Citat:
Ursprungligen postat av
Link04
Haha jo men jag håller med dig, singlar somnar snabbare än andra ingen tvekan om den saken. Singlar är nog mer avspända. Man lägger sig själv i sängen och somnar istället för att lilla älsklingen ska börja dra i täcket.
Har du varit med om det att man precis när man somnar så drömmer man att man ramlar ner från en stege eller annan hög höjd? Man rycker till som en liten mes och sen somnar man om fint 😂🙃
Det är mina jobbtider också som rör till tiderna för mat och sömn ganska mycket. Jag vägrar jobba på ett jobb som börjar tidigt på morgonen. Men men hinner inte göra så mycket mer än att bara jobba om man börjar 11/12 och är hemma igen 21/22. Är inte uppe så mycket längre än så Heller. ”Ska bara vila ögonen lite grann”. Vaknar kl 3. Somnar om senare. Är lat och snoozar tills 5 min innan jag behöver åka hemifrån

. Så ser mina dagar ut. På jobbdagarna är barnet inte här såklart. Men när jag är ledig så har jag barnet här. Jag sover exakt samma tider när jag är ledig, så ingen skillnad. Hinner göra på dagen också om jag vill. Somnar fortfarande samma tid på kvällen sedan.
Yes jag lever lugnt och stilla utan stress som är prio 1 för mig i mitt liv. Jag blir stressad av att behöva umgås hela tiden, mer eller mindre. Om jag har sagt att jag behöver egentid så har det inte respekterats tidigare tyvärr. Risk att jag blir irriterad då.
Dessutom pratar jag mycket i sömnen tydligen och stör nog. Mina syskon har fått höra samma saker av sina partners

.
Jag vet inte varför andra får det här till att vara ett kontrollbehov? Jag menar att barnet är här när jag också är ledig. 🤷♀️
Ja ryck. När jag hade svårt att somna för massa år sedan så pajade ett sådant jävla ryck hela min natt. man var nära på att somna äntligen… så kom det där rycket och gjorde mig så pigg att jag fick vänta ytterligare halva jävla natten för att bli trött igen. Och man var en zombie dagen efter…
Nu har jag knappt någon adhd kvar och sover ju bara istället. 💤