2024-09-17, 08:52
Medlem
Jag har haft LinkedIn i 10 år. Jag skaffade det i samband med att jag sökte jobb för att ha mitt CV på nätet. Jag har 500+ kontakter men Linkedin har aldrig hjälp mig till ett jobb och jag har aldrig intresserat mig för plattformen.

När jag scrollar i mitt flöde på Linkedin noterar jag att många användare där är extremt aktiva. Och de lägger alltid ut extremt ointressanta saker. Det är den ena idioten efter den andra som lägger ut typ en bild tagen på 10 meters håll på en PowerPoint där det kan stå: ” Mycket intressant och lärorikt heldagsseminarium med […] om AI-optimering inom logistiksfären med fokus på transporter, transaktionskostnader och utvecklingen den närmaste 5-årsperioden”. Jag dör. Av tristess. Sen har vi ytterligare idioter som kommenterar den typen av inlägg och ger tummen upp. Sen har vi uppdateringar om att nån random minsann jobbat 5 år på ett random ställe. Jätteintressant. Eller att någon bytt jobb och skriver floskler om att de vill tacka för X härliga år på den gamla arbetsplatsen och att personen i fråga nu ska anta nya spännande utmaningar på den nya arbetsplatsen. Intresseklubben antecknar.

Vad är det för människor som håller på så här och är aktiva på Linkedin? Vad lider de av? Det enda positiva med LinkedIn är att om en tjej jag dejtar är aktiv där så avslutar jag relationen omedelbums.
Senast redigerad av Bonnker 2024-09-17 kl. 09:03.
Citera
2024-09-17, 08:59
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Jag har haft LinkedIn i 10 år. Jag skaffade det i samband med att jag sökte jobb för att ha mitt CV på nätet. Jag har 500+ kontakter men Linkedin har aldrig hjälp mig till ett jobb och jag har aldrig intresserat mig för plattformen.

När jag scrollar i mitt flöde på Linkedin noterar jag att många användare där är extremt aktiva. Och de lägger alltid ut extremt ointressanta saker. Det är den enda idioten efter den andra som lägger ut typ en bild tagen på 10 meters håll på en PowerPoint där det kan stå: ” Mycket intressant och lärorikt heldagsseminarium med […] om AI-optimering inom logistiksfären med fokus på transporter, transaktionskostnader och utvecklingen den närmaste 5-årsperioden”. Jag dör. Av tristess. Sen har vi ytterligare idioter som kommenterar den typen av inlägg och ger tummen upp. Sen har vi uppdateringar om att nån random minsann jobbat 5 år på ett random ställe. Jätteintressant. Eller att någon bytt jobb och skriver floskler om att de vill tacka för X härliga år på den gamla arbetsplatsen och att personen i fråga nu ska anta nya spännande utmaningar på den nya arbetsplatsen. Intresseklubben antecknar.

Vad är det för människor som håller på så här och är aktiva på Linkedin? Vad lider de av? Det enda positiva med LinkedIn är att om en tjej jag dejtar är aktiv där så avslutar jag relationen omedelbums.
Forum för inbördes beundran.
99% skitprat, liksom här på FB.
Men så hittar man då och då det där i den sista procenten som är av intresse.
Citera
2024-09-17, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Forum för inbördes beundran.
99% skitprat, liksom här på FB.
Men så hittar man då och då det där i den sista procenten som är av intresse.

Jo, men Flashback spänner över breda fält och har extremt mycket fler intressanta ämnen. Och den självförhärligande och rövslickande attityden som finns på Linkedin saknas fullständigt här.
Citera
2024-09-17, 09:37
Avstängd
Citat:

När jag scrollar i mitt flöde på Linkedin noterar jag att många användare där är extremt aktiva. Och de lägger alltid ut extremt ointressanta saker. Det är den ena idioten efter den andra som lägger ut typ en bild tagen på 10 meters håll på en PowerPoint där det kan stå: ” Mycket intressant och lärorikt heldagsseminarium med […] om AI-optimering inom logistiksfären med fokus på transporter, transaktionskostnader och utvecklingen den närmaste 5-årsperioden”. Jag dör. Av tristess. Sen har vi ytterligare idioter som kommenterar den typen av inlägg och ger tummen upp. Sen har vi uppdateringar om att nån random minsann jobbat 5 år på ett random ställe. Jätteintressant. Eller att någon bytt jobb och skriver floskler om att de vill tacka för X härliga år på den gamla arbetsplatsen och att personen i fråga nu ska anta nya spännande utmaningar på den nya arbetsplatsen. Intresseklubben antecknar.

Linkedin är boomergenerationen som äntligen fått möjligheten att skryta om sin karriär och utöva sin makt digitalt från sitt 9-5.

Man undrar verkligen hur människor har tid att utveckla sig själva om de faktiskt jobbar under arbetstid och sedan är aktiva på linkedin, facebook, instagram, tiktok etc etc..
Citera
2024-09-17, 09:47
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Linkedin är "arbets-Facebook" bara det att inläggen består av seminarium, gillande av desamma, "grattis till det nya jobbet" och liknande istället för Facebooks tårtor, "middag med älsklingen" och mer eller mindfe söta barnbarn eller djur.
Citera
2024-09-17, 09:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Linke-din, har av oss ända sedan dess launch setts som ett forum för upp-blåst självförhärligande.

Åt-shill-iga Besserwissers inbillades sent 90-tal att tro att det var där som en "nätverkade". Det är dessa växelvarma och ormars avkomma som ännu utgör crowden där. Detta, ihop med ännu mindre vetande Millennials, som typiskt okritiskt otorra bak örat kliver på alla till synes politiskt korrekta bandvagnar som de får korn på.

Vi sticker ut bestämda hakan med att säga att mången med lem på Linkedin är megadryg, av och till naturen.

Din jobbkollega som ofta fablar om att han (just han, inga 'hen') återkommande blir approacherad av (w)reckryterare och headhunters och kavat påstår sig ha nobbat alla dessa feta jobberbjudanden med fantasilön "...eftersom en mångfaldsvärdegrund inte fanns uttalad där", är den som hypar Linkedin.

Soptunna, umm, återvinningskärl. Nu.
Citera
2024-09-17, 11:05
Medlem
dwgs avatar
Citat:

Vet ej, skapade ett konto vid en jobbansökan.
Noll kontakter å säker glömt mitt lösenord
Är en sida jag aldrig besöker
Citera
2024-09-17, 11:57
Medlem
Amazon-mannens avatar
Skaffade det för 8-10 år sedan då det var såååå viktigt ur jobbsökarperspektiv sas det..
Har haft exakt noll nytta av denna digitala pretto-orgie för mellanchefer som Linkedin är..
Citera
2024-09-17, 12:22
Medlem
Sqrbankens avatar
De som är aktiva är (inte sällan) good for nothing hittepå:n som man verkligen inte vill ha som medarbetare. Ett horhus för imbecillt HR-trash och anala mellanchefer. Också reggad sedan flera år men inte varit inloggad på ungefär lika lång tid efter att siten (mitt försök till att "delta") gjorde mig illamående. Illamående på riktigt då, inte menat som ett kraftuttryck.

Förstått att det numera är värre än någonsin eftersom jag ibland kan roa mig med att glutta på "worst of LinkedIn" och liknande på youtube
Citera
2024-09-17, 12:48
Medlem
JayJayAdamss avatar
Jag får ångest när jag loggar in på linkedin. Vissa ska komma med bra ”tips” inom sitt område. Gärna på engelska med fast de arbetar i Sverige, på svenskt företag och med svenskar.
Andra ska visa hur jävla bra och goda de är. Minns ett inlägg extra väl. En kontorsnisse som var mycket upprörd för alla på gatan gick rakt förbi tiggartanten men inte han inte. Nä han la så klart 100 kr i hennes pappmugg och önskade att fler gjorde likadant för då hade vårt samhälle varit en bättre plats. Och så klart massa tumme upp och lovord i kommentarsfältet om hur fin människa han var.
Citera
2024-09-17, 13:10
Medlem
LupusLupuss avatar
Linke-din, Face-book, med-flera är alla samma soptunna där man får alla nivåer av dravel i ansiktet. Eller en ärlig genomsnitts bild av hur löjligt lalande folk faktiskt är, det är tyvärr inte bättre än så.
Jag ”tvingades”att lägga ut skryt om vår firma där jag var högst involverad i en viktig investering. Detta av vår Global marketing officer, HR och min mellanchef.
Inläggen fick enorm respons (+3000) på väldigt kort tid och då ringer vår GMO och undrar varför jag inte svarar på inläggen🙈
Som att jag skulle ha tid med det i tjänsten, ja herregud..
Citera
2024-09-17, 13:22
Medlem
Symptms avatar
Min linkedin är faktiskt väldigt intressant, jag har gjort om den till att bara handla om mina intressen då jag följer över 800 företag som ligger i mitt intresse, samt massor av personer som jobbar på dessa företag.

Vilket i sin tur har gjort min linkedin väldigt intressant faktiskt, har även fått minst 10 jobberbjudanden genom plattformen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in