2024-09-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenAnnan
Ja, men det beror ju inte på att dom är "fattiga".
Har man tillgångar är man inte "fattig". Har man ett dyrt boende har man valt att lägga sina pengar på det. Har man dåliga vanor så är även det ett eget val.

Visst vore det upprörande om villaägarna i Djursholm skulle få socialbidrag?
Vanligt folk tycker det i alla fall.

Du får det att låta så enkelt.
Det är sällan så enkelt i verkligen.
Citera
2024-09-19, 20:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Om du missat att SD alltid varit ett borgerligt skattesänkarparti, kan jag förstå att du nu har blivit tagen på sängen.

Jag var med i partiet när det startades i Skåne och jag kan försäkra dig om att SD var aldrig något borgerligt parti.
Enda jag numera blir tagen på sängen av så är det hur otroligt dumma ni svenskar har blivit där hemma.

SD ville ha bort EU och NATO. Samt invandringen.
Idag är SD för allt det de en gång avskydde så snälla lär mig inte något om det partiet.
Citera
2024-09-19, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Även här är jag enig med dig.

De kan inte och de vill inte det heller. De förstår det är en omöjlighet att lösa. Skulle man nu lösa det så kräver det så drastiska metoder och det klarar inte gemene svensk av.

Vi är i stort behov av en stark ledare eller diktator som pekar med hela handen. Då kanske folk hade börjat vakna.
Men så länge vi har de poliser eller kriminalvårdare och sos kärringar och domstolar så kommer det aldrig att gå.

Lämna skiten medans ni kan för Sverige är så kört.
Ja även med SD och de hade haft 55 % så hade de inte heller vågat eller kunnat för Åkesson är för vek och numera även köpt och korrumperad.

Jag är ju övertygad om att Markus Allard hade fixat det.
Citera
2024-09-19, 20:45
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jo det är extremt högt skattetryck. Jag har en sjukvårdsförsäkring för jag bor utomlands.

Men du vet jag kan tycka saker är åt helvete ändå även om det gäller andra människor. Kallas empati med de gamla och sjuka. För detta med medicinen var jävligt fult.

Du å andra sidan bör läsa på mer om ekonomi och svenskt skattetryck.
Vi ligger på plats 8 i totalt skattetryck bland OECD-länderna.
Citera
2024-09-19, 20:46
Avslutad
Citat:
Sverige är hur bra som helst, för den som är beredd att kavla upp ärmarna och jobba ordentligt.
Lata och oansvariga Bbattar och WT, lär dock inte få bättre tider efter denna budget.

Du är ju dum i huvudet på riktigt?
De är ju fortfarande de som får sjukvården och tandvården princip gratis. Hur fan kan du missat det?
Hur kan det bli värre för dem menar du?

De duktiga har redan skaffat utbildning och lämnat landet där man aldrig kan jobba sig rik utan allt går till skatt.
Samt din stavning är inte heller i världsklass så du kan börja där innan du svamlar om saker du tydligen missat med dagens regering.
Citera
2024-09-19, 20:47
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Jag var med i partiet när det startades i Skåne och jag kan försäkra dig om att SD var aldrig något borgerligt parti.
Enda jag numera blir tagen på sängen av så är det hur otroligt dumma ni svenskar har blivit där hemma.

SD ville ha bort EU och NATO. Samt invandringen.
Idag är SD för allt det de en gång avskydde så snälla lär mig inte något om det partiet.
Jag får väl konstatera att du lät dig luras då. Alla som följt politiken, kunde se att SD i princip uteslutande röstade på borgerliga förslag.
Citera
2024-09-19, 20:48
Avslutad
Citat:
Jag får väl konstatera att du lät dig luras då. Alla som följt politiken, kunde se att SD i princip uteslutande röstade på borgerliga förslag.

Läste du vad jag skrev?
Jag röstade ej på SD sista valet.

Jag vet SD blivit borgerliga. Men du skrev de ALLTID varit det. Vilket jag skrev var en lögn.

SD har blivit borgerliga. Läs det igen så du fattar.
Citera
2024-09-19, 20:49
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Du är ju dum i huvudet på riktigt?
De är ju fortfarande de som får sjukvården och tandvården princip gratis. Hur fan kan du missat det?
Hur kan det bli värre för dem menar du?

De duktiga har redan skaffat utbildning och lämnat landet där man aldrig kan jobba sig rik utan allt går till skatt.
Samt din stavning är inte heller i världsklass så du kan börja där innan du svamlar om saker du tydligen missat med dagens regering.
Varför så upprörd?
Jag har bara försökt att ge dig ett gott råd så att du inte blir en förlorare i det Sverige som formats och håller på att formas.
Citera
2024-09-19, 20:51
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Läste du vad jag skrev?
Jag röstade ej på SD sista valet.

Jag vet SD blivit borgerliga. Men du skrev de ALLTID varit det. Vilket jag skrev var en lögn.

SD har blivit borgerliga. Läs det igen så du fattar.
SD har varit borgerliga sen de kom in i riksdagen i alla fall. Vad någon liten obskyr sekt i nån håla kan ha sysslat med, håller jag inte reda på.
Vad röstade du på istället då?
Citera
2024-09-19, 20:53
Avslutad
Citat:
Varför så upprörd?
Jag har bara försökt att ge dig ett gott råd så att du inte blir en förlorare i det Sverige som formats och håller på att formas.

Upprörd för du tycker man skall betala hutlöst med skatt samtidigt som man ändå måste ha privata försäkringar.

Det blir som i USA. Fast Sverige blir det dubbelt. Vi betalar dels hutlöst med skatt men måste samtidigt ha privata försäkringar.

Medans de i USA fortfarande tror Sverige är allting gratis med sjukvård barn och annat. Därför folk alltid blir så förvånade när jag berättar hur det ligger till på riktigt i Sverige.
Det är inget drömland längre för det är en döende nation.

Så jag är därför med på 15 procent skatt på inkomst sedan får var och en betala egna försäkringar.
Låter helt okej i min värld faktiskt.
Men Svenska politiker vill ha 32 procent skatt och ändå skall vi ha egna försäkringar.
Inte ens i et krig kunde de hjälpa oss utan de gav oss rådet gå ut i skogen och leta mat.

Känns som ett stabilt land va?
Citera
2024-09-19, 20:55
Avslutad
Citat:
SD har varit borgerliga sen de kom in i riksdagen i alla fall. Vad någon liten obskyr sekt i nån håla kan ha sysslat med, håller jag inte reda på.
Vad röstade du på istället då?

Vänstern så klart.
Enda partiet som vågade säga nej till NATO. Samt gav högre pension. Vilket inte SD gjorde trots deras fagra löften om man skall ta hand om dem som byggde Sverige.

SD har varit ohederliga något så ofantligt och jag tror och hoppas de får sitt öde vid nästa val.
Citera
2024-09-19, 20:56
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Vänstern så klart.
Enda partiet som vågade säga nej till NATO. Samt gav högre pension. Vilket inte SD gjorde trots deras fagra löften om man skall ta hand om dem som byggde Sverige.

SD har varit ohederliga något så ofantligt och jag tror och hoppas de får sitt öde vid nästa val.
Du har gått från SD till kommunisterna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in