Citat:
Ursprungligen postat av
CV-Senior
Jag söker en övervakningskamera till min båt.
Jag är ok med att sätta ett SIM-kort i den men jag vill inte att den skall skicka konstant med data, bara vid behov.
Har kollat lite på produkter men det verkar som att det är svårt att få riktiga svar av bara specifikationer, de är alltid skönmålade.
Jag vill kunna ha kameran hyfsat gömd så den inte blir stulen.
Jag vill att den skall larma till mig när en rörelse sker i båten.
Jag vill kunna koppla upp mig mot den vid behov och ha ljud och bild.
Om den är offline, när data är slut på kontantkortet, skall den kunna spara på ett minneskort.
Den skall bara aktiveras vid rörelse.
Den skall ha bra mörkerseende.
Allt detta, utom mörkerseende borde ju kunna lösas med en app i en mobil men finns det sådana appar?
Inget wifi eller annan uppkoppling, bara mobilsamtal men sparsamt. Jag har båten utomlands och vill helt enkelt kunna mata ett simkort med så lite pengar som möjligt för att få larm om någon kommer ombord och kunna koppla upp mig och kolla vid behov.
Troligen behöver en molntjänst vara inblandad och jag vill ha så låg kostnad för den som möjligt.
Här bland den samlade kompetensen borde man kunna hitta ett bra system som man inte blir ruinerad av. Någon som har förslag?
Köp en åtelkamera (för studier av vilda djur, dyrare sorten med simkort) Se till att den har 4g/5g. Skulle inte förvåna mig om de fortfarande säljer 3g som inte har stöd from. nästa år.