2024-09-20, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassekkongo
I flera decennier har svensken accepterat att apor och kriminella kan göra som dom vill, att man alltid ska dra åt remmen åt vanligt folk har jag aldrig fattat. Jag var till och med tvungen att screenshota min överföring från nischbanken till LF. Dom kan själva se vart pengarna kommer ifrån
Fast det är väl inte diskriminering? Eller menar du att du på grund av kön, etnicitet (gäller inte om du har svenskt ursprung), politisk eller religiös grund tvingas till detta? Möjligt att du upplever det som kränkande eller irriterande men det är knappast diskriminering. Banken måste helt enkelt försäkra sig om att du inte tvättar pengar. Inte konstigt att dom vill slippa misstanke om att bidra till penningtvätt
Citera
2024-09-20, 09:55
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blindpilot
Nej det gäller alla banker. Att behandla dig som en kriminell 5 åring är bankens nya melodi.
Tvätta miljarder åt oligarkernas och knark baroner går fint.
Men att flytta sina egna pengar till större värde en en ica kasse med mat låter sig inte göras.

Haha, precis så är det. Rolig utveckling
Citera
2024-09-20, 10:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Man har ju en kundprofil hos banken och där har man ju fyllt i hur stora överföringar man gör och hur ofta, håller man sig inom det så brukar det gå fint men det finns ju ändå begränsningar för hur mycket man kan föra över per dag.
Citera
2024-09-20, 10:42
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Man har ju en kundprofil hos banken och där har man ju fyllt i hur stora överföringar man gör och hur ofta, håller man sig inom det så brukar det gå fint men det finns ju ändå begränsningar för hur mycket man kan föra över per dag.

Gjorde denna procedur förra året så då borde man vara grön anser jag, så att man kan fortsätta flytta kapital utan att bli ifrågasatt med screenshot och varför du vill flytta kapital till en annan svensk bank.
Citera
2024-09-20, 10:48
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Fast det är väl inte diskriminering? Eller menar du att du på grund av kön, etnicitet (gäller inte om du har svenskt ursprung), politisk eller religiös grund tvingas till detta? Möjligt att du upplever det som kränkande eller irriterande men det är knappast diskriminering. Banken måste helt enkelt försäkra sig om att du inte tvättar pengar. Inte konstigt att dom vill slippa misstanke om att bidra till penningtvätt

Mycke möjligt att det inte är diskriminering, men det är irriterande när man sköter sig och behöver stå i kö en lång tid för att få göra en simpel överföring även när det gäller Swishgräns så är beloppet sätt till 150k som max. Väldigt låg summa när det gäller bilköp.

Vet du vad som är diskriminerande? När etniska svenskar ska behöva visa upp personbevis/pass på jobb där man har arbetat i 2-25år. Fick höra detta förra veckan.
Sverige är ett jojo land
Citera
2024-09-20, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
LF verkar vara lite speciella, jag har Swedbank och där kan jag flytta upp till en miljon i stöten utan problem.

För att kunna överföra 1 miljon hos Swedbank måste du själv aktivt ha satt din beloppgräns till detta värde. Annars är det tji. Du har alltså helt själv accepterat en risk att bli bedragen på ett så högt belopp.
Citera
2024-09-20, 12:56
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
För att kunna överföra 1 miljon hos Swedbank måste du själv aktivt ha satt din beloppgräns till detta värde. Annars är det tji. Du har alltså helt själv accepterat en risk att bli bedragen på ett så högt belopp.

Det är inget jag minns att jag gjort.
Citera
2024-09-20, 13:10
Medlem
Fast det finns en massa konstiga regler, köpte bostaden kontant, fick en utskällning av banken att jag inte hörde av mig i god tid innan transaktion, men via min Pbm gick det ändå lösa.

Tar man sedan stora belopp, swish från banken till Avanza går ögonblickligen, man lyfter bara spärren via egen inloggning, har sedan skickat mer till avanza utan att lyfta spärren, får bara upp vid aktie köp alternativ som swisha mer pengar, har insett att jag inte behöver lyfta spärren vid swish till avanza, 150000kr är utfört så snabbt jag bara knappar in beloppet o kör bankid, dvs sekunden efter kan jag köpa aktien.
Senast redigerad av hjorten16 2024-09-20 kl. 13:13.
Citera
2024-09-20, 22:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Gjorde denna procedur förra året så då borde man vara grön anser jag, så att man kan fortsätta flytta kapital utan att bli ifrågasatt med screenshot och varför du vill flytta kapital till en annan svensk bank.

Ja, det är ett gränslöst land detta där bankerna härjar vilt.
Citera
2024-09-20, 23:02
Medlem
Stopp.Belaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Ja men när du sedan ska köpa ett hus och betala det med Bitcoin så är cirkusen igång.

Ja, om inte köparen godtar bitcoin som betalning så blir det krångel.
Citera
2024-09-20, 23:45
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Hej.

Försökte idag att göra en överföring från mitt konto på LF till en annan känd svensk bank men efter 250.000 så måste man sitta i telefonkö i en timme och förklara vad resten av pengarna kommer ifrån, dessutom så sköter dom överföringen av resterande pengar vilket tar ca 1 timma!

Är det så i alla svenska banker att det är stopp efter 250k? Så jävla löjligt och diskriminerande när man vill flytta sitt kapital hit och dit.

Gäller detta bara LF som bank?

Var glad dom har detta system istället, man ska inte kunna flytta över hundratusentals kronor bara sådär utan spärrar idag med tanke på alla bedrägerier osv, förstår det är surt när det är dina egna pengar bara men så är det idag tyvärr.

En kvarts miljon är ändå inte en liten summa du fick över
Citera
2024-09-21, 07:36
Medlem
Lassekkongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Var glad dom har detta system istället, man ska inte kunna flytta över hundratusentals kronor bara sådär utan spärrar idag med tanke på alla bedrägerier osv, förstår det är surt när det är dina egna pengar bara men så är det idag tyvärr.

En kvarts miljon är ändå inte en liten summa du fick över

Borde finnas en vuxenknapp och en dementknapp på bankens hemsida så att man kan fortsätta få göra sina affärer ifred, sålänge man själv godkänner det

Att efterblivna svenskar blir lurade av invandrare via BankID bryr jag mig inte ett skit om. Dessa individer borde lära sig att främmande människor är just det, främmande...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in