2024-09-18, 13:57
Medlem
peterZiipens avatar
Har varit riktigt taggad på att se vad Bong Joon Ho ska knåpa ihop efter hans senaste mästerverk Parasite. Och igår släpptes äntligen trailer till hans nästkommande projekt, Mickey 17, som han jobbat på i snart 5 års tid.

Parasite hade en budget på ca $12 miljoner, och för den här filmen fick Joon Ho hela $150 miljoner till sitt förfogande.

Av trailern att döma så känns filmen mer som hans tidigare projekt Okja (2017) och Snowpiercer (2013). Tror inte vi har att göra med en ny Parasite, men hoppas att jag har fel.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=osYpGSz_0i4

Premise:
Mickey 17 is an "expendable", a disposable employee on a human expedition sent to colonize the ice world Niflheim. After one iteration dies, a new body is regenerated with most of his memories intact.

I rollerna: Robert Pattinson, Naomi Ackie, Steven Yeun, Toni Collette, och Mark Ruffalo.
Citera
2024-09-18, 23:44
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Har varit riktigt taggad på att se vad Bong Joon Ho ska knåpa ihop efter hans senaste mästerverk Parasite. Och igår släpptes äntligen trailer till hans nästkommande projekt, Mickey 17, som han jobbat på i snart 5 års tid.

Parasite hade en budget på ca $12 miljoner, och för den här filmen fick Joon Ho hela $150 miljoner till sitt förfogande.

Av trailern att döma så känns filmen mer som hans tidigare projekt Okja (2017) och Snowpiercer (2013). Tror inte vi har att göra med en ny Parasite, men hoppas att jag har fel.

Trailer:

Premise:
Mickey 17 is an "expendable", a disposable employee on a human expedition sent to colonize the ice world Niflheim. After one iteration dies, a new body is regenerated with most of his memories intact.

I rollerna: Robert Pattinson, Naomi Ackie, Steven Yeun, Toni Collette, och Mark Ruffalo.

Usch, nej. Fy fan vad dåligt det ser ut!
Citera
2024-09-19, 00:30
Medlem
Ser ut som skit, är nog därför den hade problem med att få premiär
Citera
2024-09-19, 14:24
Medlem
Trailern visar en flamsig ironisk historia i en genre-mash-up. Jag förstår inte vad annars den vill förmedla men det verkar inte vara något för mig. Ännu en dyr och dålig film?
Citera
2024-09-19, 18:13
Moderator
zanteras avatar
Parasite var lysande och Bong Joon Ho brukar leverera. Gillar även Pattinson's karriär efter Twilight, så detta blir definitivt en film jag kommer att se.
Citera
2024-09-19, 19:12
Medlem
Duerfs avatar
Tonen i trailern känns helt off. Sinatrasång + huvudpersonens berättarröst för tankarna till Goodfellashållet men den här filmen verkar ju vara någon sorts halvcynisk betraktelse av ett samhälle där människor är en vara (alla Bong Joon Ho's filmer är politiska med en klar klassvinkel) så vad är det för film? En komedi?

Jag gillar ju även hans mellanfilmer så kommer kolla på den här oavsett.
Citera
2024-09-19, 20:44
Medlem
Ser fräck ut men tror att den inte ens kommer att spela in hälften av produktionskostnaden!
Citera
2025-03-30, 14:50
Medlem
Nullisecunduss avatar
Parasite var fenomenal tyckte jag.
Men va i helvete var detta....har aldrig lämnat en biograf innan filmen varit slut, detta blev första gången, såg att man hyllat den på vissa kritikerhåll.
Håller med Göteborgsposten...0/5...vet inte om dom delat ut sämre betyg innan.
Klarade av en timme o ca 20 min. Sen gav vi upp.

Segt upprepande, fullständigt överspel av den annars så begåvade Mark Ruffalo..
Vet inte var man ska börja med sågen ens, usel film.
Citera
2025-04-07, 19:15
Medlem
Mickey17 dystopisk scifi dark comedy av Parasite-författaren

Jag har tröttnat på nya filmer men det här var en frisk fläkt

lite parodi på hela vårt samhälle och filosofi paradoxer

Citat:
Mickey 17 is a 2025 science fiction black comedy film written, produced, and directed by Bong Joon Ho, based on the 2022 novel Mickey7 by Edward Ashton. The film stars Robert Pattinson in the title role, alongside Naomi Ackie, Steven Yeun, Toni Collette, and Mark Ruffalo. Set in the year 2054, the plot follows a man who joins a space colony as an "Expendable", a disposable worker who gets cloned every time he dies for research purposes.

Tips på liknande filmer eller böcker?

77%
Tomatometer
73%
Popcornmeter
7/10 imdb

men verkar som den håller på att bli en bioflopp
tror det kräver för mkt hjärna för att visa på bio, passar mer en viss streampublik
Senast redigerad av usr1 2025-04-07 kl. 19:20.
Citera
2025-04-07, 19:40
Medlem
franges avatar
(FB) Mickey 17 (2025) │ Bong Joon Hos första film sedan Parasite (2019)

Har inte sett den själv, men folk i den befintliga tråden verkar inte direkt skitpositiva efter att ha sett den.
Citera
2025-04-07, 20:47
Medlem
Jag gillar surrealismen

Citera
2025-04-07, 22:35
Medlem
IRMEs avatar
En kompis sa att den inte var så bra. Han ångrade att han gick och såg den på bio.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in