• 3
  • 4
2025-04-18, 13:45
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sLiN.
Hur tror ni setlisten för spelningarna i Stockholm i sommar kommer se ut?
Kan man hoppas på att de kör Infinte Dreams tro?

Infinite dreams har de väl inte spelat sen 80-talet så tror inte de kör den. Det är en av mina absoluta favoriter så lite synd att man inte fått höra den och lär nog aldrig få, då jag sett alla turnéer de gjort i Sverige utom två sen 2005. Jag tror det är större chans att clairvoyant eller moonchild dyker upp isåfall. Tror dock att de valde bort infinite dreams i sista stund inför någon turne men är inte helt hundra.
Citera
2025-04-18, 13:58
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Så du föredrar alkoholiserad snubbe i rullstol som låter förjävlig. (Fattar att du skojar)
Paul DiAnno var den riktiga sångaren i Maiden. Jag slutade lyssna på dom när han sparkades.
Citera
2025-04-19, 14:29
Medlem
sLiN.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Infinite dreams har de väl inte spelat sen 80-talet så tror inte de kör den. Det är en av mina absoluta favoriter så lite synd att man inte fått höra den och lär nog aldrig få, då jag sett alla turnéer de gjort i Sverige utom två sen 2005. Jag tror det är större chans att clairvoyant eller moonchild dyker upp isåfall. Tror dock att de valde bort infinite dreams i sista stund inför någon turne men är inte helt hundra.

Så är det nog. Men synd om dom skippar den, Infinite Dreams är en personlig favorit, på Topp 3 Maiden låtar av alla hos mig
Citera
2025-05-18, 20:14
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Mindre än en månad bort.

Vem har biljett och ska dit? Hur är förväntningarna?
Citera
2025-05-23, 22:52
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Mindre än en månad bort.

Vem har biljett och ska dit? Hur är förväntningarna?

Ska gå på fredagen, hoppas såklart de blir bra, är inget jättestort fan så kan bara typ de 10-15 mest kända låtarna. Tror de kommer köra en stor del av de jag kan men vem vet.

Första spelningen av touren är väl i nästa vecka så får kolla setlist efter det.
Citera
2025-05-26, 14:56
Medlem
Poddes avatar
Imorgon börjar turnén, tror ni setlisten kommer vara exakt samma på alla spelningar?
Citera
2025-05-26, 15:50
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Imorgon börjar turnén, tror ni setlisten kommer vara exakt samma på alla spelningar?

Maiden är väl ganska konservativa generellt med setlist och brukar väl inte ändra mycket så jag förväntar mig nog att låtarna de kör första konserten också är låtarna de spelar om en månad. Med undantag möjligtvis om de testar någon låt de inte är 100% på och det inte fungerar, och de kör någon annan låt istället senare.

Vissa av hitlåtarna går väl inte att undvika men är mest förväntansfull på vilka 'udda' guldkorn man väljer att plocka fram. Senaste turnén lyfte ju fram Alexander the Great som många fans har ropat efter i över 30 år - helt magiskt att de äntligen spelade den. Kollade lite på skivorna och tror att To Tame a Land hade kunnat fylla en liknande funktion denna turnen. En lite längre mer episk låt från en av de klassiska 80-tals skivorna som inte spelats live sen 83 (?) vad jag kan se. Den typen av låtval som hade varit riktigt kul med tanke på att det ändå finns rum för t.ex. Run to the Hills eller Number of the Beast för 300e gången.
Citera
Igår, 20:29
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Live Nation säger i ett press-msg att ’Run For Your Lives World Tour’ hittills har sålt över häpnadsväckande en miljon biljetter.

Men, man vill också att konsertbesökarna inte ska hålla på och fippla så mycket med mobiltelefonerna under konserten.

Citat:
“LET’S GO BACK TO THE 80’s SO PUT DOWN YOUR PHONES!” - Eddie

I linje med den tidigare tidseran vill IRON MAIDEN att publiken ska uppleva konserten så som man gjorde när många av dessa låtar spelades live första gången på 80-talet. Liksom många andra artister ber nu bandet sina fans att inte filma konserterna överdrivet mycket med mobiltelefoner eller surfplattor.

Manager Rod Smallwood förklarar: “We really want fans to enjoy the shows first hand, rather than on their small screens. The amount of phone use nowadays diminishes enjoyment, particularly for the band who are on stage looking out at rows of phones, but also for other concertgoers. We feel that the passion and involvement of our fans at shows really makes them special, but the phone obsession has now got so out of hand that it has become unnecessarily distracting especially to the band. I hope fans understand this and will be sensible in severely limiting the use of their phone cameras out of respect for the band and their fellow fans.

We would very much like you to be “in the moment” instead and be fully actively involved to enjoy each and every one of these classic songs in the spirit and manner they were first played. This show isn’t just a celebration of our music; it is, as you will see also about our years of art, of Eddie and of the many, many worlds of Maiden we have created for you.

So please respect the band, respect the other fans and have the time of your lives as you join your Maiden family by singing your heart out, rather than getting your phone out!! It’s really not a lot to ask is it?”

Kanske att man blev inspirerade av Ghost?
Citera
Igår, 22:20
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag hoppas fan inte setlisten stämmer…

https://www.ironmaiden.com/2025-setl...veal-updating/
Citera
Idag, 08:18
Moderator
zanteras avatar
Tyvärr blev väl setlisten lite värsta scenariot jag befarade. Inga direkta överraskningar man känner "wow" över, 90% av valen extremt väntade och lite tråkigt när man inte ens kan lyfta fram några unika låtar för denna turnén.

Hade inte behövs mer än kanske 2-3 justeringar så hade setlisten gått från "bra men tråkig" till "balanserad och bra".
Citera
Idag, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sLiN.
Hur tror ni setlisten för spelningarna i Stockholm i sommar kommer se ut?
Kan man hoppas på att de kör Infinte Dreams tro?

Antagligen inte men man kan hoppas. De kör antagligen samma setlist som i budapest
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in