2024-09-19, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Du har gått från SD till kommunisterna?

Stämmer det.
Enbart pga NATO och jag vill jävlas med landet lite extra för jag avskyr befolkningen som röstade in svinen som sitter i riksdagen.

Jo fortare skiten Svärje haverera ju snabbare kan vi bygga upp det igen.

För havererar det kommer det göra utan den minsta tvekan.
För varje år jag reser hem så ser jag hur landet förfallit mer och mer.
Citera
2024-09-19, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
250 kr extra per år? Ååååå neeeeej....Ska vi låtsas vara upprörda över det, eller vad handlar tråden om?
Skall höginkomsttagare vara nöjda med några futtiga tusenlappar mindre i skatt. Det räcker ju knappt till att vaska en skumpa till.
Citera
2024-09-19, 21:10
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Upprörd för du tycker man skall betala hutlöst med skatt samtidigt som man ändå måste ha privata försäkringar.

Det blir som i USA. Fast Sverige blir det dubbelt. Vi betalar dels hutlöst med skatt men måste samtidigt ha privata försäkringar.

Medans de i USA fortfarande tror Sverige är allting gratis med sjukvård barn och annat. Därför folk alltid blir så förvånade när jag berättar hur det ligger till på riktigt i Sverige.
Det är inget drömland längre för det är en döende nation.

Så jag är därför med på 15 procent skatt på inkomst sedan får var och en betala egna försäkringar.
Låter helt okej i min värld faktiskt.
Men Svenska politiker vill ha 32 procent skatt och ändå skall vi ha egna försäkringar.
Inte ens i et krig kunde de hjälpa oss utan de gav oss rådet gå ut i skogen och leta mat.

Känns som ett stabilt land va?
Du verkar ha dålig koll på skattetrycket i USA. Som amerikan med en medellön har du en total inkomstskatt på mellan 20-30%. Det som tillkommer i USA som vi inte har i Sverige är fastighetsskatt, arvsskatt, generationsskatt och gåvoskatt. Bolagsskatten i Sverige är lägre än den i USA.
Citera
2024-09-19, 21:12
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Stämmer det.
Enbart pga NATO och jag vill jävlas med landet lite extra för jag avskyr befolkningen som röstade in svinen som sitter i riksdagen.

Jo fortare skiten Svärje haverera ju snabbare kan vi bygga upp det igen.

För havererar det kommer det göra utan den minsta tvekan.
För varje år jag reser hem så ser jag hur landet förfallit mer och mer.
Det havererar bara för blattarna och WT. Vi andra får det bättre och bättre.
Citera
2024-09-19, 21:19
Avslutad
Citat:
Du verkar ha dålig koll på skattetrycket i USA. Som amerikan med en medellön har du en total inkomstskatt på mellan 20-30%. Det som tillkommer i USA som vi inte har i Sverige är fastighetsskatt, arvsskatt, generationsskatt och gåvoskatt. Bolagsskatten i Sverige är lägre än den i USA.

Sveriges totalt skattetryck ligger på ca 71 % så du bör nog kika över din information.
Ingen fastighetsskatt?
Fastighetsavgiften är 0,75 procent av fastighetens taxeringsvärde för 2024, men aldrig mer än 9 525 kronor (takbeloppet).
Källa : Skatteverket

Lägg ner nu för du har ju verkligen ingen koll på det här.

Arvsskatten är borta samt gåvoskatten. Men var inte orolig denna regeringen kommer införa den igen.

Som boende I USA har du dessutom en avsevärt högre lön än svärje. Samt din sjukförsäkring brukar ingå i jobbet. Men det kände du inte heller till va?
Ja samt din familj ingår och även medicinerna.
Ja du kan också ta med dig det utanför USA om du vill bo utomlands ett år. Det kan du inte som svensk.

Läs på innan du öppnar munnen.
Citera
2024-09-19, 21:20
Avslutad
Citat:
Det havererar bara för blattarna och WT. Vi andra får det bättre och bättre.

Men varför så dum i huvudet?

DET ÄR JU INGET SOM FÖRSÄMRAS FÖR NEGRERNA VARFÖR FATTAR DU INTE??

WT är det alla som är sjuka eller lågavlönade? Men du är en av de rika va?

Lilla pojken du är inte en av de verkligt rika.
Citera
2024-09-19, 21:21
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Sveriges totalt skattetryck ligger på ca 71 % så du bör nog kika över din information.
Ingen fastighetsskatt?
Fastighetsavgiften är 0,75 procent av fastighetens taxeringsvärde för 2024, men aldrig mer än 9 525 kronor (takbeloppet).
Källa : Skatteverket

Lägg ner nu för du har ju verkligen ingen koll på det här.

Arvsskatten är borta samt gåvoskatten. Men var inte orolig denna regeringen kommer införa den igen.

Som boende I USA har du dessutom en avsevärt högre lön än svärje. Samt din sjukförsäkring brukar ingå i jobbet. Men det kände du inte heller till va?
Ja samt din familj ingår och även medicinerna.
Ja du kan också ta med dig det utanför USA om du vill bo utomlands ett år. Det kan du inte som svensk.

Läs på innan du öppnar munnen.
0.75 är en struntsumma, särskilt med tanke på att det har ett tak.
Den här regeringen kommer absolut inte höja några skatter för privatpersoner. Där har du fel.
Citera
2024-09-19, 21:23
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Men varför så dum i huvudet?

DET ÄR JU INGET SOM FÖRSÄMRAS FÖR NEGRERNA VARFÖR FATTAR DU INTE??

WT är det alla som är sjuka eller lågavlönade? Men du är en av de rika va?

Lilla pojken du är inte en av de verkligt rika.
Om du missat att invandrare har det klart sämre än alla svenskar utom WT, som ligger på ungefär samma nivå, är jag den första att beklaga.
Citera
2024-09-19, 21:35
Avslutad
Shit vad sd är rökta nu... oj oj

Fanns massa förtidspensionärer o skit som röstat för dem men nu....

De kommer tappa minst 40% till nästa val. De är så jävla fucked haha

Och borgarna visar sitt sanna tryne.

Det blir sozzeri igen, antagligen många mandat framöver.
Citera
2024-09-19, 21:40
Avslutad
Citat:
Om du missat att invandrare har det klart sämre än alla svenskar utom WT, som ligger på ungefär samma nivå, är jag den första att beklaga.

Men hur har de det sämre om de har gratis sjukvård gratis tandvård och även gratis medicin?

Känner du till någonting som inte jag känner till då så får du gärna berätta det?

På vilket sätt har nu invandrarna är mycket sämre än de vanliga svenskarna?
Citera
2024-09-19, 21:41
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Men hur har de det sämre om de har gratis sjukvård gratis tandvård och även gratis medicin?

Känner du till någonting som inte jag känner till då så får du gärna berätta det?

På vilket sätt har nu invandrarna är mycket sämre än de vanliga svenskarna?
Lägre lön, om de nu ens har ett jobb.
Citera
2024-09-19, 21:46
Medlem
Casketss avatar
Det är ju en extremt förväntad politik, i min åsikt, men jag finner det genuint komiskt när folk blir chockerade över att högern inför högerpolitik, då de lyckats lura i sig själva att politiker bryr sig om "woke" och allt annat kulturkrigstrams som har blivit populärt de senaste åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in