2024-09-15, 16:16
Medlem
MrStalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andy Flag
Enligt rykten i lokala Fb-grupper gick hon mot rött, hennes kompisar stod kvar.

Källa på det?
Citera
2024-09-15, 16:19
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Är det trafikljus så är fartgränsen sänkt till 50 km innan ljusen .
Det här är Huddingevägen. En av södra Storstockholms absolut mest trafikerade vägar. Åkte förbi olycksplatsen idag och det var kö mot Stockholm, en söndag. Det är 70 där. Har varit 70 där så länge jag kan minnas.
Citera
2024-09-15, 16:20
Medlem
Andy Flags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStalker
Källa på det?

Som sagt, en lokal Fb-grupp. En person vars son kommit till platsen direkt efter olyckan säger bl.a.

”…men hon klev rätt ut på vägen tydligen och hennes vänner stod kvar vid övergångsstället”

Hörsägen och andra/tredjehandsrykten alltså.
Citera
2024-09-15, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Tror mer på att det var bruden som vinglade över utan att trycka på knappen
många ungdomar tror att de är odödliga

Det som jag ser allt för ofta är hur folk går rakt ut i gatan med blicken helt ner i mobilen och förutsätter att alla ska stanna för dem.
Ser man sig om ordentligt innan man går över gatan och inte har synfel, så ser man om en bil är på väg eller inte. När jag själv var liten, och som faktiskt hängt med än idag, är att först ser man till vänster innan man går över, sedan höger och vänster igen. Finns det inga bilar så går man, i annat fall så stannar man kvar. Tror inte alls man lär ut det längre till dagens barn och unga.
Citera
2024-09-15, 16:24
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Som sagt, en lokal Fb-grupp. En person vars son kommit till platsen direkt efter olyckan säger bl.a.

”…men hon klev rätt ut på vägen tydligen och hennes vänner stod kvar vid övergångsstället”

Då får man gissa på överförfriskad.
Citera
2024-09-15, 16:28
Medlem
Masingas avatar
Finns det krog/klubbar i närheten?
Citera
2024-09-15, 16:44
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Oerhört tragisk olycka, vila i frid.
Har dock också lite svårt att se hur bilisten helt kan ha missat flickan, om det är där nere vid Sågbäck. Det är ju både trafikljus och mycket god sikt...
Men om hon gick mot rött.Troligen inga reflexer. Mörka kläder. Föraren som kör i 70-80. Det är rätt mörkt faktiskt.Det går rätt snabbt. Fruktansvärt tragiskt är det.
Citera
2024-09-15, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Finns det krog/klubbar i närheten?

Nej. Bostäder/gymnasieskola på båda sidorna av vägen
Citera
2024-09-15, 16:53
Avslutad
Citat:

Då finns det i alla fall vittnen som kan fria föraren. Om det finns rödljus så behöver inte såna här olyckor hända. Det är tyvärr självförvållat då. Om jag går mot rött ljus och blir påkörd så får jag skylla mig själv till 100%. I Sverige är det fortfarande väldigt ovanligt att förare blåser förbi rött ljus.
Citera
2024-09-15, 16:53
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Polisen har inledningsvis rubricerat händelsen som vållande till kroppsskada.

– Rubriceringen är i nuläget vållande till annans död, säger Marcus Brösmark, jourhavande förundersökningsledare på polisen.

I övrigt är polisen företagna kring omständigheterna gällande händelsen. Den inblandade bilen är tagen i beslag.

Aftonbladet
Då kan man nog dra slutsatsen att hon gick så fort det slog om och en bil körde mot rött.
Citera
2024-09-15, 16:54
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Då finns det i alla fall vittnen som kan fria föraren. Om det finns rödljus så behöver inte såna här olyckor hända. Det är tyvärr självförvållat då. Om jag går mot rött ljus och blir påkörd så får jag skylla mig själv till 100%. I Sverige är det fortfarande väldigt ovanligt att förare blåser förbi rött ljus.
Tyvärr inte i Stockholm, här betyder gult - gasa!
Citera
2024-09-15, 16:56
Medlem
MrGrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Då kan man nog dra slutsatsen att hon gick så fort det slog om och en bil körde mot rött.
Nja det behöver det inte betyda. Föraren av bilen är ju vållande till annans död oavsett om hon gick mot rött eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in