2025-03-13, 19:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Nar jag var på Rangersmatch I Garden pratade jag med 2 från Torornto, de sa att de körde till Buffalo 2 timmar för att se strömatcher. I Toronto är det nästan omöjligt att få lösbiljetter. Buffalolättare samt en lägre prisbild på biljetterna.
De ville ej ha säsongskort utan se matcher när de fick lust
Det är lustigt hur New york kunde få tre lag och Toronto bara ett.

Självklart är New York mycket större men jag undrar hur många som är hockeyintresserade i faktiska tal. Och hur många som hade varit det om båda städerna haft två lag så är även folk i utkanterna av Toronto hade haft ett lokalt lag likt Devils och Islanders har. Hamilton som är del av StorToronto ligger exempelvis 1h bort från centrala Toronto och har 600 000 invånare.

En arena mitt mellan Hamilton och Scotiabank arena hade fångat upp miljontals människor.
Senast redigerad av sebastian_ 2025-03-13 kl. 20:01.
Citera
2025-03-13, 20:02
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är lustigt hur New york kunde få tre lag och Toronto bara ett.

Självklart är New York mycket större men jag undrar hur många som är hockeyintresserade i faktiska tal. Och hur många som hade varit det om båda städerna haft två lag så är även folk i utkanterna av Toronto hade haft ett lokalt lag likt Devils och Islanders har. Hamilton som är del av StorToronto ligger exempelvis 1h bort från centrala Toronto och har 600 000 invånare.

En arena mitt mellan Hamilton och Scotiabank arena hade fångat upp miljontals människor.

Ontario har 2
Toronto o Ottawa ( den kanske Ottawa Ligger i en Huvudstadsenkav)
Citera
2025-03-13, 20:09
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Ontario har 2
Toronto o Ottawa ( den kanske Ottawa Ligger i en Huvudstadsenkav)
Jo jag vet, men det är 5h timmar på andra hållet. Jag tänker mer de sydvästliga delarna av storToronto. Tänk en arena i Mississauga eller Oakville ( jag kollar Google maps utan att ha koll). Minst ett par miljoner människor hade haft närmare till den arenan än en arena i centrala Toronto. Precis som för Islanders som fångar hela den delen av Long island .
Senast redigerad av sebastian_ 2025-03-13 kl. 20:12.
Citera
2025-03-14, 01:17
Medlem
Lite intressanta målvaktsbataljer just nu,

Ottawa - Boston, Ullmark mot Swayman, där för övrigt Swayman blivit utbytt inför andra perioden, ställning förnärvarande 4-1.

Tampa Bay Lightning - Philadelphia Flyers, Jonas Johansson mot Samuel Ersson, just nu 2-1 Tampa...
Citera
2025-03-14, 05:19
Avslutad
Detroit ger Leksands Anton Johansson ett entry level kontrakt, samtidigt som han nu åker på ett try out för att testa i AHL.

Och ni som inte känner igen snubben kanske minns pappa Tomas Johansson, gammal Djurgårdare och GM i Leksand just nu
Så Detroit kanske blir än mer blå gul.
Citera
2025-03-14, 09:13
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Detroit ger Leksands Anton Johansson ett entry level kontrakt, samtidigt som han nu åker på ett try out för att testa i AHL.

Och ni som inte känner igen snubben kanske minns pappa Tomas Johansson, gammal Djurgårdare och GM i Leksand just nu

Såpass, bra gener med andra ord. Ska bli kul se vad han kan.

Det går inte hålla räkningen längre på allt blågult i Detroit och än mer blir det ju, kul för svenska fans till dom men jag ser hellre en mer jämn spridning av skönheten.

Celebrini vs Bedard natten som var, 1 assist av Celebrini blev facit, lite skralt.

Jag väntar fortfarande på mål eller poäng från Zetterlund, men Ottawa går då riktigt bra, snackas om någon fin räddning av Ullmark mot sina tidigare kompisar.
Citera
2025-03-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Jag väntar fortfarande på mål eller poäng från Zetterlund, men Ottawa går då riktigt bra, snackas om någon fin räddning av Ullmark mot sina tidigare kompisar.

Jo tack. Här är NHL:s egna uppladdning av räddningen, och titeln de gav säger väl de mesta..

https://youtu.be/Qe3LHEEba5Q?si=yaDkxSpSYv0avn2X
Citera
2025-03-14, 12:57
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Jo tack. Här är NHL:s egna uppladdning av räddningen, och titeln de gav säger väl de mesta..

https://youtu.be/Qe3LHEEba5Q?si=yaDkxSpSYv0avn2X

Ja det var ingen räddning i mängden.

Även om det vart perfekt set-up för att göra den där akrobatiska räddningen, såg ut som det ända och mest naturliga att göra just på det läget.

Men jag förstår publiken. Läckert.
Citera
2025-03-15, 00:35
Medlem
Leo Carlsson har samarbete med en organisation för barn som stammar och bjudit på 100 biljetter för att barn med samma åkomma skall få se på hockey. Man har dessutom fått träffa honom, och även åkt ismaskin.

https://www.nhl.com/sv/news/leo-carlsson-bjod-stammande-barn-pa-hockey

Alltså grabbhalvan är knappa 20 bast och engagerar sig redan i hjälporganisationer, och för barn.. Leo är i mina ögon inte bara en hjälte på plan, utan även på sidan av.
Citera
2025-03-15, 03:59
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Leo Carlsson har samarbete med en organisation för barn som stammar och bjudit på 100 biljetter för att barn med samma åkomma skall få se på hockey. Man har dessutom fått träffa honom, och även åkt ismaskin.

Alltså grabbhalvan är knappa 20 bast och engagerar sig redan i hjälporganisationer, och för barn.. Leo är i mina ögon inte bara en hjälte på plan, utan även på sidan av.

Det är häftigt hur Leo trots sin stamning gått hela vägen till att bli proffs i NHL. "Enklast" vore ju om han bara satte kvar hemma tyst utan att behöva prata men han har bevisligen bestämt sig för att det inte ska få stå ivägen för honom.

Ser Ankorna och Leo nu, tycker deras tränare faktiskt ser ut lite som en tecknad anka, speciellt frisyren.

Härlig tvåhands slash av Forsberg.

Ser Zegras lite som en light Jack Hughes, inte i närheten av att vara lika produktiv men liknande spelartyp. Borde ha betydligt mer produktion i sig.
Citera
2025-03-15, 04:29
Avslutad
Citat:

Håller med. Så många duktiga idrottare som blir förebilder per automatik för sina skills. Men att förvalta det klarar inte alla av. Och än färre lika bra som Leo.
Hatten av för honom!
Citera
2025-03-15, 05:11
Medlem
Boogie-ads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av james b
Håller med. Så många duktiga idrottare som blir förebilder per automatik för sina skills. Men att förvalta det klarar inte alla av. Och än färre lika bra som Leo.
Hatten av för honom!

Spelarna har inskrivet i sina kontrakt att dom ska ställa upp på såna saker tex besöka barnsjukhus skriva autografer visst antal timmar, så dom är så illa tvungna att göra det även om dom inte vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in