2024-09-16, 06:28
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?
Det är en del av originalkonceptet från en tid innan lösgodis hade kommit igång ordentligt. Gnäller du på bridgeblandning också?
Citera
2024-09-16, 06:33
Medlem
Zoologens avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Aladin asken tog bort såna smaker som folk inte gillade. Därför borde gott och blandat göra samma sak. Det finns inga undersökningar fattar du väl?

men ingen jag känner gillar den förutom någon enstaka farfar typ.

Var det inte i Aladdinasken de tog bort trillingnöten och det blev ett himla liv på folk som ville ha tillbaka den.
Citera
2024-09-16, 06:55
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Varför bryr ni er om det? Hade ni ens fattat hur gelatin tillvärkas hade ni forstått att om det görs på gris eller häst inte spelar någon roll, för att det tillvärkas kemisk, renas, och är ENDAST gelatin. Det blir som att ni ska få panik för att en vattendroppa möjligen en gång passerade genom en gris.
Man vill antagligen inte medverka till att man dödar grisar. Nu innehåller inte Gott & Blandat gelatin, så i det här fallet finns det fortfarande anledning att inte bry sig.
Citera
2024-09-16, 07:05
Medlem
solstrålars avatar
Den riktiga frågan är väl vad har hänt med Gott o blandat? Torra gråa smaklösa bitar jmfört med dom saftiga lysande bitarna man växte upp med.
Citera
2024-09-16, 07:34
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livssynslurk
Menar du den söta eller den salta?
Den salta är favoriten i gott och blandat.
Tror han menar de där rören som snarare är svart smaklöst gummi än lakrits. De är verkligen ett slöseri på alla plan.

Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Den riktiga frågan är väl vad har hänt med Gott o blandat? Torra gråa smaklösa bitar jmfört med dom saftiga lysande bitarna man växte upp med.
Det beror på när du växte upp.
Många tenderar att få sämre smaksinne med åren, bland sämre hörsel och nedsatt syn. Så för de personerna blir världen faktiskt lite gråare med tiden på många sätt.

Det ultimata testet vore väl om du hittar en burk Frank's och inte tycker den är särskilt sliskig.
Senast redigerad av Kottkompott 2024-09-16 kl. 07:36.
Citera
2024-09-16, 07:45
Medlem
Smaken är som baken
Delad
Citera
2024-09-16, 08:05
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Den svarta ”tegelstenen” i sötlakrits? tillsammans med de röda är ju godast. De borde säljas ihop.

Resten kan slängas.
Citera
2024-09-16, 08:15
Medlem
Gaspodins avatar
Barnen och kvinnan brukar ta hand om geleprickarna medan lakrits bitarna är reserverade för mig.
FÖ brukar det inte leda till något konstruktivt att diskutera tycke och smak.
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det är laktritsen som är godast, så din iaktagelse om att ingen gillar den är fel.
Håller helt med dig.
Citera
2024-09-16, 08:21
Avslutad
Citat:
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?

Stämmer inte med min erfarenhet även fast många män nu förtiden dissar lakrits ”gillar söta/sura godisar”…

Sött/surt/choklad är för kvinnor och barn.
Lakrits ligger i påsen för att männen ska köpa påsen.
Citera
2024-09-16, 08:33
Medlem
BenDaviss avatar
Det här är bland det dummaste jag läst på internet, och jag har fan läst mycket dumt på internet.

Det är alltså en brud som är typ 22 år som inte gillar lakrits, och hennes fem kompisar gillar inte heller lakrits så då får hon för sig i sitt huvud att ingen gillar lakrits och att Malaco inte vet bättre om sin målgrupp än vad hon gör.

Hon tänker inte ens på att de säljer Gott & Blandat salt som i princip är en hel påse med bara lakrits, men det finns ingen påse med bara de söta. En normalt tänkande människa hade ju där insett att lakritsen verkar vara väldigt mycket mer populär.

Förövrigt så äter nästan alla Gott & Blandat konstigt. Man tar ju en färgglad och en lakrits samtidigt i munnen, det är ju hela grejen. De lägger ju alltid i lika många av varje så man kan äta hela påsens innehåll på det sättet.
Citera
2024-09-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Man tar ju en färgglad och en lakrits samtidigt i munnen, det är ju hela grejen. De lägger ju alltid i lika många av varje så man kan äta hela påsens innehåll på det sättet.

Exakt så!!
Speciellt de röda godisarna tsm med lakritsen, de bitarna är mina och resten överlåts till övriga familjen.
Citera
2024-09-16, 08:44
Medlem
Gott och Blandat har ju funnits i lite över 40 år och har blivit så populärt pga sin blandning av frukt och lakrits.

Om du inte tycker om original-blandningen så finns det massa andra sorter av Gott och Blandat.

https://www.cloetta.se/varumarken/malaco-gott-blandat/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in