.

Vet du varför du dricker, är det pga att du har värk, eller är det som en rutin också, att du typ tar en glas vin så fort du vaknar? För i så fall behöver du nog se över rutinerna också, så du verkligen bryter mönster.

Är det värken som är värsta boven i dramat, så försök vila istället för att dricka, för värk stjäl säkert energi. Jag hoppas att det går bra för dig imorgon 😊

Tack så mycket, Florman.

Nja, jag dricker nog av två anledningar som kanske är sammankopplad. Ibland tar jag ett första glas för att känna mig lite skärpt och tyvärr hjälper det. Jag blir lite skarpare och snabbare, paradoxalt nog. Men ibland dricker jag väl för att tänka bort smärta och för att helt enkelt fly undan lite. Oansvarigt, men nog sant.

Jag dricker aldrig före lunch, försöker vänta till eftermiddag eller helst kväll.

Vila, tyvärr jag har provat det för länge och lyckats överdosera även det. Det blir för lite riktigt vila, för mycket sociala medier och mobilspel och annat. Men nu ska jag börja föra dagbok även över hur mycket jag vilar och vad jag gör om dagarna.
2024-10-02, 19:19
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damen101
Folk öl kanske hjälper till med att dämpa suget. Köp 2.8or eller 3.5or. Max ett 6-pack om dagen.

Faktiskt. Jag kan bli lite irriterad över att det är lika dyrt som "riktig" öl, men jag vet att det är bättre för mig. Köpte t.om. en 0,5% från Coppersmith's, som var riktigt god. Ska köpa mer sånt, så att om jag väljer fel (alkohol), så väljer jag ändå betydligt mer rätt.
2024-10-02, 19:26
Medlem
Damen101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Faktiskt. Jag kan bli lite irriterad över att det är lika dyrt som "riktig" öl, men jag vet att det är bättre för mig. Köpte t.om. en 0,5% från Coppersmith's, som var riktigt god. Ska köpa mer sånt, så att om jag väljer fel (alkohol), så väljer jag ändå betydligt mer rätt.

Vet det är helt sjukt så dyrt folk öl när man kan få starkare för samma pris i mängd på bolaget. Men det handlar om prioriteringar.
2024-10-02, 19:31
Medlem
Finns ingen vits att fortsätta behandla, tro mig. Du kommer aldrig ur ett beroende utan en värderingsförändring och det är inget man lyckas med i första taget. Du vill fortfarande dricka så du kommer fortsätta dricka oavsett hur mycket ”behandling” någon utsätter dig för.

LSD kan vara en genväg, det hjälpte mig en gång i tiden. Otroligt kraftfullt. Det kan ge dig nya perspektiv som bidrar till värderingsförändringen.
2024-10-02, 19:33
Medlem
Bajskottens avatar
Citat:
jag har inte lovat två vita veckor, men två veckor med rejält sänkt konsumtion.

För vem gör du det? Jag har väldigt stora erfarenheter av alkoholister, och det är precis så där det är. Det är för andra som det ska ordnas för. För att få slut på ev. "tjat".

Med din inställning så kommer det aldrig att gå. ALDRIG!

Antingen så kör du fullt ut, eller skiter i det totalt, för det är det senare det ändå kommer komma till om du inte kör fullt ut.

Lycka till.
2024-10-02, 19:35
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Samtidigt handlar det ju inte om att bara klara det här provet utan om att helt lägga om livsstil, vilket TS uttrycker att han inte vill göra.

Det finns egentligen inte så många alternativ, TS. Vill du att livet ska vara längre men tråkigare så slutar du upp med ditt missbruk. Är du okej med att livet blir kortare men roligare så struntar du i behandlingen och kör på sålänge det varar. Det är ditt beslut och bara du vet vilket som är rätt för just dig. Det är ditt liv och därför din rätt att välja.

Varför måste livet bli tråkigare utan alkohol för?
Nu är inte jag nykterist men fick jag problem av det jag dricker så hade jag klarat mig utan och ändå klarat av livet ändå. TS tycks dricka mycket mer än mig ska tilläggas så inte lika enkelt då.
2024-10-02, 19:43
Medlem
federeXs avatar
Motionera och ät bra, och förstås inte en droppe alkohol men det är väl underförstått?
2024-10-02, 19:54
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Jo, det är balansgången jag vill klara av, temporärt. Sedan går jag ned ännu mer och kanske slutar helt. Rom byggdes inte på en dag...

Okej, din vision är att sluta framöver iaf.
Det är bättre.

Balansgången är svårt dock. Och du kommer nog bli besviken på dig själv fler gången än vad du blir om du slutar tvärt
2024-10-02, 20:01
Medlem
Om din kondition inte räcker till 30 minuter kan du ju gå 5 minuter åt ett håll för att sedan gå tillbaka, gör detta i 2 veckor för att bygga på till 10 minuter och så vidare.på tiden du har kommer du inte att uträtta något mirakel.
Jag förstår inte varför alla alkoholister måste dricka lite bara för att visa att de klarar det, du klarar inte alkohol och bör sluta helt och hållet!
Senast redigerad av Anywhan 2024-10-02 kl. 20:01. Anledning: Fel
2024-10-02, 20:03
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Det enda sätter att minska PEth är att sluta dricka alkohol. Om du kör noll alkohol nu och två veckor framåt är det möjligt att du hamnar på 0,30.
PEth är inte något "levervärde" för övrigt.
2024-10-02, 20:05
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Hur hade du tänkt det ska fungera när alcoholen har en halveringstid på två veckor?

Jag missförstod nog trådstart. Läste det som om ts var orolig för dålig lever hälsa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in