2024-09-15, 13:53
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderbirdz
Jag har passerat där många gånger. Det är grönt för bilar och fotgängare samtidigt vid flera övergångsställen i den korsningen.

Det kan aldrig vara grönt för gåendes när det är grönt för fordon rakt fram. Såklart är det grönt för gåendes vid en högersväng. Men då kör man betydligt långsammare, ingen tar en 90 graders kurva i 70km/h.
Citera
2024-09-15, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Mycket påkörningsolyckor dessa dagar. Var det inte en i Malmö häromveckan?

Kan detta ha varit Darwin i farten?
Om hon blir påkörd vid ett övergångsställe är det väl föraren som gjort fel inte tjejen
Citera
2024-09-15, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilkyJohnson
Säkert gått med luren upptryckt i ansiktet som alla jävla ungdomar gör
Och förväntar sig att alla ska stanna/väja för dom

Fast det måste man ju göra? Även om fotgängaren tittar i mobilen. Som bilförare har man väjningsplikt vid obevakade övergångsställen, man ska anpassa och sänka hastigheten i god tid. Är det ett bevakat övergångsställe så regleras det av trafikljus.
Citera
2024-09-15, 14:02
Medlem
Conams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironiq
Fast det måste man ju göra? Även om fotgängaren tittar i mobilen. Som bilförare har man väjningsplikt vid obevakade övergångsställen, man ska anpassa och sänka hastigheten i god tid. Är det ett bevakat övergångsställe så regleras det av trafikljus.
Helt rätt! Bilföraren har allt ansvar, flickan gjorde rätt till 110% likförb.. är hon död!
Citera
2024-09-15, 14:06
Medlem
Masingas avatar
Vet vi något om MGM? AB skriver att de misstänker brott.
Citera
2024-09-15, 14:08
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Om hon blir påkörd vid ett övergångsställe är det väl föraren som gjort fel inte tjejen

Det beror ju på vem som körde/gick mot rött ljus.
Citera
2024-09-15, 14:10
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det finns ett övergångsställe vid Ursvik, precis innan rondellen vid Rissne där jag ett flertal ggr sett folk med elcykel eller fotgängare bara få och strunta i rödljuset. 60km/h tror jag det är där.

Man ska inte utesluta båda parters fel i det här.
Citera
2024-09-15, 14:11
Medlem
Säkert någon som antingen haft droger/alkohol i blodet eller velat stila med pappas bil och kört alldeles för fort.
Citera
2024-09-15, 14:13
Medlem
Astralhopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis

Polisen har inledningsvis rubricerat händelsen som vållande till kroppsskada.

– Rubriceringen är i nuläget vållande till annans död, säger Marcus Brösmark, jourhavande förundersökningsledare på polisen.

I övrigt är polisen företagna kring omständigheterna gällande händelsen. Den inblandade bilen är tagen i beslag.

Aftonbladet
Citera
2024-09-15, 14:13
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det finns ett övergångsställe vid Ursvik, precis innan rondellen vid Rissne där jag ett flertal ggr sett folk med elcykel eller fotgängare bara få och strunta i rödljuset. 60km/h tror jag det är där.

Man ska inte utesluta båda parters fel i det här.

Det får väl utredningen visa. Men eftersom det var lördagskväll misstänker jag att alkohol var inblandat. När jag var yngre korsade jag större vägar hundratals gånger på fyllan. Idiotiskt ja men thats the life of a packad fjortis.
Citera
2024-09-15, 14:15
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astralhopp
Polisen har inledningsvis rubricerat händelsen som vållande till kroppsskada.

– Rubriceringen är i nuläget vållande till annans död, säger Marcus Brösmark, jourhavande förundersökningsledare på polisen.

I övrigt är polisen företagna kring omständigheterna gällande händelsen. Den inblandade bilen är tagen i beslag.

Aftonbladet

Det säger ju ingenting. Det är klart man startar en utredning om vållande till annans död om någon kör ihjäl någon.
Citera
2024-09-15, 14:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Inte så mycket trafik den tiden så hon kan bara ha gått rakt över vid rött utan att ha märkt den enda bilen en mörk och tyst elbil.
Sorgligt, och onödig olycka. Ett annat antagande är hörlurar. Myndigheten borde börja summera olyckor med hörlurar och liknande. Detta är fruktansvärt farligt. Elbilar har ibland ett extra ljud som går på vid farter över krypfart. Har Tesla det? Med lurar på fungerar inte ens det (behövs man uppfinner nåt ljud som tränger igenom). Med reservation för att detta kanske inte alls har med saken just här att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in