2024-09-15, 22:58
Medlem
floraflaps avatar
Det är väl ganska subjektivt. Jag äter lakritsen först! Är väl bra med variation, står ju " blandat " osv
Citera
2024-09-15, 23:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Varför har gott och blandat orginal med äckliga lakrits grejer i sina påsar?

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Varför tar de bara inte bort skiten och fyller på med något gott istället?
Därför att folk gillar blandningen i Gott & Blandat. Lakritsen är en favorit.
Citera
2024-09-15, 23:04
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
Malacos revolverlakrits är ju mycket godare än Pandas. Gillar tuggmotståndet också.

Smaken är ok, men en plombdödare.
Citera
2024-09-15, 23:05
Medlem
Vad sa tillverkaren när du frågade dem?
Citera
2024-09-15, 23:15
Medlem
peterZiipens avatar
Mycket märkligt det här. Enligt TS så gillar INGEN lakritsen i Gott & Blandat. Trots detta så är det mängder med folk i tråden som menar att de gillar lakritsen.
Citera
2024-09-15, 23:29
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

Vet ingen som äter lakritsen först om ens alls. Jag kan gilla viss lakrists men tillsammans med det andra gelegodiset är det ju bajs.

Ja, har alltid undrat detsamma. Nu äter jag inte längre godis, men jag brukade gilla typ alla former av lakrits förutom gott och blandats salta!

Minns att jag har slängt ut dom genom bilrutan, en i taget, för att skona mig själv från dem. För det är ju höjden av förnedring annars, eller botten kanske, man är sån sockertorsk att fortsätter mala i sig, fast man mår illa och det bara är äckliga saltlakrits kvar.

Om nån kommer ihåg Familje GUF så har jag för mig att den hade en marginellt bättre lakritsselektion. Eller minns jag fel där?
Senast redigerad av busy-signal 2024-09-15 kl. 23:37.
Citera
2024-09-15, 23:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Mycket märkligt det här. Enligt TS så gillar INGEN lakritsen i Gott & Blandat. Trots detta så är det mängder med folk i tråden som menar att de gillar lakritsen.
Jo, men de räknas ju inte för de är inte "riktiga män", och av någon anledning tror TS att företag har "riktiga män" som målgrupp.
Citera
2024-09-15, 23:44
Medlem
ceyifam2s avatar
Citat:

Då du reggat dig på Flashback 2009 måste du ju vara lika gammal som jag, nästan åtminstone, att du inte äter lakrits är ju underligt. Det gör typ alla vuxna i Sverige och Finland. Säger inte att den lakritsen som är i Gott & Blandat är eminent direkt, men de är helt ok. Att däremot blanda hallon och lakrits i SAMMA godisbit, det har jag lite svårare för.
Citera
2024-09-15, 23:46
Medlem
Araber och andra har sina små sirapssöta bögbakvärk. Låt de ha det och stoppa inte fingrarna i gott o blandat!
Citera
2024-09-15, 23:52
Medlem
Om INGEN i Sverige gillar lakrits är det ju lite märkligt att de säljer Gott & Blandat Salt som är enbart lakritsgodis. Nä, Sverige är väl ett av de få länder som älskar lakritsgodis.
Citera
2024-09-15, 23:52
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Jag gillar att det är exakt vad det heter BLANDAT!
Brukar ta en sötlakrits och en röd och suga på, den gula tar jag med en salt!
Citera
2024-09-15, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camarosmurfen
Det är ju mixen som är godast. En "revolver" ,(godast i hela påsen), en saltlakrits och 3 fruktgodisar i olika färger

Perfekt combo

Instämmer. Men har du räknat något på det där, kan man hålla dom proportionerna rakt igenom hela påsen och få den perfekta mixen som du beskriver ända fram till dom sista fem?

Jag skjuter lite mer från höften och då händer det att man blir stående helt utan lakrits att mixa dom sista omgångarna med och det är INTE kul.

För det är väl samma mix och antal av dom olika sorterna i varje ny påse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in