2024-10-02, 21:56
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledigpolis
Är man för sjuk för att stå till arbetsmarknadens förfogande ska man vara sjukskriven.

Precis!
Det är därför försäkringskassan blivit hårdare i sina kontroller och har regeln att man inte får åka utanför EU som sjukskriven. Det är också därför den som sitter i rullstol får åka på semester om inte semestern försvårar den vård personen behöver för att kunna återgå i arbete. Med andra ord kan jag åka på semester inom EU med en bruten och gipsad handled om det inte stör rehabiliteringen och jag mår bra av det för jag kan ändå inte använda handen.
Psykisk ohälsa kan vara mångårigt och om läkare då säger att det inte stör behandlingen och kanske till och med är bra, så är det ju inget problem.

Att rötägg finns är ingen nyhet men att anse att sjuka människor inte får åka på semester är bara dumt. De har samma rättigheter som andra, men med vissa begränsningar. I det aktuella fallet var det en helt annan sak eftersom den sjukskrivne uppenbart klarade av sånt som den ansetts för dålig för och personen hade då också antagligen även lyckats lura sin läkare.
Citera
2024-10-03, 03:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armadou
Kan man resa så kan man jobba. Det finns väl alltid ett jobb som inte är mer krävande än en grisfest med sangria i kannor.

Nej? Var har du fått det ifrån? Du är medveten om att varje sjukskrivning är unik och dess förutsättningar måste tas från fall till fall?
Citera
2024-10-03, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
nej

att hon varit på semester var anledningen till att de kunde avslöja ersättningsfusk. beloppet är återbetalningar.

sluta bete dig som en jävla nolla.

Citera
2024-10-03, 14:45
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Är man psykiskt utmatad på riktigt orkar man inte resa. Hittepådiagnos.

Kan du tycka, men nu navigerar inte Försäkringskassan efter vad du eller jag tycker om nån diagnos. Så du har här iaf fått svar på din fråga.
Senast redigerad av noyellowhats 2024-10-03 kl. 14:52. Anledning: Jag skrev så det kunde fattas otrevligt
Citera
2024-10-03, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
Kan du tycka, men nu navigerar inte Försäkringskassan efter vad du eller jag tycker om nån diagnos. Så du har här iaf fått svar på din fråga.
Är du en kärring? På riktigt?
Citera
2024-10-03, 19:49
Medlem
noyellowhatss avatar
Citat:
Är du en kärring? På riktigt?

Vad tänker du på då?
Att det stör dig att vad du tycker har noll värde utanför din värld?
Citera
2024-10-04, 00:38
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Som alla som inte har ngt att säga.

Samma visa varje gång.

Tragiskt var vi hamnar.
Citera
2024-10-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noyellowhats
Vad tänker du på då?
Att det stör dig att vad du tycker har noll värde utanför din värld?
Att du försvarar en bedragare. Och dessutom är usel på att formulera dig.
Antagligen ligger du i en solstol sjukskriven för nån hittepådiagnos och tycker det är rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in