2024-09-17, 09:59
Avslutad
Har massa bristningar det finns vissa som säger olivolja hjälper stämmer det eller har nån tips?
Citera
2024-09-17, 10:22
Medlem
Prp behandling fick jag på google verkar va nåt
Citera
2024-09-17, 10:23
Medlem
xXEmMEXxs avatar
Usch vad hemskt, ursäkta mig. Jag har lite tips som kan hjälpa:

1. Fuktgivande krämer och oljor: Regelbunden användning av fuktgivande produkter som innehåller vitamin E, kakaosmör eller mandelolja kan hjälpa till att bibehålla hudens elasticitet och minska synligheten av bristningar.

2. Retinoidkrämer (vitamin A): Receptbelagda krämer med retinoider (t.ex. tretinoin) kan stimulera kollagenproduktionen och förbättra utseendet på bristningar, men dessa ska inte användas under graviditet.

3. Laserbehandling: Laserbehandlingar kan vara effektiva för att minska rodnad och förbättra hudens struktur vid bristningar. Olika typer av laser används för att stimulera kollagenproduktionen och förbättra hudens utseende.

4. Microneedling: Microneedling innebär att små nålar penetrerar huden för att stimulera kollagenproduktionen. Det kan vara ett alternativ för att minska synliga bristningar.

5. Exfoliering: Regelbunden exfoliering kan förbättra hudens struktur och hjälpa till att hålla den smidig, vilket kan minska bristningars synlighet över tid.

6. Förebyggande åtgärder: Att hålla huden väl återfuktad, bibehålla en stabil vikt och undvika snabb viktuppgång eller -förlust kan minska risken för nya bristningar.

Observera att bristningar inte försvinner helt, men dessa metoder kan hjälpa till att minska deras synlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in