2024-10-02, 13:20
Avslutad
Tre flickor misstänks ha fört bort och grovt misshandlat en annan flicka mitt i centrala Stockholm.
De ska ha utsatt henne i två timmar.

Tre flickor, som då var mellan 15 och 16 år, har i olika omgångar grovt misshandlat offret. De sparkade, slog, stampade och hoppade på hennes huvud och kropp.

Trion ska, enligt åklagaren, ha dragit och slitit tonårsflickan i håret och spottat henne i ansiktet. De brännmärkte henne också med cigaretter i pannan och på handen. Flickgänget tvingade sedan sitt offer att slicka på deras skor. Därefter tryckte de ned hennes ansikte i lera och tvingade henne att äta den.

Innan flickorna dumpade tonårsflickan rånade de henne på tillhörigheter.

De tre flickorna är nu åtalade för mindre grovt människorov, grov misshandel, rån och övergrepp i rättssak. Bevisningen består främst av filmer över händelsen som en av de misstänkta tagit med sin mobil.

– Motivet verkar ha varit att de tilltalade uppfattat det som att målsägande förstört relationen mellan en av de tilltalade och hennes kille.

Skedde klockan 3 på natten den 6 november förra året. Började utanför T-centralen då de lurat dit henne i tron att hon skulle möta en kille.

https://www.tv4.se/artikel/3negG48mophHID6qOHPHt0/tjejgaeng-foerde-bort-och-braennmaerkte-flicka-i-timmar
Citera
2024-10-02, 13:36
Medlem
Vem möter nån 3 på natten? Ett litet luder
Citera
2024-10-02, 14:17
Medlem
Kinkyguy97s avatar
Någon lär ju ha tillgång till filmen av händelsen?😊
Citera
2024-10-02, 14:18
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Blev inga jätte grejer när det hände i min skola. Mest kåta pojkar som ville se en ”cat fight”.

Är ni verkligen uppväxta i Sverige? Eller är ni nysvenskar som vrider på historien??
Tjejer brände inte varandra med cigaretter, hoppade på huvudet och rånade varandra när jag växte upp. På sin höjd drog de varandra i håret och slet söner en tröja när det var "cat fight"

Kan sätta en hunka på att de här tjejernas föräldrar inte är infödda svenskar. De är importskräp och borde skickas hem igen där de kommer ifrån!
Citera
2024-10-02, 14:22
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vem möter nån 3 på natten? Ett litet luder
Såå skall man bränna små luder med cigaretter, hoppa på deras huvud och råna dem eller vad vill du säga?
Citera
2024-10-02, 14:38
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Kan sätta en hunka på att de här tjejernas föräldrar inte är infödda svenskar. De är importskräp och borde skickas hem igen där de kommer ifrån!
Garanterat - det där med att hon tvingades slicka på deras skor bara skriker araber på lång väg - det där med skor som förnedring är så karaktäristiskt MENA - jämför med hur irakier stod och slog på Saddam Hussein med skor när han drogs ut ur grottan.
Citera
2024-10-02, 15:03
Medlem
Gissar på kaxiga efterblivna babbebrudar och ett svenskt offer.. samtliga trånande efter samma efterblivna babbekaospojkar.
Citera
2024-10-02, 15:23
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ES-trader
Gissar på kaxiga efterblivna babbebrudar och ett svenskt offer.. samtliga trånande efter samma efterblivna babbekaospojkar.
Just offret kan nog vara av varierad etnicitet, är min känsla. Men jo händelsebeskrivningen pekar åt ett visst håll gällande GM.

Den här nyare företeelsen med unga flickor som misshandlar och förnedrar sina offer grovt är en trist utveckling. Samhället har nog varit naivt igen - när all fokus har riktats mot unga pojkar så har istället hangaround-brudarna börjat komma ikapp gällande våldskapital.
Citera
2024-10-02, 15:33
Medlem
kalkryggars avatar
Hur kan den misshandlade flickans pappa leva med sig själv utan att grovt misshandla de som gjorde så mot hans lilla flicka. Det övergår mitt förstånd i denna händelse.

Om det var min dotter som råkade ut för en så grov handling så skulle det nog tyvärr sluta med många år i fängelse för min del. Ett vanligt bråk skulle slutat med att jag tvingade in min dotter i MMA-träning.

Men när det är så här grovt så har man passerat alla gränser och bara en beta-man till pappa visar för sin dotter att han inte står bakom henne genom att inte vända upp-å-ner på de som förmodligen har skadat dottern mentalt för resten av hennes liv.
Citera
2024-10-02, 16:56
Medlem
ZZQWrsds avatar
Att döma på klädstilen som förövarna hade på sig lär det sannolikt vara MENA tjejer. Utvisning av förövarna och familj är på sin plats, samt 10 miljoner i skadestånd till staten och offret. Detta kombinerat med hela namn och ansiktsbilder publicerat på alla nyhetssidor och kanaler.

Sverige måste skicka signaler till vårdnadshavare att man inte kan släppa ut sina barn 03:00 så att de kan begå brott. Borde vara självklart.

Människor som utför dessa förskräckliga saker mot någon redan som 15 - 16 åring, kommer med allra största sannolikhet aldrig bidra med någonting senare i livet. Lika bra att göra sig av med dem direkt.
Citera
2024-10-02, 17:01
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Hur kan den misshandlade flickans pappa leva med sig själv utan att grovt misshandla de som gjorde så mot hans lilla flicka. Det övergår mitt förstånd i denna händelse.

Om det var min dotter som råkade ut för en så grov handling så skulle det nog tyvärr sluta med många år i fängelse för min del. Ett vanligt bråk skulle slutat med att jag tvingade in min dotter i MMA-träning.

Men när det är så här grovt så har man passerat alla gränser och bara en beta-man till pappa visar för sin dotter att han inte står bakom henne genom att inte vända upp-å-ner på de som förmodligen har skadat dottern mentalt för resten av hennes liv.

Javisst, men om farsan hämnas och åker in i fängelset. Tar det slut där? Då kan inte farsan direkt skydda sin dotter sedan. Kommer ingen hämnd på hämnden? Det vet man ju aldrig. Jävligt svårt..
Citera
2024-10-02, 18:28
Medlem
Tycker det varit jävligt ofta senaste åren man läst om tjejgäng som begår snarlika sadistiska brott.

Någon som har möjlighet att lösa FUP?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in