2024-09-15, 21:42
Medlem
Hej,

Jag väntar ett viktigt telefonsamtal men planerar att vara utomlands just då, tyvärr kan jag inte meddela att de måste använda landskoden före mitt mobilnummer, men jag vill vara säker på att de når mig endå.

Så hur fungerar det riktigt, måste man använda +46 för att kunna nå en svensk mobiltelefon utomlands? De kommer alltså att ringa från en svensk nummer i Sverige.

Ifall det är så att +46 måste användas kan jag kringgå detta genom att vidarebefordra mitt nummer till en annan svensk nummer med +46 i numret?

Tacksam för svar!
Citera
2024-09-15, 21:47
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noface-noname
Hej,

Jag väntar ett viktigt telefonsamtal men planerar att vara utomlands just då, tyvärr kan jag inte meddela att de måste använda landskoden före mitt mobilnummer, men jag vill vara säker på att de når mig endå.

Så hur fungerar det riktigt, måste man använda +46 för att kunna nå en svensk mobiltelefon utomlands? De kommer alltså att ringa från en svensk nummer i Sverige.

Ifall det är så att +46 måste användas kan jag kringgå detta genom att vidarebefordra mitt nummer till en annan svensk nummer med +46 i numret?

Tacksam för svar!
Så länge de ringer från Sverige behöver de inte ange landskod när de ringer till ett svenskt nummer, oavsett var i världen det befinner sig.
Citera
2024-09-15, 21:51
Medlem
haxor4s avatar
Gör inget om du även använder dig av +46 men ta bort första nollan
Citera
2024-09-15, 21:55
Medlem
SmegmaFris avatar
Nej, det behövs inte.
Citera
2024-09-15, 22:30
Medlem
Trakessons avatar
Du verkar ha missförstått. +46 är för att från utlandet ringa ett svenskt nummer. + är det nummer man måste slå för att ringa ut ur sitt eget land. Vanligen 00 men eftersom det finns undantag anges det som +. 46 är Sveriges nummer.

Om du har med din svenska telefon utomlands behöver de som ringer dig inte slå +46. Däremot kan du behöva använda det om du ska ringa någon i Sverige från din telefon.
Citera
2024-09-16, 06:40
Bannlyst
Ett tips är att lägga prefix +46 på alla nummer i telefonboken.
Citera
2024-09-24, 15:22
Medlem
hej,

Tack för svar alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in