2024-09-19, 19:40
Medlem
Som rubriken lyder. Jag vill inte vara totalt ensam. Män är alltid ute efter sex och jag vill inte ha sex. Finns det män som accepterar att leva i total celibat? Jag är dessutom sjuk, hur ska man träffa någon som vill ha en sjuk person?

Finns det män som inte är destruktiva och som accepterar ett liv i celibat?

Jag vill ha en vän som man umgås med. Ingen sexuell relation.

Jag är kvinna ska tilläggas.
Senast redigerad av 29525 2024-09-19 kl. 19:50.
Citera
2024-09-19, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 29525
Som rubriken lyder. Jag vill inte vara totalt ensam. Män är alltid ute efter sex och jag vill inte ha sex. Finns det män som accepterar att leva i total celibat? Jag är dessutom sjuk, hur ska man träffa någon som vill ha en sjuk person?

Skaffa en hund istället. Människor är skräp och inget att vilja umgås med.
Citera
2024-09-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottoskorvar
Skaffa en hund istället. Människor är skräp och inget att vilja umgås med.

Det har du rätt i, men jag är sjuk och kan därför inte ta hand om en hund.
Citera
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:

Finns vänskapsappar för kvinnor
Citera
Medlem
Världen är stor, det finns alla typer av människor. Jag skulle gissa att det finns män som också är ensamma som gärna bara vill ha någon att dela sin vardag med. Att du är sjuk ser jag inte heller att det ska behöva vara något hinder.

Med det sagt så är nog urvalet kanske inte jättestort. Jag vet inte riktigt hur du ska göra för att hitta denna person, kanske en väldigt tydlig profil på en dating app?
Citera
2024-09-19, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figurens
Världen är stor, det finns alla typer av människor. Jag skulle gissa att det finns män som också är ensamma som gärna bara vill ha någon att dela sin vardag med. Att du är sjuk ser jag inte heller att det ska behöva vara något hinder.

Med det sagt så är nog urvalet kanske inte jättestort. Jag vet inte riktigt hur du ska göra för att hitta denna person, kanske en väldigt tydlig profil på en dating app?

Ja, men är rädd att det bara är män som är ute efter sex på sådana appar.
Citera
2024-09-19, 19:53
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:

Finns något som heter "gofriendly" eller något i den stilen, finns bara kvinnor inga män är insläppta på plattformen och är ingen dejting.
Citera
2024-09-19, 19:54
Medlem
Du vill alltså hitta någon att bo med men som endast är en vän? Flytta till ett kollektivboende eller skaffa en inneboende. Om det endast är regelbundet umgänge du eftersöker, ta upp något socialt fritidsintresse.
Citera
2024-09-19, 19:55
Medlem
hejpadigdu1s avatar
Lite luddigt med bara beskrivningen "sjuk". Vad innebär det? Sängliggande? Rullstol? Cancer? IBS? Skulle även behöva veta vilket ålderspann vi har att göra med. Svårt att ge tips om man inte vet om du är 65 eller 20.
Citera
2024-09-19, 19:57
Medlem
Citat:

Jag är kvinna ska tilläggas.

Vad är sjukdomen som gör att du inte kan vara intim eller nära en man?
Om du bara vill ha en vän att umgås med, varför måste det då vara en man?
Citera
2024-09-19, 19:59
Medlem
Citat:

Jag förstår det, jag tänker att med en profil där du skriver vad du söker så kanske du kan hitta någon?

Är det ett krav att ni ska bo ihop? Om det inte är det så är det mer en manlig vän du söker?

Finns det kanske någon app eller hemsida för att hitta vänner?
Citera
2024-09-19, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Figurens
Jag förstår det, jag tänker att med en profil där du skriver vad du söker så kanske du kan hitta någon?

Är det ett krav att ni ska bo ihop? Om det inte är det så är det mer en manlig vän du söker?

Finns det kanske någon app eller hemsida för att hitta vänner?

Förstår vad du menar.

Nej inget krav. Efter mina erfarenheter är det bäst att aldrig nånsin släppa in någon i min lägenhet igen.

Vet inte, får kolla.

Uppskattar dina råd, tack snälla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här