Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-12-08, 19:30
Medlem
Är de verkligen ingen som säkert vet vem som vinner Robinson?
2024-12-08, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Och Maxim är ju jättebra socialt. Att han klarat sig så här länge och fått över folk på sin sida som inte vill rösta på honom trots att han är det största tävlingshotet är ju inte illa pinkat.
Sant. Det jag tänkte på är att en värdig vinnare för mig inte beter sig som ryssen gör. Han visar upp en ny sida av sig själv, tidigare var han duktig och sympatisk av det jag sett. En underdog och många gillar såna. Men sista örådet klarade han mycket tack vare att folk ville ha bort Ali. Och för att han fjäskade med att ta sina motståndare till videohälsningarna och snacksen.

Finnen är rolig dock smågalen och man hade varken velat dela strand med honom eller se honom vinna heller. Orkar ärligt inte tänka på dem mer, har tappat suget för programmet när det inte finns nån att hålla på.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-08 kl. 20:45.
2024-12-08, 20:25
Medlem
Crapmagics avatar
Alva solar i bikiniunderdel nu i Gränslandet mellan man & kvinna

Mustasch-Natalie påminner om Ina i Rena rama Rolf även på rösten, kanske därför hon är snyggast i år
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-08 kl. 20:44.
2024-12-08, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsia0
Maximis tålamod med Ali brast. Hur många här inne i tråden skulle ha haft tålamod med den mannen utan att till slut brista och hyssja? Inte många om knappt någon. Lätt att kasta sten i glashus när man sitter mätt och belåten bakom en skärm, eller hur?

Reagerade inte heller på att det var någon orimlig reaktion utan mer att sätta gräns.

Jaja, ser fram emot veckans avsnitt och hur gränsländarna tas emot! Hoppas det inte blir nåt ”sist in - först ut” mot Natalie som förtjänar vara i finalvecka!
2024-12-08, 22:05
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kveikja
Reagerade inte heller på att det var någon orimlig reaktion utan mer att sätta gräns.

Jaja, ser fram emot veckans avsnitt och hur gränsländarna tas emot! Hoppas det inte blir nåt ”sist in - först ut” mot Natalie som förtjänar vara i finalvecka!
Om man själv är en mus som aldrig öppnar munnen och alltid lägger sig platt för mobbare så tycker man kanske att Maximis reaktion var förfärlig.
2024-12-08, 22:21
Medlem
Ali måste vara den dummaste jäveln som gått i ett par skor. Eller åtminstone i Robinson.
Störde mig så mycket på fittnyllet ikväll så att jag hade slutat titta på denna säsongen om han inte hade åkt ut 🧐
2024-12-08, 23:06
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Maxim gjorde eller sa verkligen inte något fel i örådet. Han sa ifrån på ett sätt som alla normalt funtade borde göra åt en komplett galning. Begriper man inte det så är man en lågbegåvad lättkränkt tönt.
2024-12-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIANLUIGI1
Maxim gjorde eller sa verkligen inte något fel i örådet. Han sa ifrån på ett sätt som alla normalt funtade borde göra åt en komplett galning. Begriper man inte det så är man en lågbegåvad lättkränkt tönt.
Nja tycker att Ali hade helt rätt mot nabaz och Maxim i örådet där de börja gräla som ett pat jubelåsnor. Blir man stött av att Ali avbröt är man ärligt en lättkränkt idiot. Stöttar man Maxims aggressiva knuff och beteendet i örådet är man helt enkelt toxic och instabil själv. Ni som försvarar brandmannen är samma typer som är vidriga mot kvinnorna i spelet, du tex som kallade en tjej för dynga. Senare blir ni så kränkta när man kritiserar någon som uppvisar toxic maskulinitet.

Men de får gärna vara kvar pga ett underhållningsvärde. Ali rörde också om i grytan när han ljög och svor på sina barn.
Senast redigerad av Liljor 2024-12-08 kl. 23:33.
2024-12-09, 00:25
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Nja tycker att Ali hade helt rätt mot nabaz och Maxim i örådet där de börja gräla som ett pat jubelåsnor. Blir man stött av att Ali avbröt är man ärligt en lättkränkt idiot. Stöttar man Maxims aggressiva knuff och beteendet i örådet är man helt enkelt toxic och instabil själv. Ni som försvarar brandmannen är samma typer som är vidriga mot kvinnorna i spelet, du tex som kallade en tjej för dynga. Senare blir ni så kränkta när man kritiserar någon som uppvisar toxic maskulinitet.

Men de får gärna vara kvar pga ett underhållningsvärde. Ali rörde också om i grytan när han ljög och svor på sina barn.

Som sagt. Lågintelligent, lättkränkt tönt. Grattis.
2024-12-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eraljo
Jag känner mig tvärsäker på att Ali och Amanda röstade på Tove, därav de två rösterna på henne och att Tove i sin tur lagt sin röst på Ali som nästan alla övriga deltagare slutligen gjorde. Jag hoppades också på att Tove skulle åkt ut redan denna vecka,, Nåja hon tog sitt förnuft till fånga som övriga gjorde(utom Amanda då) och röstade ut klappträt och mytomanen Ali vilket Kändes fantastiskt.

En annan lustig grej som jag noterade var att Ali sa för sig själv när han fick lämna hur förjävla fega han ansåg de andra vara som inte höll sig till hans plan att rösta ut Maxim, Och så röstade ju inte den jäveln själv på Maxim...
Rätt snyggt/säkert spelat av Tove ändå att visa sin immunitetsamulett och att inte gå för att bygga röster mot Maxim och då eventuellt få en jämnare röstning. Nu kunda hon med säkerhet spara sin immunitet till nästa öråd - eller som souvenir.

Om man spelar sin immunitet är man då även fredad för duell?

Två urnor kvar, är det två som ska röstas ut?
2024-12-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Nja tycker att Ali hade helt rätt mot nabaz och Maxim i örådet där de börja gräla som ett pat jubelåsnor. Blir man stött av att Ali avbröt är man ärligt en lättkränkt idiot.

Stöttar man Maxims aggressiva knuff och beteendet i örådet är man helt enkelt toxic och instabil själv. Ni som försvarar brandmannen är samma typer som är vidriga mot kvinnorna i spelet,

Du tex som kallade en tjej för dynga. Senare blir ni så kränkta när man kritiserar någon som uppvisar toxic maskulinitet.

För mig (som du inte citerade) är Ali en av de som jag ändrat åsikt om flest gånger under säsongen. Mot slutet hamnade han dock väldigt ensam vilket säkert påverkade hans beteende.

Jag tror dock det hade varit bättre taktiskt för hans antagonister att behålla honom. Han vann väl inte ngr individuella tävlingar?
2024-12-09, 01:39
Medlem
Moscow99s avatar
Ytterst fjantigt att man kan behålla ett immunitetshalsband flera gånger. Det ska bara gälla en enda gång. Och om man inte väljer att utnyttja den så är den förbrukad. Blodshämnd ska gälla en enda gång, inte genom hela jäkla säsongen. Jag har förstått att det är rejält tillagna livlinor i svenska Robinson. I andra länder finns knappt pardon. Var ser man Survivor Aussie?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in