2024-09-15, 21:08
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Nån gubbe från Norrland..? Jag är varken gubbe eller från Norrland. Jag gillar bara lakritsen i Gott & Blandat. Din iaktagelse är helt fel. Lakritsen finns givetvis kvar för att de flesta älskar den.

helt fel. De flesta hatar lakritsen. inga kvinnor, inga invandrare, inga normala män käkar den. Bara efterblivna så ni kan ju köpa en egen påse lakrists istället. Ta bort skiten nu bara.
Citera
2024-09-15, 21:09
Medlem
Varför köpa en färdig påse? Gå till godisaffären och köp blandgodis så får du exakt den blandning som kommer få tungan att krulla sig av behag.

Fördelen med blandgodis är att man blandar olika sorter godis och slänger in 4-5 st bitar på en och samma gång. Det ger en smaksensation som inte går att uppnå genom att äta en bit i taget.
Citera
2024-09-15, 21:11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?

Du kanske borde umgås med nordbor? Vi äter väldigt gärna lakrits. Speciellt finnar som jag själv.

Sedan är godiset som du nämner inte gott. Lakritsen är det enda ätbara i påsen och är ändå klart sämre än genomsnittlig lakrits.
Citera
2024-09-15, 21:11
Medlem
Citat:
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?
Det är väl inte svårare än att det går hem hos majoriteten av konsumenterna. Personligen hade jag inte legat sömnlös om lakritsen försvann. Men det är väl bra att ha någon bjudgodis i påsen.
Citera
2024-09-15, 21:12
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
helt fel. De flesta hatar lakritsen. inga kvinnor, inga invandrare, inga normala män käkar den. Bara efterblivna så ni kan ju köpa en egen påse lakrists istället. Ta bort skiten nu bara.
Om de flesta hade hatat lakritsen så hade den inte funnits kvar i påsen. Och du kallar andra för efterblivna...
Citera
2024-09-15, 21:15
Medlem
Jag antar du menar revolverlakritsen. Den är vidrig.
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Om de flesta hade hatat lakritsen så hade den inte funnits kvar i påsen. Och du kallar andra för efterblivna...

Du vet inte vad du pratar om. Aladin asken tog bort såna smaker som folk inte gillade. Därför borde gott och blandat göra samma sak. Det finns inga undersökningar fattar du väl?

men ingen jag känner gillar den förutom någon enstaka farfar typ.
Citera
Medlem
KlasLunds avatar
Lakritsen är det absolut godast i påsarna men variationen förnöjer. Är man bara ute efter det andra kan man köpa valfri "tutti fruttiblandning".
Citera
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King Devil
Jag antar du menar revolverlakritsen. Den är vidrig.

ja, jag gillar ingen av dem.
Citera
2024-09-15, 21:18
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Du vet inte vad du pratar om. Aladin asken tog bort såna smaker som folk inte gillade. Därför borde gott och blandat göra samma sak. Det finns inga undersökningar fattar du väl?

men ingen jag känner gillar den förutom någon enstaka farfar typ.
HAha, du argumenterar ju bara emot dig själv, ditt lilla spån... De bytte ut de bitar i Aladdin som folk inte gillade. Varför har de inte gjort samma sak med Gott & Blandat? Jo, för att folk gillar dem.
Citera
2024-09-15, 21:21
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
är det inte dags att lära sig argumentera ditt lilla troll?
Här har du en reddit-tråd om Gott & Blandat. Alla skriver att de älskar lakritsen mest:
https://www.reddit.com/r/swedishproblems/comments/xk4saa/gott_blandatpåsens_svarta_får/

Sitt ner.
Citera
2024-09-15, 21:23
Avslutad
Barn äter godis, lakrits är för psykfall och invandrare.

Men jag minns från barndomen att lakrits, särskilt saltlakrits, kunde förpesta en hel godispåse om det ville sig illa. Brott mot barnkonventionen alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in