2024-09-17, 20:53
Medlem
Det är ju lite svårt att begrava en oxfile för att fiska fram o fira katastrofen när det väl är dags.. Istället gräver folk ner gryn, ris, pasta osv.

Men är det verkligen rätt strategi? Är det inte bättre att arbeta proaktivt, nätverka med folk som vet vad som händer bakom tidningsrubrikerna, följa rätt nyhetskanaler osv så man får en early warning så man hinner sätta sig i säkerhet innan det smäller?

Tror ju knappast Putler o co kommer gräva runt i sina trädgårdar efter gryn när nukesen står som spön i backen.. Nej de som vet kommer springa runt på sina fårfarmar i NZ eller äta gåslever nere i ett mega bunkerkomplex.

Bland de vanliga dödliga torde ju den med störst vapen kalasa på grannarnas gryn efter grannen grävt upp dem och kanske tom äta upp grannen som söndagsstek.

Alla som blivit zergade i onlinespel bör ju även se vikten av att arbeta i grupp så det vore kanske inte så dumt att skapa en grupp av likasinnade innan det smäller..

Hur ser ni ensamvargar som preppar på detta?
Citera
2024-09-17, 20:59
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
Det är ju lite svårt att begrava en oxfile för att fiska fram o fira katastrofen när det väl är dags.. Istället gräver folk ner gryn, ris, pasta osv.

Men är det verkligen rätt strategi? Är det inte bättre att arbeta proaktivt, nätverka med folk som vet vad som händer bakom tidningsrubrikerna, följa rätt nyhetskanaler osv så man får en early warning så man hinner sätta sig i säkerhet innan det smäller?

Tror ju knappast Putler o co kommer gräva runt i sina trädgårdar efter gryn när nukesen står som spön i backen.. Nej de som vet kommer springa runt på sina fårfarmar i NZ eller äta gåslever nere i ett mega bunkerkomplex.

Bland de vanliga dödliga torde ju den med störst vapen kalasa på grannarnas gryn efter grannen grävt upp dem och kanske tom äta upp grannen som söndagsstek.

Alla som blivit zergade i onlinespel bör ju även se vikten av att arbeta i grupp så det vore kanske inte så dumt att skapa en grupp av likasinnade innan det smäller..

Ja, kan man få förhandsinfo och är en flyktbenägen individ så är det säkert ett bra alternativ.
Själv har jag tyvärr inga källor inom ryska krigsmakten.

Dock kan jag tycka att det kan finnas god vitts att ha ett nödföråd hemma med "hamstermat" om någon annan skit inträffar. Typ storm, pandemi, översvämning, digital kolaps eller något annat djävulstyg som gör att jag skulle behöva hålla mig vid liv innanför min egen tomtgräns under en tid.

Vem vet när zombieapokalypsen kommer? Då kan det ji vara gott att vara mätt i någon vecka innan pappa staten kommer och rensar gatorna med stridsvagnar (om de nu skulle göra det)
Citera
2024-09-17, 21:16
Medlem
Livssynslurks avatar
Det är få förunnat att få denna förhandsinformation.
Följer nyhetskanaler, då är du fortfarande bland de sista på bollen.

Inget fel på att ha lite extra pasta och annan hållbar mat hemma. Är inte enbart kärnvapenkrig som vi kan drabbas av.
Citera
2024-09-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Ja, kan man få förhandsinfo och är en flyktbenägen individ så är det säkert ett bra alternativ.
Själv har jag tyvärr inga källor inom ryska krigsmakten.

Dock kan jag tycka att det kan finnas god vitts att ha ett nödföråd hemma med "hamstermat" om någon annan skit inträffar. Typ storm, pandemi, översvämning, digital kolaps eller något annat djävulstyg som gör att jag skulle behöva hålla mig vid liv innanför min egen tomtgräns under en tid.

Vem vet när zombieapokalypsen kommer? Då kan det ji vara gott att vara mätt i någon vecka innan pappa staten kommer och rensar gatorna med stridsvagnar (om de nu skulle göra det)
Tänker att man kan komma rätt långt med att följa rätt personer på typ Twitter.. Trump lär ju tvittra lite innan han trycker på knappen tex..

Jo lite basmat är väl bra att ha hemma på skafferinivå.. Jag menade mer den som gräver ner hoplimmade avloppsrör med ris o nötter typ..

Betvivlar att pappa staten besitter sådan kompetens/våldsmonoplo.. Mer troligt att kvarterets knarkbaron skickar ut klanen...

Edit
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Det är få förunnat att få denna förhandsinformation.
Följer nyhetskanaler, då är du fortfarande bland de sista på bollen.

Inget fel på att ha lite extra pasta och annan hållbar mat hemma. Är inte enbart kärnvapenkrig som vi kan drabbas av.
Nej, lite förråd bör man ha men typ på skafferinivå.. Jag menar folk som gräver ner massa skit här o där i väntan på apokalypsen..
Citera
2024-09-17, 21:21
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Tänker att man kan komma rätt långt med att följa rätt personer på typ Twitter.. Trump lär ju tvittra lite innan han trycker på knappen tex..

Jo lite basmat är väl bra att ha hemma på skafferinivå.. Jag menade mer den som gräver ner hoplimmade avloppsrör med ris o nötter typ..

Betvivlar att pappa staten besitter sådan kompetens/våldsmonoplo.. Mer troligt att kvarterets knarkbaron skickar ut klanen...

Edit

Nej, lite förråd bör man ha men typ på skafferinivå.. Jag menar folk som gräver ner massa skit här o där i väntan på apokalypsen..

Som svar på din fråga kan jag besvara att i vart fall jag inte har något nedgrävt rör i backen med käk.
Citera
2024-09-17, 21:22
Medlem
Citat:

Vad sägs om att åka till närmaste bondgård och köpa lite havre/vete?
Citera
2024-09-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Vad sägs om att åka till närmaste bondgård och köpa lite havre/vete?
Vad 17 ska jag med det till? Bättre o åka till donken
Citera
2024-09-17, 21:35
Medlem
Livssynslurks avatar
Citat:

Nej, att gräva ner skit lite varstans i trädgården är sjukligt beteende. Finns ingen rationell grund för det.
Likväl är det bra att vara förberedd på eventuella oförutsedda händelser som kräver ett bra skafferi. Kan även vara något lokalt.

Men förhandsinformation, nja…
Citera
2024-09-17, 22:22
Bannlyst
Var det ett eller två år sedan vi fick se på vår "lokalmedia" med svenska reportrar, stå "utanföe gaza" o snackade om "nu är det nära, jag hlr stridsvagna hör precis utanför grönsen är dem" swn dagen efter eller ett par, så fick man hlra att israelisk militäe bombat sönder folk i gaza son sprang till underjordiska skyddseum

Det kallades atr de var terrorister
.ja de har tv i Gaza med, mig veterligen

Det första fienden lär göra, är att slka kontroll av infoemations o media

Eller så drömmer jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här