• 1
  • 2
2006-08-19, 22:01
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
själv skiter jag (till andras förtret) att ansa mitt skägg överhuvudtaget..

men min far som har en stark och jämn skäggväxt trimmar skägget med hjälp av en trimmer.

dessa är som jag har förstått det inte särskilt dyra i dagsläget och dessutom verkar de gansksa enkla att anvönda (förutsatt att man har mer skäggväxt än jag)
Citera
2006-08-19, 22:18
Medlem
Truxas avatar
Trimmer is the shit!

Själv så använder jag en billig en som är köpt på Coop Forum.
Citera
2006-08-19, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Trimmer is the shit!

Själv så använder jag en billig en som är köpt på Coop Forum.

Hur ser den ut? Eller heter den något speciellt?
Tänkte nämligen spara ut riktigt jerusalemskägg nu
Citera
2006-08-19, 22:44
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Hur ser den ut? Eller heter den något speciellt?
Tänkte nämligen spara ut riktigt jerusalemskägg nu

Den e änna svart med lite blankt här och där... Vänta lite jag skall gå och kolla vad den heter.

Den heter AFK Hair Clipper, och levererades med en sax, och en massa grejor att sätta fram på.
Citera
2006-08-19, 22:47
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Hmm, jag har inte gått till en frisör sedan högstadiet, men då kostade det ca 120kr. Själv ansar jag bockskägg och polisonger medelst en liten sax, men det är ju lite mer noga med ett helskägg.

Nu för tiden kostar det mellan 200 - 400 beroende på vilken frisör du väljer, att klippa håret. Vill du ha någon som inte är allt för slarvig bör du välja en i 300 kr klassen eller uppåt.
Citera
2006-08-19, 22:47
Bannlyst
Citat:
Den e änna svart med lite blankt här och där... Vänta lite jag skall gå och kolla vad den heter.

Den heter AFK Hair Clipper, och levererades med en sax, och en massa grejor att sätta fram på.

Ok, perfa! använder du den för att korta på sidorna också och blir det jämnt i så fall?
Citera
2006-08-19, 22:49
Medlem
Truxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brofsteel
Ok, perfa! använder du den för att korta på sidorna också och blir det jämnt i så fall?

Oh ja! Utan tillsatserna så tar den nästan lika långt ner som en vanlig rakapparat, och man kan få riktigt skarpa kanter med en också.
Citera
2006-08-19, 22:52
Bannlyst
Citat:
Oh ja! Utan tillsatserna så tar den nästan lika långt ner som en vanlig rakapparat, och man kan få riktigt skarpa kanter med en också.

Tack för tipset då! som tur är finns det en coop forum här i byn så det blir till att inhandla en sådan apparatur per omgående!
Citera
2006-08-20, 13:40
Medlem
JazzyJamess avatar
Det finns speciella skäggtrimmers, som jag tycker funkar bättre än de som är avsedda för huvudet. Köpte en "Babyliss for Men - Magnus Samuelsson edition", ganska fånigt namn, men bra trimmer! Finns lite överallt, typ Åhlens, Ica Maxi m fl.
Citera
2009-06-30, 01:47
Medlem
roaders avatar
http://www.tretti.se/personvard/rakn...philips-qt4020

Är denna någonting att ha? Har två bra rekommendationer på Prisjakt men en del negativa på alatester. Kan justeras från 1,5 mm (de flesta jag hittat hade 3mm som minsta) till 2cm.

Vad tror ni?

Ska bara ansa skäggets längd, kan precisera mig med min vanliga Mach 3.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in