2006-08-19, 17:22
Bannlyst
Ja som topic säger finns det några smarrigheter om denna karl?
Problem med spriten har man ju hört och det har även viskats om att han gillade att dänga upp kärringar. Går det att bekräfta eller finns det annat smarrigt att förtälja?
Citera
2006-08-19, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randall Flagg
Ja som topic säger finns det några smarrigheter om denna karl?
Problem med spriten har man ju hört och det har även viskats om att han gillade att dänga upp kärringar. Går det att bekräfta eller finns det annat smarrigt att förtälja?

Alf Robertsson förgyller många äldre människors liv. För några år sedan drabbades han av en hjärnblödning. Du är en riktigt vidrig människa som startar en sådan här tråd om Alf Robertsson.
Citera
2006-08-19, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Alf Robertsson förgyller många äldre människors liv. För några år sedan drabbades han av en hjärnblödning. Du är en riktigt vidrig människa som startar en sådan här tråd om Alf Robertsson.
Jag bad om skvaller och inte din sönderknullade hjärnas åsikt om mig som person
Citera
2006-08-19, 18:24
Medlem
Citat:
Jag bad om skvaller och inte din sönderknullade hjärnas åsikt om mig som person

Att överhuvudtaget efterfråga information om en person på 70+, som knappt någon utanför Göteborg känner till och som dessutom är sjuklig, säger egentligen allt man behöver veta om dig.
Citera
2006-08-19, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att överhuvudtaget efterfråga information om en person på 70+, som knappt någon utanför Göteborg känner till och som dessutom är sjuklig, säger egentligen allt man behöver veta om dig.
Jasså? Så alla trådarna om Inga Gill, Lennart Swahn, Claes Elfsberg och Claes Af Geijerstam är legitima trådämnen då? Eller har du bestämt att det finns en åldergräns på forumet där gränsen går för att efterfråga information?
Du fattar att du är ute på mycket djupt vatten och plaskar va för jag ser ingen vare sig Admin eller Moderator under ditt nick.
Citera
2006-08-19, 18:39
Medlem
han är väl typ 60-65 högst?

Han var med i en rolig reklam för tåget för några år sen. göteborgslängtan...
Citera
2006-08-19, 18:45
Medlem
Stålfarfars avatar
För några år sedan uppträdde han på torget i Lysekil. Det ösregnade och som den vänliga och omtänksamme underhållare han är så bjöd han upp hela publiken på scenen så de kunde få vara under tak.

Båda två gick upp och Alf fortsatte sjunga sina fina visor.
Citera
2006-08-19, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
han är väl typ 60-65 högst?

Han var med i en rolig reklam för tåget för några år sen. göteborgslängtan...
65 enligt Wikipedia
Och han ska enligt de artiklar jag nu hittat på nätet vara nykter alkoholist.
Citera
2006-08-19, 18:50
Bannlyst
Citat:
65 enligt Wikipedia
Och han ska enligt de artiklar jag nu hittat på nätet vara nykter alkoholist.

NÄHÄ!!??
Citera
2006-08-19, 18:59
Moderator
impieteers avatar
Deep Shit Junkies var väl förband åt honom på någon av hans turnéer i början av 90-talet? I alla fall enligt tidningen Pyton...
Citera
2006-08-19, 19:12
Medlem
Racooons avatar
Han ljög väl ihop nån story om inspirationskällan till "Hundar, ungar och hembryggt äppelvin"? Han påstod att han träffat nån städerska på nåt ställe i Norrland som skulle ha berättat sin livshistoria för Alf.
Problemet var att den amerikanska originallåten har precis samma tema som den påstådda städerskans liv.
Citera
2006-08-19, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Racooon
Han ljög väl ihop nån story om inspirationskällan till "Hundar, ungar och hembryggt äppelvin"? Han påstod att han träffat nån städerska på nåt ställe i Norrland som skulle ha berättat sin livshistoria för Alf.
Problemet var att den amerikanska originallåten har precis samma tema som den påstådda städerskans liv.
Tom T Hall väl...(?)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in