2024-09-22, 20:53
Medlem
Måste få råd innan jag avslutar med en man och flera kommer säkert skriva hur naiv jag är och att jag borde ha avslutat för längesen. Men grejen är såhär. Har haft kontakt med en man i snart 2 år VARJE VECKA. vi har setts två gånger.. Ena gången på stan och andra gången hemma hos honom, det är så himla trevlig när vi ses och vi hade sex nu sist.
Jag är van att det inte blir mer efter sex och det är helt okej men det här fortsätter precis som vanligt som det har varit under dessa år vi haft kontakt.
Jag har sagt till honom att jag älskar hans tålamod med mig för att jag behöver mycket tålamod innan jag känner mig trygg med någon. Och han tycker att jag verkar fantastisk.

Han hade distansförhållande förr också (vi bor rätt långt ifrån varandra ) och det var också det här tempot som vi har alltså väldigt segt/sakta så det kanske inte har med ointresse att göra utan han bara är så.

Jag själv tycker att det är skönt men samtidigt trevande. Det händer liksom inget men samtidigt kan det inte hända så mycket heller då vi inte kan ses när vi vill.

Jag vill inte avsluta samtidigt som jag vill det för att jag tror att han bara har kontakt för att slippa känna sig ensam om ni förstår hur jag menar? Men om han hade haft tjej och träffat andra orkar man ju inte lägga tid på hur många som helst. Men han skriver liksom väldigt långa meddelanden varje gång till mig. Ungefär lägger ner sin själ.

Ska jag avvakta med att avsluta och låta det här ta tid eller ska jag avsluta? Hur hade ni gjort? Jag brukar veta direkt hur jag ska göra men är rädd att avsluta något som kanske håller på byggs upp eller ner 🤣
Citera
2024-09-22, 20:56
Medlem
antar du vill träffas oftare, vad är det som hindrar att ni gör det
Citera
2024-09-22, 20:57
Medlem
Kan du inte säga det här till honom och höra hur han tänker då?
Det känns rimligtvis som ett bättre alternativ än att fråga här tänker jag.
Citera
2024-09-22, 21:06
Medlem
HobbyHitlers avatar
Du säger till honom att du älskar hans tålamod och att du behöver tid, sedan funderar du på att göra slut för att det inte går fort nog?
Vilka diagnoser har du?
Citera
2024-09-22, 21:13
Medlem
Kapten-Kepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighInTheSky
Måste få råd
...
Jag har sagt till honom att jag behöver mycket tålamod innan jag känner mig trygg med någon.
...
Det händer liksom inget men samtidigt kan det inte hända så mycket heller då vi inte kan ses när vi vill.
...
han skriver liksom väldigt långa meddelanden varje gång till mig. Ungefär lägger ner sin själ.
...
Ska jag avvakta med att avsluta och låta det här ta tid eller ska jag avsluta?

Så du säger först till honom att du behöver mycket tid. Sen ger han dig mkt tid och hela den tiden visar han ändå mkt uppmärksamhet. Nu är du missnöjd för att han gett dig för mkt tid?

H-e kvinnfolk.
Citera
2024-09-22, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
antar du vill träffas oftare, vad är det som hindrar att ni gör det

Distansen 😏

Citat:
Ursprungligen postat av tedshiro
Kan du inte säga det här till honom och höra hur han tänker då?
Det känns rimligtvis som ett bättre alternativ än att fråga här tänker jag.

Jo det lär jag ju göra men är bara lite nojig över om jag avslutar trots att jag inte "behöver".

Citat:
Ursprungligen postat av HobbyHitler
Du säger till honom att du älskar hans tålamod och att du behöver tid, sedan funderar du på att göra slut för att det inte går fort nog?
Vilka diagnoser har du?

Jo fast jag sa ju till om det för ett år sen.
Citera
2024-09-22, 21:15
Medlem
Dishys avatar
Låter mer som att han ser dig som en pratkompis och sekundärt som en dejt även om ni låg sist, han har förmodligen andra han träffar mer regelbundet och frekvent. Jag kanske är cynisk och fördomsfull men män har inte tålamod på det sättet utan han blir tillfredsställd på annat håll. Men han gillar dig säkert.
Citera
2024-09-22, 21:40
Avslutad
Fattar inte varför ni ska låta det ta sån lång tid och kalla det för tålamod om ni nu är så intresserade av varandra. Och ja, jag läser att det är distansen. Men distans förhållanden funkar inte så bra i längden. Någon av er måste ta beslutet att flytta.

Edit: Setts 2 ggr på 2 år är ingenting om man är riktigt intresserade av varandra. Så ser jag på saken iaf.
Senast redigerad av DieselnDust 2024-09-22 kl. 21:46.
Citera
2024-09-22, 21:54
Medlem
OlitBrands avatar
Citat:
Måste få råd innan jag avslutar med en man och flera kommer säkert skriva hur naiv jag är och att jag borde ha avslutat för längesen. Men grejen är såhär. Har haft kontakt med en man i snart 2 år VARJE VECKA. vi har setts två gånger.. Ena gången på stan och andra gången hemma hos honom, det är så himla trevlig när vi ses och vi hade sex nu sist.
Jag är van att det inte blir mer efter sex och det är helt okej men det här fortsätter precis som vanligt som det har varit under dessa år vi haft kontakt.
Jag har sagt till honom att jag älskar hans tålamod med mig för att jag behöver mycket tålamod innan jag känner mig trygg med någon. Och han tycker att jag verkar fantastisk.

Han hade distansförhållande förr också (vi bor rätt långt ifrån varandra ) och det var också det här tempot som vi har alltså väldigt segt/sakta så det kanske inte har med ointresse att göra utan han bara är så.

Jag själv tycker att det är skönt men samtidigt trevande. Det händer liksom inget men samtidigt kan det inte hända så mycket heller då vi inte kan ses när vi vill.

Jag vill inte avsluta samtidigt som jag vill det för att jag tror att han bara har kontakt för att slippa känna sig ensam om ni förstår hur jag menar? Men om han hade haft tjej och träffat andra orkar man ju inte lägga tid på hur många som helst. Men han skriver liksom väldigt långa meddelanden varje gång till mig. Ungefär lägger ner sin själ.

Ska jag avvakta med att avsluta och låta det här ta tid eller ska jag avsluta? Hur hade ni gjort? Jag brukar veta direkt hur jag ska göra men är rädd att avsluta något som kanske håller på byggs upp eller ner 🤣

Kollade snabbt din historik och jag säger bara detta: Sluta lägg din lycka i andras händer om att vara trygg och "säker" och fixa dina problem du verkar ha med relationer.
Jag behövde bara skumma rubrikerna för att inse att du är inte redo alls för en relation som handlar om kärlek. Du vet ju knappt vilket ben du ska stå på om en snubbe visar ett UNS av intresse.

Du känns värre än en som är 16 år och uppmärksamhetskåt.

Så börja lista ut VARFÖR du behöver en snubbe på detta sättet. Menar: kan du inte ens umgås och trivas i ditt egna sällskap så kommer inte andra heller göra det. För dom känner din desperation och blir aviga.
Citera
2024-09-22, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Låter mer som att han ser dig som en pratkompis och sekundärt som en dejt även om ni låg sist, han har förmodligen andra han träffar mer regelbundet och frekvent. Jag kanske är cynisk och fördomsfull men män har inte tålamod på det sättet utan han blir tillfredsställd på annat håll. Men han gillar dig säkert.

Ja det är exakt det här jag också tänker men hur orkar någon ha en pratkompis i nästan 2 år?! Om man nu får tillfredsställelse på annat håll och mycket oftare, varför nöjer man sig inte med det då? Vad får man ut av att ha en pratkompis då? Det övergår mitt förstånd.

Citat:
Ursprungligen postat av DieselnDust
Fattar inte varför ni ska låta det ta sån lång tid och kalla det för tålamod om ni nu är så intresserade av varandra. Och ja, jag läser att det är distansen. Men distans förhållanden funkar inte så bra i längden. Någon av er måste ta beslutet att flytta.

Edit: Setts 2 ggr på 2 år är ingenting om man är riktigt intresserade av varandra. Så ser jag på saken iaf.

Nej det är det jag också tänker. Hur intresserade är vi egentligen. Och visst jag är intresserad av en träff till men det känns som om distansen hindrar mig. Fast å andra sidan hade jag inte haft problem med distansen om det funnits connection i vår kontakt... vilket det inte gör.
Citera
2024-09-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlitBrand
Kollade snabbt din historik och jag säger bara detta: Sluta lägg din lycka i andras händer om att vara trygg och "säker" och fixa dina problem du verkar ha med relationer.
Jag behövde bara skumma rubrikerna för att inse att du är inte redo alls för en relation som handlar om kärlek. Du vet ju knappt vilket ben du ska stå på om en snubbe visar ett UNS av intresse.

Du känns värre än en som är 16 år och uppmärksamhetskåt.

Så börja lista ut VARFÖR du behöver en snubbe på detta sättet. Menar: kan du inte ens umgås och trivas i ditt egna sällskap så kommer inte andra heller göra det. För dom känner din desperation och blir aviga.

Tycker i och för sig att du var lite väl hård nu. Jag har kommit till insikt med mig själv. Mer än många jag har dejtat har gjort. Jag öppnar upp mig och berättar hur jag är och är otroligt respektfull och lyhörd mot killen jag har kontakt med. Har dessutom inga problem med att vara själv längre. Träffade en annan man för några månader sen. Han kunde jag gör mig av med hur lätt som helst. Det hade jag aldrig kunnat för bara några år sen då jag var mer ångestfylld och uppmärksamhetssökande men inte nu längre.
Citera
2024-09-22, 22:17
Avslutad
Citat:
Nej det är det jag också tänker. Hur intresserade är vi egentligen. Och visst jag är intresserad av en träff till men det känns som om distansen hindrar mig. Fast å andra sidan hade jag inte haft problem med distansen om det funnits connection i vår kontakt... vilket det inte gör.
Hade det varit mitt distans förhållande. Så hade jag velat träffas minst en gång i månaden iaf tills det bestämdes vilken av oss som skulle göra flytten.

Hade jag inte haft intresset så skulle jag inte ens bemödat mig. Samma om killen inte visade lika stort intresse. It takes 2 to tango.

Så jag förstår att du känner dig kluven men handlingar säger mer än ord. Och finns ingen connection i kontakten så tycker jag ändå att det talar sitt tydliga språk 🤔
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in