• 2
  • 3
2024-09-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okammad
Tack för ett bra tips!

Kan man få fråga vad du skrev?
Jag har efter typ fem olika svar bara fått som besked att de inte kan göra något.
Och att jag ska vänta på att deras grupp som utreder hackade konton ska göra någon bedömning..

Jag skrev på engelska att jag försökte logga in på mitt konto men fick meddelande att FB stängt kontot. Skrev också att jag inte hade en aning om vad som hänt eller vad det konstiga kontot var för något, och att det inte var mitt.
Citera
2024-10-09, 22:12
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaberg6309
Jag skrev på engelska att jag försökte logga in på mitt konto men fick meddelande att FB stängt kontot. Skrev också att jag inte hade en aning om vad som hänt eller vad det konstiga kontot var för något, och att det inte var mitt.
Det är väl enklast att skita i Fejan.
Vill de inte ha några "kunder" så varför lägga tid på dem?
Fortsätter de på den här vägen så sorterar de bort sig själv.
Citera
2024-10-11, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okammad
Tack för ett bra tips!

Kan man få fråga vad du skrev?
Jag har efter typ fem olika svar bara fått som besked att de inte kan göra något.
Och att jag ska vänta på att deras grupp som utreder hackade konton ska göra någon bedömning..

Hur gick det, fick du tillbaka ditt konto?

Mitt försvann förra veckan, därför är jag lite nyfiken på hur det gick för dig. Om det är värt dom där 200kr för att bli metakund.
Citera
2024-10-13, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ture42
Hur gick det, fick du tillbaka ditt konto?

Mitt försvann förra veckan, därför är jag lite nyfiken på hur det gick för dig. Om det är värt dom där 200kr för att bli metakund.

Det tog någon vecka och ett antal mail fram och tillbaka där jag var tvungen att bl.a registrera en ny mailadress som de sedan kopplade kontot till. Och till slut fick jag ett mail med en återställningslänk.

Stort tack till Aaberg6309!!!
Citera
2025-02-03, 12:04
Medlem
orco2s avatar
jag fick mitt fb avstängt pga hackat instagramkonto mitt fbkonto va sedan 2009 o massa kort man bara har sparade där, va typ 3 månader sedan jag blev avstängd o planerar att låta det förbli så.

finns annat roligt ist
Citera
2025-02-05, 05:43
Medlem
Jag tröttnade på FB och deras tankepolis som rent ut sagt smådjävlades med mig. Jag valde att radera mitt konto och det har gått en månad nu så då hoppas jag skiten är borta. Kan de inte acceptera yttrandefrihet så är det dags att spola dem tyckte jag. Jag kan se upp ju men slipper helst dividera med idioter: jag kallade någon ”torrboll” och en tonåring spärrade mig. Man kan visa bilder på halvnakna hinks, men syns en liten hudbit på ett fotografi då djävlar går de i taket. Sila vatten genom ett nät, men svälja kameler. Hycklare. Det har gått en månad och jag är inte lägre hooked på FB. Vi är sociala varelser så det är lätt att bli beroende.
Senast redigerad av IcyWener 2025-02-05 kl. 05:45.
Citera
2025-02-25, 21:19
Medlem
Luftgevars avatar
Sitter fast i denna skiten jag också. Fan omöjligt att få tillbaka kontot
Citera
2025-03-13, 10:03
Medlem
Samma här, har försökt att bli meta-verified medlem på instagram men de har inte accepterat förfrågan på 2-3 månader.... kanske för att instagram-kontot är nytt - men mitt gamla är ju hackat. Därmed facebook.

Någon annan som har tips/tankar/alternativt kan kontakta kundservice åt mig mot mindre avgift från mig?

Edit: När vi ändå är inne på det - någon som har lyckats få kontakt med X?
Citera
2025-05-15, 20:09
Medlem
Svensson29s avatar
Jag har också blivit avstängd från mitt Facebookkonto. Jag fick ett mejl om att jag brutit mot Facebooks coummityregler, ett mejl som man kunde svara på, vilket jag har gjort ett antal gånger både på svenska och engelska. Ingen respons. Har letat och testat att ta kontakt på supportsidorna. Ingen respons. Har testat att skicka ett gammalt klassiskt brev till Meta på Irland, till en adress jag hittade på supportsidorn. Ingen respons.

Vad jag hade gjort? Tydligen postat en länk till en synnerligen osuspekt och oskyldig hemsida.

180 dagar på sig att "överklaga" innan kontot stängs permanent.

Jag har f ö mitt Instagramkonto kopplat till mitt Facebookkonto. Instagramkontot fungerar fortfarande.

Hur gör man? Ja, sluta använda skiten är väl det bästa, men som sagt har jag en hel del kul minnen på Facebook som jag gärna vill ha kvar.
Citera
2025-10-17, 17:27
Medlem
dart100s avatar
Jag tar upp denna tråden igen vilka kräk dom är på facebok nu har dom kommit på ett nytt sätt att tjäna pengar på.
Fick en förfrågan häromdagen om jag ville betal och bli meta verifierad näää tack det vill jag inte så ignorerade det bara.
Nu har kräken stängt av mitt konto och jag har inte delat eller skrivt nåt som bryter mot deras regler men dom påstår att jag gjort det fy fan vilka jävla gnidna as dom är.
Betalar jag till meta så kan jag få tillbaka mitt konto verkar det som.

Dom påstår att jag tvättat pengar och försökt lura folk på pengar jag har haft mitt konto sen facebok startade det är löjligt jag är en skötsam person som jobbar varför skulle jag helt plötsligt börja llura folk på pengar ..och det verkar inte om att jag blivit hackad.

Troligtvis deras nya strategi för att få alla att betala för att använda facebok.
Nu vet ni vad som komma skall när dok skyller på nåt och stänger ner ert konto och skriver att ni kan få tillbaka det om ni betalr.

Fy Fan vilka krimminella as dom svinen är.
Senast redigerad av dart100 2025-10-17 kl. 17:44.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in