2024-09-24, 16:29
Medlem
st33rs avatar
Varför får vissa tjackpundare ett sån där slängigt konstigt rörelsemönster, med grimascher och så vidare . De liksom rycker och slänger, och de pratar som lasse kongo. Och de tenderar att grimasera, och frysa i olika tics liksom.

En del av detta verkar sitta i även då de är rena .

Är det nån sorts nervskador eller?

Jag tycker inte jag själv när jag varit som mest påtänd brukade få ett sånt rörelsemönster. Nu var jag aldrig med folk som injicerade iofs. Man kunde visserligen vara typiskt tjackig på andra vis, typ att man var blek i fejset och stirrade maniskt, slickade sig om läpparna eller kunde gå snabbt som en duracellkanin.

Vad säger ni som håller på. Är det mest de som injicerar som blir såhär, eller vad handlar det om?
Citera
2024-09-24, 16:31
Medlem
Jantejantejantes avatar
Ja varje gång nervbanan försöker öppna upp sig för stimuli.
Citera
2024-09-24, 16:44
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Varför får vissa tjackpundare ett sån där slängigt konstigt rörelsemönster, med grimascher och så vidare . De liksom rycker och slänger, och de pratar som lasse kongo. Och de tenderar att grimasera, och frysa i olika tics liksom.

Jag tycker inte jag själv när jag varit som mest påtänd brukade få ett sånt rörelsemönster. Nu var jag aldrig med folk som injicerade iofs. Man kunde visserligen vara typiskt tjackig på andra vis, typ att man var blek i fejset och stirrade maniskt, slickade sig om läpparna eller kunde gå snabbt som en duracellkanin.

Vad säger ni som håller på. Är det mest de som injicerar som blir såhär, eller vad handlar det om?
Centralstimulerande preparat har sitt ursprung i läkemedel och påverkar centrala nervsystemet.
Vanligaste preparatet är koffein. Preparaten i denna grupp förstärker så väl sinnesförnimmelser som tankar och beteenden.

Detta beroende på att preparaten ökar mängden signalsubstans i hjärnan och dessutom påverkas receptorernas förmåga att kunna stänga av mottagningen när en signal har registrerats.

Det enda som inte förstärks är hunger och trötthetskänslor.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Centralstimulerande_preparat
Citera
2024-09-24, 18:14
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Varför får vissa tjackpundare ett sån där slängigt konstigt rörelsemönster, med grimascher och så vidare .
Vid långvarigt missbruk kan personer utveckla symtom som påminner om tardiv dyskinesi, som kan uppstå när dopaminnivåerna i hjärnan är ur balans under lång tid.
Åsså Psykomotorisk agitation å skador på nervsystemet med motoriska störningar och konstiga rörelsemönster. Psykos får ju en del å det kan väl ge svåra beteenden.
Så det är en komplex cocktail av orsak o verkan
Citera
2024-09-24, 18:40
Medlem
Ryckiga rörelser kan bli långsiktig effekt av centralstimulerande, nervsystemet skadas.
Citera
2024-09-24, 18:54
Medlem
Jobbigast blir det när munnen börjar snea. Går liksom inte att dölja för omgivningen. Tuggummi kan funka temporärt.
Citera
2024-09-24, 23:40
Medlem
Tardiv dyskinesi /upprepade och ofrivilliga rörelser. är ju också en vanlig biverkning av exempelvis Trilafon som är ett neuroleptikum.

Sömnmedlet Propavan har också dyskinesier som biverkning.

Och nog många fler så kallade läkemedel.

Många missbrukare får nog såna läkemedel ordinerade åt sig, köper eller får depåsprutor.
Citera
2024-09-25, 00:46
Medlem
zombie-nations avatar
Man skadar dopaminsystemet genom att hjärnan skyddar sig mot för mycket genom att nedreglera dopaminreceptorer. Detta leder till en minskad dopamineffekt. Detta kan leda till dystoni, myoklonier, darrningar och liknande. Skadorna är i basala ganglierna och förstås andra delar av hjärnan, så rörelsesjukdom är vanlig.
Citera
2024-09-25, 03:03
Medlem
Psykonaut-s avatar
Citat:

Hehe,
du har aldrig varit påtänt märker jag....

När du skjuter tjack så tjuter det i örnen och du får kramper,ryckningar och fysiska spasmer som du talar om.
man vill få ännu mer hela tiden detta tillstånd som du aldrig har upplevs utan att ha injekterat tjack alls.

Grejen är att när du är som du aldrig har varit, så vill du bli ännu mer på detta stadium och du blir mer och mer en superpundare som du talar om då det är själva "jaga draken" för en sprutpundare och måste testas för att fatta, vilket du aldrig kan fatta utan att skjuta amfetamin typ en femma på en två dagen beroende på kvaliteten.

Eller fråga om skjuta jonk. Samma sak. Man kan inte röka eller snorta sig till samma knarkande utan sprutor.
Citera
2024-09-25, 05:47
Medlem
moshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy
Tardiv dyskinesi /upprepade och ofrivilliga rörelser. är ju också en vanlig biverkning av exempelvis Trilafon som är ett neuroleptikum.

Många missbrukare får nog såna läkemedel ordinerade åt sig, köper eller får depåsprutor.

Ja jag tror att de som har hållit på med amfetaminer länge redan har haft en lång kontakt med vården och har diagnoser och får diverse neuroleptikasprutor i baken via sprutor och höga doser av neuroleptika i tablettform. Går man på det en lång tid har jag läst i FASS bland annat annat man kan få ofrivilliga ansiktsrörelser bland annat som biverkning.
De får neuroleptika mot psykossymptom. Många har nog schizofreni. Plus att de får de för att de har sömnproblem och ångest. Allt amfetamin och neuroleptika kombinerat gör att kroppen är helt ur balans och är onormal.
Citera
2024-09-26, 17:21
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StartGenealogy

När jag letar efter videos med tardiv dyskeni är det just den typen av rörelser jag tänker JUST

Inklusive de med munnen (rulla med underläppen, puta med munnen, tungan som rullar ut ur käften) osv

Men om det nu i första hand kommer sig av neuroleptika, hur kommer det sig att man mest förknippar det med gamla Pundare?

När jag googlar får jag inga tydliga träffar som gör gällande att amfetamin orsakar tardivw dyskeni.
Citera
2024-10-21, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykonaut-
Hehe,
du har aldrig varit påtänt märker jag....

När du skjuter tjack så tjuter det i örnen och du får kramper,ryckningar och fysiska spasmer som du talar om.
man vill få ännu mer hela tiden detta tillstånd som du aldrig har upplevs utan att ha injekterat tjack alls.

Grejen är att när du är som du aldrig har varit, så vill du bli ännu mer på detta stadium och du blir mer och mer en superpundare som du talar om då det är själva "jaga draken" för en sprutpundare och måste testas för att fatta, vilket du aldrig kan fatta utan att skjuta amfetamin typ en femma på en två dagen beroende på kvaliteten.

Eller fråga om skjuta jonk. Samma sak. Man kan inte röka eller snorta sig till samma knarkande utan sprutor.

Haha. Skapligt märkligt svar. Man kan rycka och annat även utan spruta.

Det jag får om jag tagit mycket och får ett dunderrus är en känsla av pirr och bekvämlighet infinner sig, och att man sitter och rycker/skruvar på sig för att allt känns som en konstant orgasm... typ.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in