2024-09-20, 19:17
Medlem
r det bara jag som mött otroligt oproffsiga konsulter genom detta företag? Chefer tar kontakt och vill rekrytera mig som senior och efter alla dessa onödiga och omständiga tester får jag respons: du är perfekt för tjänsten! Vi skakar hand och jag får ett muntligare avtal som säger att jag börjar ny tjänsten om en vecka. Papprena skriver vi imorgon. Det har nu gått 2 veckor. Efter 3 dagar kunde jag inte hålla mig. Jag ringde, mailade och skickade sms. Men. Inte ett ljud sen dess. Vad fan hände?

Clockworks kund, alltså företaget som jag ska/skulle(?) rekryteras till, dess personal som jag känner väl har gett mig flera berättelser om personalen på Clockwork som liknar min egen.

Är det såhär s.k rekryterare jobbar? Kommer aldrig rekommendera Clockwork till någon som söker rekryteringsfirma till företaget eller till någon som är arbetssökande.

Kan vi lista fler rekrytering-/eller bemanningsföretag med varningsklockor hos de anställda?
Citera
2024-09-20, 21:14
Medlem
Berners Recruit suger röv.
Citera
2025-01-15, 19:42
Medlem
Det där Prowork Bemanning alltså… ett företag som har gjort sig en förmögenhet på att lura oss som sliter ute på byggena. Det snackas mycket om dem på nätet, och ändå fortsätter stora firmor som NCC att anlita dem. Man börjar undra vad fan som pågår egentligen.

Och det sjukaste? Mikael Rönnberg, ägaren av Prowork, är tydligen med i Jehovas vittnen. De som ska vara så himla rättfärdiga och hjälpa folk. Men ändå verkar han medvetet välja att blåsa och utnyttja utländsk personal. Det är som om allt de predikar om att vara schyssta bara är tomt snack.

https://www.byggnadsarbetaren.se/uppgorelse-efter-lonedumpningen-miljonsmall-for-prowork/

https://www.byggnadsarbetaren.se/nccs-ue-prowork-betalade-inte-traktamente/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in