2024-10-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Tack för att du vill ha en jämställd skolam dvs fler män i skolan.

Det behövs givetvis fler män idag som barnskötare också. Och de män som är där behöver stöttas. Om du är mot detta kan du heller inte vara för pappaledighet eller pappor som engagerar sig i sina barn. Det är 2024.

Män är inte vare sig pedofiler eller våldtäktsmän per definition. Dessa förövare är perversa avarter.

Snicksnack! Det finns inga normala män som väljer att jobba på en förskola med att ta hand om andras barn hela dagarna. Jag sätter red flag på samtliga. Vad gäller pappaledighet är det underligt att beröva modern och barnet på en viktig tid ihop. Engagerad ska man givetvis vara som far och det är viktigt.
Citera
2024-10-04, 00:21
Medlem
Mommysnewtitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrastolar
I över 10 år.
Inte mycket, de allra flesta bemöter mig som vilken annan vuxen som helst. Har bra kontakt med många. Men nya föräldrar, framförallt pappor kan kolla snett upplever jag

Jag jobbar enbart med de äldsta för jag inte vill vara i utsatta situationer mer än nödvändigt

Men vad skönt att du blir bemött bra av dom flesta. Är du orolig över att detta kommer ge dig "misstänksamma blickar" ett tag framöver?
Citera
2024-10-04, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Din nedvärderande syn på de kvinnor som bär upp barnomsorgen och dina allmänt konstiga inlägg gör att jag inte kan ta dig på allvar. Himla massa svammel. Återigen, män har aldrig någonsin varit intresserade av att ägna sig åt barnpassning eller skötsel av småbarn. Knappt ens av sina egna barn. Vem försöker du lura? Kanske dig själv, inte mig i alla fall.

Ja, inte låter det här som något som är författat av ett av Flashbacks orimligt många "genier" direkt.

Varför lite bara stå för att dina argument tog slut? Eller att du inte vill erkänna att det kan finnas en poäng i att förskolepersonal pratar med varandra om att uppmärksamma eventuella tecken på övergrepp? Eller att din läsförmåga brister, så kan man förklara utförligare.

Du har själv skrivit att detta inte kommer leda till att män bannlyses på förskolor, så då borde du "geniet", kanske fundera över konstruktiva alternativ till förbud? Det hade jag tyckt hade varit intressant.

Och varför skulle män ens skaffa egna barn om de är så ointresserade och inte klarar av omsorg? Jag antar att du även avfärdar den frågan som svammel. För du vet att den är relevant.
Senast redigerad av Florman 2024-10-04 kl. 00:24.
Citera
2024-10-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Snicksnack! Det finns inga normala män som väljer att jobba på en förskola med att ta hand om andras barn hela dagarna. Jag sätter red flag på samtliga. Vad gäller pappaledighet är det underligt att beröva modern och barnet på en viktig tid ihop. Engagerad ska man givetvis vara som far och det är viktigt.
Jag tycker att vi förbjuder män. Överallt. Då slipper vi allt elände. Vi slipper pedofiler, vi slipper den största delen av alla grova våldsbrott, vi slipper en värld i krig. Det är inte bögarnas fel, det är männens fel.

Ungefär så resoneras det här. En manlig pedofil likställs med att alla manliga som jobbar inom förskola är pedofiler. Med den logiken så blir den enda lösningen att vi helt enkelt gör oss av med männen. Allihop. Vi förpassar alla till en sluten ö eller något, det blir så lugnt och fridfullt och inga risker alls kvar för oss kvinnor och inte minst för barnen. Lite sperma kan de ev donera ibland om någon kvinna vill ha. För övrigt klarar sig samhället fantastiskt bra utan detta våldsbenägna, misshandlande, våldtagande och krigssökande machokön.
Citera
2024-10-04, 06:02
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrattinn
Men att han hade 400 000 bilder och videor, som tog tre månader att gå igenom, chockerar mig! Man tror att man känner människor, men på deras datorer eller telefoner har de allt detta olagliga material. Dessutom något om att han gjorde saker med nio små flickor!

Man har bevis för nio flickor. Vi kan vara helt säkra på att det är många fler. Ett typiskt mönster är att man går allt längre ner i åldrarna och tar allt större risker, så jag tror tyvärr på ett stort mörkertal.

Känner ett enormt medlidande för föräldrarna och hela samhället.
Citera
2024-10-04, 06:03
Medlem
Vad heter karln?
Citera
2024-10-04, 06:09
Medlem
Choosans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avig
Sverigedemokrat.

Ja givetvis.

Lika självklart som att han var ett fan av Färjestad och Sabaton.
Citera
2024-10-04, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldponken
Vad heter karln?

Står ju namn redan på sida 2?
Citera
2024-10-04, 06:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guldponken
Vad heter karln?

https://bulletin.nu/pedofilens-dubbelliv-i-ljusdal
Citera
2024-10-04, 06:45
Medlem
Han har ju jobbat inom förskolan sedan 2012. Och har bilder på 9 flickor sen 2018, jag tänker spontant att det bör finnas så många fler utsatta barn borde finnas? Och dom som jobbade med honom under tiden han jobbade borde väl ändå märka på barnen att dom blivit utsatt? Om jag får flyga fritt med mina tankar så tror jag att hundra tals barn vart utsatt för honom. Och någon måste ju förstått att något var fel. Barn reagera ju när dom blir utsatt för något? Vad för hjälp får alla barnen i ljusdal som fått genomgå detta med denna Christian?
Citera
2024-10-04, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vet vi vad för övergrepp det är fråga om?

Är det foton han tagit, så får vi ändå vara glada vid att det stannade där.

Ingen vet ju vad för övergrepp han gjort mot barnen. Kanske bara finns foton som bevis. Han tog med sig sanningen i döden. Har man hållit på så länge med övergrepp så tror jag att han gjort så mycket mer än bara knäppt kort på dom
Citera
2024-10-04, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnificoo
Det är nog ”tur” för honom att han är död.
Han hade nog annars varit med om en eller två olyckor på kort tid.

Tröttaste kommentaren ever. Det händer aldrig något sånt med såna här, trots alla kommentarer från arga män på nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in