Citat:
Ursprungligen postat av
Otrevlig-hatt
(mod får gärna flytta ifall felpostat, var inte säker på var det skulle passa)
Är 99% säker på att min partner sedan 5 år tillbaka är påväg att lämna mig (baserat på hur vi nu har en "paus" i vårt förhållande och hur han pratar överlag). Det är upp till honom, han har sina behov och kan jag inte tillfredsställa dem så är det ju bara elakt att tvinga honom stanna. Med det sagt är jag mer än villig att göra allt vad som krävs för att få det att funka. Det är dock inte varför jag skriver detta inlägg.
Ifall allt går åt helvete med det förhållandet, hur körd är jag? Jag är en autistisk kvinna på 30 år som gillar mjukisdjur, dator/tvspel (tänk Elder Scrolls, Terraria, Minecraft, Stardew och så vidare. Allt möjligt), femdom, matlagning, djur och natur, virkning, "nördgrejer", många saker.
Är också en furry, har aldrig haft ett riktigt jobb pga mentala hälsoproblem, men med en förstående partner är jag mer än villig att göra mitt bästa för att det inte skall kännas som att han/hon är en psykskötare. Har äntligen lyckats börja studera igen och hade hoppats på att flytta in med min nuvarande (antagligen snart ex)partner efter att det var klart. Hade lagt alla mina slantar på att vi skulle flytta ihop i hans hemland (någonstans i västra europa) och "close the gap" som de kallar det i långdistans-sammanhang.
Det känns som att om han lämnade mig skulle jag vara helt körd. Ingen skulle någonsin vilja ta i mig med tång ens, för att jag är för konstig och barnslig. Jag vet inte vart jag ska vända mig för att en dag kanske hitta en ny partner.
Har inga barn sedan tidigare, har aldrig legat runt (body count på 3), är inte en landval, har inga dyra vanor eller hobbyer, är liberal i många anseenden men ifrågasätter hejdlös/kravlös massinvandring och "transkvinnor är kvinnor"-vanföreställningar, men är bara så förbannat underlig. Jag älskar att gnaga på min partner. Dumma smeknamn. Dejtkvällar som består av "vi stannar hemma, beställer pizza, och kör något co-op spel hela kvällen". Såna grejer.
Hur kört är det?
Vi har alla våra grejer, så man är aldrig körd. Bara man är öppen för kärlek.
Du är ung, du har än mycket att lära och tid för att utvecklas. Så jobba med det istället, du behöver inte en partner för att utvecklas och bli stark i dig själv.
Jag blir orolig när du säger att du är så villig att göra det bästa och allt för din partner,
är han egentligen din bästa partner?, eller ett bra låtsas/bekvämt förhållande på distans för att du är kanske otrygg i att ha ett riktigt nära förhållande, nu spånar jag vilt. Så förlåt.
Men Ett långdistans förhållande i 5 år? Man vet inte riktigt om man passar ihop om man inte delat ett hem tillsammans, vardagen. Dag ut och dag in.
Du behöver nog dra plåstret bara, inte vara rädd för att bli så sårad, ta hand om ditt inre barn, och testa att gå in i andra förhållande, prova dig fram lite. Att vara 30 år och inte lekt lite, dejtat lite (man måste inte alltid ligga) kommer ge dig mer erfarenhet och öppna dina ögon för vad du verkligen vill ha och vad du behöver från en partner.
Man måste inte heller vara i ett förhållande alltid.
Du kanske behöver istället titta inåt, och se vad som egentligen fattas dig,
vad behöver du för att bli din trygga punkt?
När det är tuffa tider det är då man växer som mest, och utmanas att utvecklas. Fokusera bara på dig nu istället, hade det varit jag, så hade jag varit den som lämnade! Velar han är han inte värd dig eller vet ditt värde. Du behöver värdera dig högre!
Gör det lämna honom, för om han redan vill ha en paus nu, vad säger det om framtiden. Var den som lämna honom, fokusera på dig själv, bli stark själv, plugga, läs massa bra böcker, ta hand om dig, skaffa fler vänner, fler hobbys, lägg tiden på dig själv!
Du kommer tacka dig själv sen, att du gav all kärlek till dig själv, då kommer du ha mer och sund kärlek att ge till någon annan.
Om du gör slut - Berätta för dig nära och kära att du behöver mer stöd nu, ta hjälp av dem om du lämnar, du kommer vara ledsen, en tid, men med tiden inse att det kanske var det bästa.
Fundera på ditt förhållande, är det äkta? Blir du full av lycka när du tänker på honom, gör han dig hel? Gör han dig lycklig, ger ni och tar lika mycket? Är det äkta?
Våga dra plåstret, våga utmana dig själv, lämna honom, och skaffa dig en riktigt partner som kan finnas där, stötta dig och älska dig i vått och torrt. För min känsla är att han inte gör det.
Lycka till
❤️