2024-10-02, 11:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Japp vi kan ta det ett varv till. Det spelar ingen roll hur explosiv du kan vara. Du har aldrig brutit mot 1,08. De varningar du har där du förvisso i vissa inlägg varit explosiv (boom!) har raderats för 0,03. Således kan de inte tas upp som exempel för varningar för 1,08. Jag har läst igenom dina varningar och du har aldrig varit i närheten av 1,08.
Jag ska vara ärlig, jag vet varken vad 0,03 eller 1,08 är för något men jag hoppas du fick ut något av att läsa igenom mina bästa inlägg.
Citera
2024-10-02, 11:48
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Snabbkaffet har ju dock sagt att det är ok, så du kan ju presentera dessa varningar som inte är i närheten av 1.08. Det faller inom ramen för den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag ska vara ärlig, jag vet varken vad 0,03 eller 1,08 är för något men jag hoppas du fick ut något av att läsa igenom mina bästa inlägg.

Jag har läst igenom varningarna och anser inte att de är ens i närheten av 1,08, så det finns ingen mening att ta upp dem som exempel i denna tråd.
Citera
2024-10-02, 11:57
Avslutad
Citat:
Jag har läst igenom varningarna och anser inte att de är ens i närheten av 1,08, så det finns ingen mening att ta upp dem som exempel i denna tråd.
Om det är någorlunda grova förolämpningar så är det definitivt inom ramen för den här tråden. För det handlar ju om vad som är 1.08 och vad som inte är det. Så även om det är svårt att ge någon exakt gräns så kan det vara bra att ge exempel på både och.
Citera
2024-10-02, 11:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Om det är någorlunda grova förolämpningar så är det definitivt inom ramen för den här tråden. För det handlar ju om vad som är 1.08 och vad som inte är det. Så även om det är svårt att ge någon exakt gräns så kan det vara bra att ge exempel på både och.

Det är inga grova förolämpningar eller ens förolämpningar. De bidrar inte till tråden.
Citera
2024-10-02, 15:53
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Du har kanske halkat in på att jämställa "personangrepp" med "förolämpningar". Det är isf lite feltänkt.

1.08 Personangrepp rör, som Carlbom skriver, "personangrepp på en nivå där man antingen skrämmer eller försöker trakassera någon till tystnad" t.ex. om någon hotar att lemlästa eller döda en annan användare.
Citera
2024-10-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du har kanske halkat in på att jämställa "personangrepp" med "förolämpningar". Det är isf lite feltänkt.

1.08 Personangrepp rör, som Carlbom skriver, "personangrepp på en nivå där man antingen skrämmer eller försöker trakassera någon till tystnad" t.ex. om någon hotar att lemlästa eller döda en annan användare.
Ops, hamnar kanske fel. Men är det inte lite olika i vilket forum man kallar någon "horunge"?
Citera
2024-10-02, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Har inte halkat in på någonting alls egentligen. Har efterlyst exempel från tre kategorier:

1. Saker som inte ens gått till omröstning
2. Saker som gått till omröstning men friats
3. Saker som fällts

Ersätt "saker" med vilket ord du vill. Det är exempel jag är ute efter.
Citera
2024-10-02, 16:59
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Ops, hamnar kanske fel. Men är det inte lite olika i vilket forum man kallar någon "horunge"?

Horunge kan du skriva överallt så länge som inlägget i övrigt är rejält on topic.

Att bara kalla en användare horunge rakt upp och ner är off topic överallt.
Citera
2024-10-02, 19:21
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Det är inga grova förolämpningar eller ens förolämpningar. De bidrar inte till tråden.
Men nu fokuserar du bara på de inlägg som lett till varningar. Jag har också en mycket stor bank inlägg som är borttagna utan varning och dessutom inlägg som kanske bidrog till varningen men inte i sig var det inlägg jag varnades för.
Citera
2024-10-02, 19:24
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Men nu fokuserar du bara på de inlägg som lett till varningar. Jag har också en mycket stor bank inlägg som är borttagna utan varning och dessutom inlägg som kanske bidrog till varningen men inte i sig var det inlägg jag varnades för.

Du menar alltså att inlägg som raderats utan någon påföljd skulle utgöra någon slags exempel i diskussionen jämfört med regelbrottet 1,08? Det ställer jag mig ytterst tveksam till.
Citera
2024-10-02, 20:02
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Du menar alltså att inlägg som raderats utan någon påföljd skulle utgöra någon slags exempel i diskussionen jämfört med regelbrottet 1,08? Det ställer jag mig ytterst tveksam till.
Jo det är garanterat. Du har bara varit här ett par år men som du ser har jag betydligt mer erfarenhet. Moderatorerna har mycket i åtanke när de varnar och du kan vara säker på att ett inlägg blir en varning för någon men inte för nån annan. Det är helheten som avgör. Som i mitt fall, jag får varningar för saker andra kommer undan med. För jag har retat upp moderatorerna med min överlägsna argumentation och vassa penna.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in