2024-09-19, 06:44
Medlem
carminaburanas avatar
Jo jag har precus sett, nu öär det reklam inpressat mellan mina kontakter, tex Zalando , och jag börjar även få meddelande från ställen jag inte besöker, nu senast var det the sun. Finns det nån version av messenger , även inofficiell där man slipper detta skit?

Det har säkert funnits ett tag men detta är första gången jag får reklam i form av ett meddelande.
Citera
2024-09-19, 07:07
Medlem
hopp1s avatar
Det beror ju på vilken av alla messenger du menar. Jag har aldrig sett reklam i våra messenger.
Citera
2024-09-19, 07:34
Medlem
Reklam ingen vill ha det men alla vill dela ut det.
Det är rätt så komiskt att reklam bara har en funktion att störa programmen så folk köper programmet i ilska
Citera
2024-09-19, 08:44
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jo jag har precus sett, nu öär det reklam inpressat mellan mina kontakter, tex Zalando , och jag börjar även få meddelande från ställen jag inte besöker, nu senast var det the sun. Finns det nån version av messenger , även inofficiell där man slipper detta skit?

Det har säkert funnits ett tag men detta är första gången jag får reklam i form av ett meddelande.

Jag gissar att du har en Iphone? Låter typiskt som ett sånt där härligt reklamavtal som bara Apple skulle skriva under och därmed utsätta sina kunder för 😁

Appleanvändare är ju kända för sin enorma passivitet och uppgivenhet, så antagligen kommer ni väl bara att rycka på axlarna och acceptera det?

Iofs ska jag inte sitta här och skryta om att jag använder Samsung, för de blir ju bara sämre och sämre. Min skärm är så stark att all svart text har som "vita spår" omkring sig trots låg ljusstyrka. Värdelöst.
Citera
2024-09-19, 09:47
Medlem
Raggarspinns avatar
Apple iMessage har mig veterligen ingen reklam. Facebook Messenger som är en reklam och annonsplattform kan jag tänka mig använder reklam i sina tjänster.
Senast redigerad av Raggarspinn 2024-09-19 kl. 09:55.
Citera
2024-09-19, 12:03
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noll.con.troll
Jag gissar att du har en Iphone? Låter typiskt som ett sånt där härligt reklamavtal som bara Apple skulle skriva under och därmed utsätta sina kunder för 😁

Appleanvändare är ju kända för sin enorma passivitet och uppgivenhet, så antagligen kommer ni väl bara att rycka på axlarna och acceptera det?

Iofs ska jag inte sitta här och skryta om att jag använder Samsung, för de blir ju bara sämre och sämre. Min skärm är så stark att all svart text har som "vita spår" omkring sig trots låg ljusstyrka. Värdelöst.

Nä det är vanliga messenger på en Samsung. Det fungerade att bara hide ad, men de kommer no tillbaka direkt. Det är 6 "kontot" ner i messenger listan.
Senast redigerad av carminaburana 2024-09-19 kl. 12:06.
Citera
2024-09-19, 12:17
Medlem
Finns Messenger Revanced där du slipper detta.

https://github.com/FiorenMas/Revance...a-revanced.apk
Citera
2024-09-20, 07:36
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av segernisse
Finns Messenger Revanced där du slipper detta.

https://github.com/FiorenMas/Revance...a-revanced.apk

Ok, tack, ska kolla upp!
Citera
2024-10-05, 23:39
Medlem
Är det messenger som FB's eller är det sms det pratas om? Sms appen eller vad man kallar det heter väl messages eller messenger som jag för övrigt inte fattar mig på längre, verkar ju vara både chat, sms och nåt mer och sms går ej fram för mottagaren ej har uppkoppling. Men har hört eller kanske var jag själv som fått reklam som ett sms eller har jag drömt det? Använder Android ska tilläggas. Mvh
Citera
2025-04-24, 19:34
Moderator
Chantres avatar
Telefoni, surfplattor och läsplattor --> Telefoner, surf- och läsplattor: felsökning och problem
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in