Citat:
Ursprungligen postat av
-FelFelFel-
Det är ju lite svårt att begrava en oxfile för att fiska fram o fira katastrofen när det väl är dags.. Istället gräver folk ner gryn, ris, pasta osv.
Men är det verkligen rätt strategi? Är det inte bättre att arbeta proaktivt, nätverka med folk som vet vad som händer bakom tidningsrubrikerna, följa rätt nyhetskanaler osv så man får en early warning så man hinner sätta sig i säkerhet innan det smäller?
Tror ju knappast Putler o co kommer gräva runt i sina trädgårdar efter gryn när nukesen står som spön i backen.. Nej de som vet kommer springa runt på sina fårfarmar i NZ eller äta gåslever nere i ett mega bunkerkomplex.
Bland de vanliga dödliga torde ju den med störst vapen kalasa på grannarnas gryn efter grannen grävt upp dem och kanske tom äta upp grannen som söndagsstek.
Alla som blivit zergade i onlinespel bör ju även se vikten av att arbeta i grupp så det vore kanske inte så dumt att skapa en grupp av likasinnade innan det smäller..
Hur ser ni ensamvargar som preppar på detta?
Ja, kan man få förhandsinfo och är en flyktbenägen individ så är det säkert ett bra alternativ.
Själv har jag tyvärr inga källor inom ryska krigsmakten.
Dock kan jag tycka att det kan finnas god vitts att ha ett nödföråd hemma med "hamstermat" om någon annan skit inträffar. Typ storm, pandemi, översvämning, digital kolaps eller något annat djävulstyg som gör att jag skulle behöva hålla mig vid liv innanför min egen tomtgräns under en tid.
Vem vet när zombieapokalypsen kommer? Då kan det ji vara gott att vara mätt i någon vecka innan pappa staten kommer och rensar gatorna med stridsvagnar (om de nu skulle göra det)