2024-10-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Troligen. Jag undrade bara över att det skrevs på ett sätt som att män som vill jobba med barn skulle vara störda på ett eller annat sätt. Vilket jag inte tror.

Huruvida alla jävla peddon sedan ska hanteras och om det faktum att de finns gör att man inte kan anställa män för att ta hand om barn (och var ska isf åldersgränsen sättas då det ju finns många män som ger sig på barn i skolålder också) är en helt annan diskussion. Jag är inte säker på vad jag tänker där men om det är så illa att man inte kan skydda små barn på annat sätt än att hålla dem borta från alla män, tja då är ju barnens välmående jävligt mycket viktigare än att Pelle får sitt drömjobb.
Det är män till 99% som utför sexuellt våld och pedofili.

Han har nog utsatt pojkar med. Alla. Dagligen då förskolan inte brydde sig om att hålla koll utan han kunde enkelt filma sitt material så trygg var han.
Citera
2024-10-03, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Plitikernas och förskoleledningens fel också när de anställer kreti och pleti (män) som totalt saknar utbildning.

Han är inte utbildad till något speciellt inte barn och barnvård.

Varför i helvete anställer man en sådan till detta viktiga samhälls-grundstenes yrken.

Aldrig jag hade tagit en sådan till någon form av anställning.

Föräldrarna borde ju gå barsärkagång och löpa amock. De har lämnat över sina barn till denna förskola som inte gjort sitt arbete med de de väljer att anställa. Ingen får lämnas ensam med barn. Ingadörrar får stängas, dörrar ska tas bort, enbart typ låsbar svängdörr när de äldre barnen själva går på toa altså synbart vilka ben som finns i båsen. Nattning sker med flera ur personal i mörkt rum UTAN dörr. Påklädning sker likaså var alla har ombyten i öppna rum.

Vad för helvete är detta för en förskola där denna fuling med udda klädsel och udda utseende dessutom har KUNNAT filma det sjuka i lugn och ro i decennier.

Någon måste avgå.

Lugna dig. De flesta män som jobbar på förskolor är inga modelejon direkt. Har sett snubbar i Musse Pigg-tröja och det tycker ju bara barnen är kul. Men det är ingen indikation på pedofili.

Och ja, varför anställs inkompetent folk till förskolor? Jo, för att det är billigt Vi skulle ha jättefina förskolor om de fick kosta pengar och de investerades rätt. Däremot då tycker jag att bås var en bra idé, då får man även en överblick på hur det går för barnen med själva toalettbestyren, även om det inte förhindrar personal ifrån att torka barnen i rumpan och då även fotografera dem, men det förhindrar nog grövre saker.
Senast redigerad av Florman 2024-10-03 kl. 16:04.
Citera
2024-10-03, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Lugna dig. De flesta män som jobbar på förskolor är inga modelejon direkt. Har sett snubbar i Musse Pigg-tröja och det tycker ju bara barnen är kul. Men det är ingen indikation på pedofili.

Och ja, varför anställs inkompetent folk till förskolor? Jo, för att det är billigt Vi skulle ha jättefina förskolor om de fick kosta pengar och de investerades rätt. Däremot då tycker jag att bås var en bra idé, då får man även en överblick på hur det går för barnen med själva toalettbestyren.

Musse pigg kläder ska de ju ha på förskolor.

Vart är ledningen och de andra ur personalen? Varför lämnas denna udda kreatur ensam i decennium. Han har förmodlige inte filmat med andras godkännande och symbios.
Citera
2024-10-03, 16:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Självklart bör vi det.

Det är mäns skyldighet att skydda kvinnor och barn. Bl.a. mot kriminella element. Det är för fan den enda uppgift vi har.-
Det finns ju korrupta män inom polisen också, men jag kan hålla med om att det är riskabelt med män anställda i förskolan. När jag var liten så var det inga män på det dagis jag var om dagarna.

När jag hämtade och lämnade min son så kan jag erkänna att det kändes lite obehagligt med män i personalen.
Citera
2024-10-03, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Musse pigg kläder ska de ju ha på förskolor.

Vart är ledningen och de andra ur personalen? Varför lämnas denna udda kreatur ensam i decennium. Han har förmodlige inte filmat med andras godkännande och symbios.

Att filma och fotografera går på några sekunder, inte så att han riggade upp stativ framför ungarna. Klar nackdel med att förskolepersonalen springer runt med SmartPhones i fickan och skrollar på den så fort det blir en lugn stund.

Kan i övrigt bara tänka mig att han gjort detta 1. Vid toalettbesök/blöjbyten 2. På vilan om de har vila inomhus med barnen och nu är detta tydligen dessutom nattis, vilket sannolikt betyder att han legat ensam brevid barn och nattat dem om kvällarna 3. Vid ensamarbete. Och är detta ett nattis, så kan det ha rört sig om många timmar, eftersom ett nattis inte lär ha full bemanning till sovande barn.
Citera
2024-10-03, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Att filma och fotografera går på några sekunder, inte så att han riggade upp stativ framför ungarna. Klar nackdel med att förskolepersonalen springer runt med SmartPhones i fickan och skrollar på den så fort det blir en lugn stund.

Kan i övrigt bara tänka mig att han gjort detta 1. Vid toalettbesök/blöjbyten 2. På vilan om de har vila inomhus med barnen och nu är detta tydligen dessutom nattis, vilket sannolikt betyder att han legat ensam brevid barn och nattat dem om kvällarna 3. Vid ensamarbete. Och är detta ett nattis, så kan det ha rört sig om många timmar, eftersom ett nattis inte lär ha full bemanning till sovande barn.
Vet vi vad för övergrepp det är fråga om?

Är det foton han tagit, så får vi ändå vara glada vid att det stannade där.
Citera
2024-10-03, 16:20
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Konsekvensen blev ju att utredningen lades ner = ingen rättegång och dom = inget skadestånd för de drabbade barnen. Inget att fira att han smet undan det.
Svenskt rättsväsende....när man inte trodde det kunde bli sämre...

Det har ju för i helvete hänt på en arbetsplats, förskolan....det ingår väl i skolplikten!? Nu blir jag förbannad.
Citera
2024-10-03, 16:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Dom säger "dont judge a book by its cover" men det är precis vad man borde göra. Please, Judge a book by its cover. Kolla på han hur han ser ut. Efter att ha arbetat mycket med människor där man analyserar dess beteende och lite annat så har man lärt sig ett och annat.
Låt oss då få höra din professionella analys av hans utseende, så att vi kan lära oss hur man urskiljer en pedofil på gatan bland andra människor.
Citera
2024-10-03, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Ja exakt, utelekar och snickeri med flera ungar samtidigt går bra. Gärna med rejält påbyltade ungar med overaller. Sen om barnet plötsligt behöver gå på toa måste ovillkorligen en kvinnlig anställd ta hand om det.

Män behöver inte helt bannlysas på dagis. De får bara inte vara ensamma med ungarna. I synnerhet inte på toaletter, sovstunder och sådana riskabla sammanhang.
Exakt
Hur svårt kan det vara?
Men i dagens Sverige är det inkludeeering nån kan ju bli sårad 😩 nej fler män på förskolan men inte i bytesrummet
Citera
2024-10-03, 16:46
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Frågan är vilka som visste om det men lät för fortsätta för att det var för jobbigt att hantera.
Citera
2024-10-03, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GravtPsykisktStord
Nu vart den ännu sneare. Det är tvärtom viktigt med män på dagis. Man kan inte leva med antagandet att brott kommer ske, utan om det sker då får man ta itu med det.

Visst är det härligt att göra det enkelt för sig själv, och dessutom kamma in enkla moraliska poäng med din typ utav argumentation, men jag tror att man måste tänka längre än vad den första instinktiva känslan säger.

För annars tror jag inte det är så mycket som särskiljer dig - eller mig - ifrån dem vi påstår oss avsky eller fördöma. Det blir liksom bara två sidor av ett (moraliskt) mynt.

Mån är inte viktiga de pedofilar ju konstant på förskolor. Det läser man om kontinuerligt i lilla landet Sverige, då är det ett enormt problem. Det är ett enormt problem.

Stackas barn.
Citera
2024-10-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Frågan är vilka som visste om det men lät för fortsätta för att det var för jobbigt att hantera.

Hur vet du att någon visste om vad han gjorde? Förstår inte vad du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in